Proteklih su se tjedana na cijelom lancu vrijednosti dogodile tektonske promjene čiji će utjecaj na tok procesa kupovine biti primjetan još dugo u budućnost. S korona situacijom našli smo se u razdoblju velikih, čak i temeljnih promjena na području ecommerca. Prema podacima Europske komisije (Digital Scoreboard) 50,2 % hrvatskih građana, korisnika interneta, odnosno 40,2 % cjelokupne populacije je u 2019. kupovalo online. Trenutna vrijednost ecommerce tržišta u Hrvatskoj iznosi nešto više od 0,4 milijarde eura uz rast od 20 % godišnje što je samo po sebi dovoljan dokaz koliko se rast ovog sektora ubrzava. Tako je sasvim izgledno da će zbog trenutne situacije web trgovina u post-pandemijskoj stvarnost postati još snažniji kanal kupovine, odnosno još moćnija i prihvaćenija alternativa tradicionalnim kanalima.

U turbulentnim vremenima, prodajne je snage potrebno usmjeriti prema novim prilikama i razmišljati više koraka unaprijed

Postojeći standardi kupovine, nesigurnost u slučaju ponavljanja epidemije te povećana briga za osobnu sigurnost predviđaju još dominantniju ulogu online trgovine.

Za cjelokupan pregled i identifikaciju ključnih čimbenika online prodaje i njihovog kretanja i utjecaja potrebno je predvidjeti buduće trendove.  To će vaše iduće korake, one koji će odlučivati o rastu vaših konverzija, učiniti pouzdanijima i učinkovitijima. U turbulentnim vremenima, prodajne je snage potrebno usmjeriti prema novim prilikama i razmišljati više koraka unaprijed nego inače. Isticanje proizvoda kupcima koji se nalaze u ranoj fazi kupnje svakako je pametan i oprezan početak nove ere online prodaje. U idućim će mjesecima online kupovina zadržati postojeću razinu ili još više porasti. Važno je da kroz ciljane aktivnosti web trgovci prepoznaju i identificiraju pravi smjer razvoja.

GDJE MOGU OBJAVITI SVOJE PROIZVODE?

Sezone potražnje se mijenjaju i stvara se nova stvarnost kupovine

Na Jeftinije.hr, najvećoj platformi za online kupovinu u regiji, na temelju podataka redovito analiziramo i prognoziramo kupovno ponašanje potrošača. Iako smo proteklih godina mogli s visokom točnošću opisati i pratiti sezonske trendove te kupovne potrebe potrošača, u razdoblju korone i mi smo se suočili s nepredvidljivim okolnostima u dinamici kupovnih procesa. Proglašenjem epidemije najprije smo primijetili ogroman rast potražnje na različitim područjima. Prvi i najpredvidljiviji rast zanimanja bio je primjetan u segmentu proizvoda zaštitne opreme i sredstava, poput zaštitnih maski i dezinficijensa. Tada su se počele pojavljivati i prve promjene u ponašanju kupaca u potrazi za proizvodima koji će im osigurati rad od kuće i praćenje nastave na daljinu, proizvoda za održavanje tjelesne kondicije te proizvoda za kvalitetno provođenje vremena u novoj stvarnosti.

Unatoč neizvjesnosti, potrošači su pokazali veliko zanimanje za proizvodima u segmentu računalne opreme, mobilne telefonije i audio&video opreme što pokazuju i naši podaci:

Podaci pokazuju kako su se hrvatski potrošači u vrijeme korone u velikoj mjeri odlučivali za online kupovine u većini segmenata proizvoda. Kod kupovine tzv. trajnih dobara koji predstavljaju veći izdatak za potrošača, karakteristično je da se u vrijeme promjene dinamike uobičajenih društvenih procesa pojavi i privremena suzdržanost kupaca. Za kupnju se odlučuju u trenutku neophodne zamjene ili potrebnog tzv. upgrade-a. U spomenutim segmentima potražnja potrošača se povećala upravo zbog uspostave nove stvarnosti koja je osim selidbe cjelokupne trgovine na internet, zahtijevala nabavku ili obnovu proizvoda za ugodniji i optimalan život u novonastalim okolnostima.

Karakteristično je da se u vrijeme promjene dinamike uobičajenih društvenih procesa pojavi i privremena suzdržanost potrošača, međutim ovaj se put, uspostavom nove stvarnosti, potražnja povećala

Tako smo primijetili da se potražnja u kategoriji računalne opreme povećala za 264 % u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kod mobitela je rast u tjednima izvanrednih mjera bio 140-postotan, a kod proizvoda audio i video opreme čak 195-postotan.

Tko je i tko će kupovati laptope?

Škola i rad od kuće potakli su mnoge na kupnju prijenosnih i stolnih računala s kojima su pokušali osigurati kontinuitet rada i školovanja. Kupnje nisu odgodili za budućnost, već su u najkraćem roku pokušali osigurati sve potrebno za optimalnu digitalizaciju doma u najkraćem mogućem vremenu. Na Jeftinije.hr smo primijetili značajan porast potražnje za prijenosnim računalima u proteklim tjednima. Broj pretraživanja bio je za 245 % viši nego prošle godine, a kupnje stolnih računala su za čak 477 % premašile prošlogodišnje.

Povezivanje i međusobna komunikacija imperativi su društvenih bića i tome stremimo u različitim uvjetima. U vrijeme ograničenog društvenog života, potreba za uspostavljanjem i održavanjem kontakata prenesena je na više alternativnih rješenja. Zvuk i slika zamijenili su fizičku interakciju i potrošači su se još jednom iznimno brzo prilagodili i usmjerili svoje kupovne interese u pametne telefone i pripadajuću opremu koja im je u donekle u prihvatljivoj mjeri omogućila održavanje kontakte s drugima.

U segmentu telefonije proteklih smo tjedana zabilježili 140-postotni rast potražnje za mobitelima u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. 

Rast želje za kupnjom televizora

Povećanjem slobodnog vremena kod potrošača se povećala i potreba za provođenjem kvalitetnih trenutaka kod kuće te osiguranju ugodnog i sigurnog okruženja za sebe i svoju obitelj. Praćenje novog i zabavnog sadržaja na malim ekranima potaklo je Hrvate na kupnju PLAZMA televizora i to za čak 330 % više. Izniman porast zabilježili smo i kod LED televizora (243 %), pojačala i receivera (238 %), slušalica (168 %) te Hi-Fi uređaja (343 %). Sve to ukazuje na povećanu želju za poboljšanjem kvalitete vremena kojeg smo morali provesti kod kuće ili za nadogradnjom postojećih uređaja koji nam služe za zabavno i opuštajuće provođenje slobodnog vremena.

Činjenica je da online prodaja raste – već u bližoj budućnosti očekuje se rast od 5-6 %. Uz tektonske promjene navika kupovine i potpuni prijelaz u online svijet, online poslovanje predstavlja novu pouzdanu konstantu čak i za onaj dio populacije koji do sada nije imao iskustva s online kupovinom. Na području ecommerca otvaraju se nove mogućnosti, a unatoč mogućoj stagnaciji prodaje u određenim segmentima – cjelokupan trend online kupovine je u porastu i predstavlja jedinu pouzdanu konstantu u ovim vremenima. U slučaju drugog vala i ponavljanja mjera, pripremljenost trgovaca bit će ključna zato se na vrijeme pripremite i ponudite one proizvode koje će kupci zasigurno trebati i kupovati!

Cjelokupan trend online kupovine je u porastu i predstavlja jedinu pouzdanu konstantu u ovim vremenima

Kako je već rekao prvi čovjek Amazona: „Velika prednost pristupa koji je orijentiran na potrošača je to da su kupci uvijek izrazito nezadovoljni“. Ova činjenica web trgovcima u novoj stvarnosti omogućuje veliki manevarski prostor za rad uz oprezno strateško razmatranje novih ekonomskih mjera. Kako ponuditi više proizvoda koje kupci trebaju ili će tek trebati? Oni koji to uspiju napraviti prije i učinkovitije, s boljim pretpostavkama kupovnog ponašanja, imat će priliku opstati, možda čak i pobijediti. Dubina očekivane recesije i smanjenje potrošnje stanovništva samo će povećati uspjeh digitalizacije.

Na povećanu potražnju pripremite se oglašavanjem!

Zato je izrazito važno da sa svojom ponudom spremno dočekate kupce koji se odlučuju na kupnju. Na vrijeme se pobrinite za isticanje proizvoda, a o mogućnostima oglašavanja i pravovremene ponude prijenosnih računala, mobitela i televizora na platformi Jeftinije.hr više pročitajte OVDJE

Zato što vjerujemo da vaš poslovni uspjeh ne ovisi isključivo o vama, već se aktivno isprepliće s radom vaše konkurencije, razvili smo alat Brand Performance Insights koji omogućuje praćenje trenutnog stanja robnih marki te pretraživanja proizvoda po ključnim kategorijama za prethodni dan, tjedan ili mjesec. Svima koji koriste naš alat, svakog jutra pripremamo redovita izvješća koja donose dodanu vrijednost opreznijim odlukama za veću online prodaju.

*Klikom na donji gumb dozvoljavam praćenje mojih aktivnosti i interesa alatima za marketinšku automatizaciju.

*S primanjem Shopper's Mind sadržaja.