Zbog ekstremnog rasta online kupovine web trgovci se vraćaju svojim ciljnim skupinama – njihovim karakteristikama, navikama i preferencijama. Zašto?

Najvažnije pitanje koje mora postaviti svaki vlasnik web trgovine prije samog početka poslovanja je:

Kako prodavati različitim kupcima? Odgovor je:
tako da ih najprije upoznamo!

Na Jeftinije.hr smo u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Valicon pripremili Ecommerce Report koji sadrži sve aktualne trendove, pregled online potrošnje i karakteristike online kupaca. Ovaj put smo iz izvješća izvukli najvažnije potrebe, želje i zahtjeve dviju važnih generacija koje predstavljaju većinu online kupaca. Kako im web trgovci mogu ponuditi točno ono što očekuju i tako osigurati veliku vjerojatnost prodaje? Provjerite u nastavku…

Posljednjih godina trgovci posvećuju veliku pozornost specifičnoj grupi online kupaca rođenih između 1981. i 1995. godine, koji trenutno imaju između 26 i 40 godina. Digitalna pismenost ih karakterizira od najranijih godina, čak su i najstariji među njima imali doticaja s analognom tehnologijom u prvim godinama svoga života. U usporedbi s njihovim roditeljima, očekuje ih veća neizvjesnost pri zapošljavanju i osiguranju stanovanja i zato se na prvi pogled čini da ne cijene imovinu i statusne simbole u istoj mjeri kao generacija prije njih. Čini se da im je važniji zanimljiv i dinamičan ritam života i iskustva koja rado dijele s drugima na društvenim mrežama.

Imaju vrlo visoke zahtjeve oko usluga i ponuda, često ih se opisuje kao nestrpljive i općenito zahtjevne klijente i kupce. Zbog toga ih se ponekad zove „JA“ generacijom.

No, protekla je godina brojne generacija privukla pred ekrane, uz pametne telefone i svijet online kupovine, i to generacije za koje smo mislili da će zauvijek ostati „analogne“. Koje?

Tko su babyboomeri?

To je generacija s najvećom kupovnom moći pomalo u sjeni milenijalaca. Kupci rođeni između 1946. i 1965. čine najbrojniju generaciju koja bi se čak mogla podijeliti na dvije podskupine: roditelje te djedove i bake današnjih milenijalaca. Ime su dobili nakon eksplozije broja novorođenih u poslijeratnom razdoblju. Karakteriziraju ih tradicionalne vrijednosti, ali zbog činjenice da su odrasli u poslije ratnim godinama koje su obilježene ekonomskim procvatom i usponom srednje klase, svoje vrijednosti često zamjenjuju statusnim simbolima poput kuća i automobila, što ih čini vrlo drugačijim od milenijalaca.

Kako prodavati jednima i drugima?

Činjenica je da su kupci Y generacije snažno zastupljeni u online kupovini – njihov je udio u 2020. iznosio čak 33 %.

Istovremeno, web trgovci ne bi smjeli zaboraviti na babyboomere – jer njihov udio naglo raste. Prošle je godine iznosio 19 % ukupnog broja online kupaca (izvor: Valicon & Jeftinije 2015. – 2020.)

Kliknite za povećanje

Učestalost online kupovine po generacijama

Čak 86 % milenijalaca je u 2020. redovito i često kupovalo u web trgovinama, njih samo 3 % nije koristilo ovakav oblik kupnje.

Kod babyboomera smo otkrili da njih 6 % prošle godine nije kupovalo online dok ih je čak 20 % kupovalo povremeno, 24 % redovito, a 50 % ispitanih to je činila često!

Zapamtite 2 jednostavna savjeta za uspješnu prodaju:

MILENIJALCI

VIZUALNA PRIVLAČNOST

Kupnja im mora biti ugodna i zabavna aktivnost koju vole podijeliti na društvenim mrežama sa svojom obitelji i prijateljima. Pobrinite se da su vaši proizvodi i usluge atraktivni jer će se kupci Y generacije tako češće odlučiti na kupnju kod vas i naravno, fotografirati se s proizvodom. Izgled je iznimno važan!

RECENZIJE

U prodaji ne smijete zaboraviti na organizirano prikupljanje recenzija i mišljenja kupaca koji su već kupovali kod vas jer se milenijalci oslanjaju na preporuke, pohvale i komentare vaših kupaca. Tijekom odluke o kupnji biraju najkraći put do procjene vašeg proizvoda zato se pobrinite za pozitivne recenzije, mišljenja i pohvale koje će biti jasno vidljive na vašoj web stranici kao i drugdje na internetu!

BABYBOOMERI

VRIJEME I ODNOSI

Babyboomeri imaju više vremena od milenijalaca. Često su i u mirovini i vole slobodno vrijeme provoditi u ​​interakciji s ljudima. Cijene međuljudske odnose i zato se za pomoć često obraćaju osoblju zaposlenom u trgovini (uključujući i web trgovine) kako bi se raspitali o proizvodu, savjetovali s njima prije kupnje i razgovarali o eventualnim dilemama. Budite dobro informirani i spremni na kontakt s njima! Očekuju izvrsnu korisničku podršku, a kupovinu i dalje zamišljaju najprije u njenom fizičkom obliku unatoč činjenici da su već poprilično vješti i u online kupovini. Budite posebno pažljivi i korektni u rješavanju poteškoća ili tijekom procesa povrata!

PROIZVODI KOJI IH VESELE

Najčešće kupuju proizvode koji su povezani s njihovim hobijima, često su to umjetnine, unikatan nakit ili različiti pokloni za različite prigode

Savjetujemo vam da obratite pažnju na pojedine ciljne skupine i da iskoristite izvor poput Ecommerce Reporta koji vam donosi jedinstveno znanje za kreiranje prodajnih strategija. Iskoristite dostupne informacije i otkrijte kako se udjeli određenih dobnih skupina mijenjaju s vremenom i gdje se krije potencijal za vaš daljnji razvoj i uspješnu prodaju, bez obzira jesu li to milenijalci ili babyboomeri.