
Proteklih smo tjedana zadržavajući se uglavnom kod kuće i poštujući ograničenje kretanja kao potrošači značajno promijenili svoje kupovno ponašanje. Prva reakcija izazvana cijelom situacijom oko COVID-19, primijećena u različitim dijelovima svijeta, bila je ubrzana kupovina hrane i prehrambenih proizvoda kojom su potrošači, prema objašnjenju psihologa, balansirali svoju anksioznost i strah izazvan neizvjesnom budućnošću. Koji su to proizvodi koje želimo imati kod kuće u trenutcima kada naš dom postane cijeli naš svijet? Čime pokušavamo osigurati visoku kvalitetu života kada se uobičajeni društveni procesi promijene iz temelja?
Na smo primijetili drastičan porast pretraživanja među uređajima bijele tehnike koji omogućuju pohranjivanje i zamrzavanje hrane te klima uređaja. Čini se da porast prodaje hladnjaka i zamrzivača prati želju (i potrebu) za pohranjivanjem većih količina hrane kako bi se osigurala dovoljna opskrba kućanstva što potvrđuje i rast kupnji zamrznute hrane u razdoblju izvanrednih mjera. Potrošači pokušavaju održati razum u nepredvidljivim okolnostima i održati uvjete koji su im poznati i koji im pružaju osjećaj sigurnosti te u većoj mjeri pružaju sigurno i ugodno okruženje i život.
Zamrzni, pohrani, ohladi!
U želji da razdoblje izvanrednog stanja prežive dobro opskrbljeni, hrvatski su potrošači počeli obraćati sve više pažnje na kupnju proizvoda iz segmenta . Podaci tako pokazuju da je indeks potražnje bio 242 % veći nego prošle godine.
Uređaji za zamrzavanje i pohranjivanje hrane u vrijeme korone bili su najtraženiji među proizvodima bijele tehnike. Na visoka mjesta u pretraživanjima popele su se škrinje i ormari za zamrzavanje te pametni hladnjaci. Potražnja za njima povisila se za više od 100 % u odnosu na isto razdoblje u 2019. godini. Među robnim markama je ove godine kod hrvatskih potrošača najtraženiji brand Končar.
Činjenica je da se online trgovina – ne samo uspješno razvija, već i ustrajno raste. Brze prilagodbe kupaca, novi zahtjevi i visoki standardi sigurnosti uspješno su potaknuli dodatni rast online prodaje u mjesecima u kojima su se društveni život i kontakti s vanjskim svijetom drastično smanjili. Suvremeni web trgovac sada mora ostati ispred ostalih pomoću najpreciznijih predviđanja mogućih kupovnih kolebanja, izmjena prodajnih sezona, ali i obrazaca kupovine. Budite spremni na pouzdano neizvjesnu budućnost!
Ako pogledamo trend online pretraživanja proteklih godina, možemo vidjeti da zanimanje potrošača za npr. klima uređajima počinje eksponencijalno rasti već u ožujku i svoj vrhunac dostiže u lipnju kada je potražnja dvostruko veća od godišnjeg prosjeka. Ostaje visoka kroz cijeli srpanj i počinje opadati dolaskom nižih temperatura krajem kolovoza. U novoj realnosti koja nas okružuje te uspostavi potpuno novih navika kupnje možemo primijetiti dvije stvari: trend potražnje za klima uređajima sličan je uobičajenom godišnjem trendu, s time da je primjetan porast broja kupnji. Očito je da izvanredni uvjeti nisu uzrokovali odgode kupovine trajne robe. Potrošači su počeli shvaćati i cijeniti prednosti koje im donosi obnavljanje i kupnja novih, kvalitetnijih uređaja.
Brze prilagodbe kupaca, novi zahtjevi i visoki standardi sigurnosti uspješno su potaknuli dodatni rast online prodaje
Više pozornosti su počeli posvećivati udobnosti doma i kreiranju kućne oaze, bilo da je to puna smočnica i dovoljna količina zamrznute hrane – ili ugodno klimatiziran prostor koji će, u slučaju da godišnji odmor provodimo kod kuće, dom pretvoriti u malu ljetnu rezidenciju.
Još uvijek traje razdoblje stvaranja kućne oaze mira – i taj će trend ostati s nama
Povećala se potražnja za uređajima koji mogu unaprijediti kvalitetu stanovanja. Tako je moguće primijetiti i rast pretraživanja ovlaživača ili odvlaživača zraka, hladnjaka, uređaja za filtraciju zraka te sterilizacijskih uređaja. Unatoč tome što se za kupnju klima uređaja odlučio tek malo veći broj ljudi nego proteklih godina, gotovo nepromijenjenu prodaju možemo tumačiti kao iznimno uspješnu jer kod spomenutih proizvoda nije došlo do zaustavljanja ili odgode kupovina već su kupci u njima prepoznali dodanu vrijednost u vrijeme epidemije. Iako nam je nova stvarnost diktirala vrijeme unutar četiri zida bili smo svjesni mogućnosti koje nam spomenuti uređaji mogu donijeti. Svjež zrak kod kuće može djelomično i tijekom određenog razdoblja nadomjestiti svjež zrak koji bismo dobili odlaskom u prirodu. U izvanrednim okolnostima…planinar će radije uključiti uređaj i pročistiti zrak nego se pomiriti s nepromjenjivošću trenutne situacije.
Sezonski trendovi se mijenjaju ili se, u obliku rasta potražnje, mijenja intenzitet kupovine
Promjene u obrascima kupnje jasan su primjer kako COVID-19 neposredno utječe na cijeli trgovački lanac. Sezonski trendovi se mijenjaju ili se, u obliku rasta potražnje, mijenja intenzitet kupovine. Zbog sve češćih najava drugog epidemiološkog vala, neophodno je na vrijeme ponuditi proizvode koje kupci trebaju te osigurati konkretno isticanje proizvoda koje će kupci tražiti. Opreznim prodajnim aktivnostima osigurajte sebi mjesto među web trgovcima koji će u drugoj polovici godine rasti.
Zato što vjerujemo da vaš poslovni uspjeh ne ovisi isključivo o vama, već se aktivno isprepliće s radom vaše konkurencije, razvili smo alat koji omogućuje praćenje trenutnog stanja robnih marki te pretraživanja proizvoda po ključnim kategorijama za prethodni dan, tjedan ili mjesec. Svima koji koriste naš alat, svakog jutra pripremamo redovita izvješća koja donose dodanu vrijednost opreznijim odlukama za veću online prodaju.