
Znate li dovoljno o utjecaju mobilne tehnologije na kupovno ponašanje potrošača i na vaše poslovanje? Dva nova istraživanja o korištenju interneta i web kupovini, Shopper’s Mind 2017 i Consumer Barometer 2016, otkrivaju gdje potrošači traže informacije uoči kupovine. Pogledajte zašto takozvane „mobile friendly“ stranice danas više nisu prednost nego temeljni uvjet za prisutnost na internetu.
Na mobitel pogledamo čak 150 puta dnevno!
Pametni telefoni i drugi mobilni uređaji ne samo da su postali ključan dio našeg svakodnevnog života već i osnovni uređaj putem kojeg pristupamo internetu. Podaci Googlovog Consumer Barometer istraživanja 2016, napravljenog na reprezentativnom uzorku populacije iznad 16 godina, pokazuju da u Hrvatskoj pametni telefon koristi 65 % ljudi, a čak 30 % njih na tjednoj razini koristi pametni telefon za pretraživanje informacija o proizvodu.
Kako smo pisali u članku Kako mobilni telefoni mijenjaju način kupovine, prosječan potrošač pogleda na svoj pametni telefon i do 150 puta na dan. Riječ je o tzv. mikro trenucima kada kupac odlučuje gdje će ići na ručak, kamo na godišnji odmor ili pregledava cijene proizvoda koje namjerava kupiti. Ako ga znate nagovoriti u tom ključnom mikro trenutku, potrošač će vidjeti vašu ponudu!
5 od 10 potrošača istražuju proizvode na tabletu ili na pametnom telefonu!
Istraživanje online kupovine, Shopper’s Mind Hrvatska 2017, koje je provedeno u organizaciji sMind d.o.o. i istraživačke agencije Valicon, detaljno je proučilo upotrebu različitih uređaja procesu uoči kupovine. U fazi istraživanja informacija o proizvodima na mobilnim uređajima (pametnom telefonu ili tabletu), pretraživalo je čak 55 % hrvatskih korisnika interneta. Velika većina njih pretraživala je koristeći pametni telefon, a svega 11 % njih koristeći tablet.
Mobilni uređaji su kao kanal istraživanja gotovo prestigli prijenosna računala, a posljednju web kupnju putem pametnog telefona izvršilo je čak 16 % hrvatskih korisnika. A da više od polovice online populacije starije od 35 godina istražuje ponudu proizvoda koristeći pametni telefon jednako često kao i računalo potvrđuje i najnovije istraživanje Consumer Barometer.
Vaša web trgovina još uvijek nema mobilnu web stranicu?
Podaci analize tehničke usklađenosti trgovina sa standardima sigurne kupovine online koju smo proveli u sklopu natjecanja Web trgovac godine 2017 su pokazali da već 9 od 10 hrvatskih web trgovina ima web stranicu prilagođenu mobilnim uređajima.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.
Zanima vas više?
Pročitajte i:
- Kako mobilni telefoni mijenjaju način kupovine?
- Darko Dujić: 5 smjernica kako se nositi s digitalnom transformacijom