Nakon završetka natjecanja Web trgovac godine 2017, koje se zaključilo početkom travnja, na 3. konferenciji Ecommerce Day u Zagrebu, razgovarali smo s web trgovinom sonusart.hr kojoj je pripala jedna od dvije glavne nagrade The Shopper’s Mind Web Challenger Award.
Katarina Leljak Jurman, CMO & Digital Marketing Manager u trgovini Sonus Art otkrila nam je što ih razlikuje od konkurencije i koji je njihov recept za uspjeh.
Sonusart.hr: “Iskoristite svaku mogućnost povezivanja sa svojim strankama jer je kupca koji vam se vraća 10 puta povoljnije steći od novog kupca!”
Što mislite da je bilo ključno za vašu pobjedu na natjecanju Web trgovac godine 2017?
Sonus Art je oduvijek pridavao veliku važnost online komunikaciji sa svojim kupcima, pa je tako već godinama prisutan na svim mogućim društvenim mrežama. Prije dvije godine pokrenuli smo i webshop, na kojem smo svakodnevno radili kako bi našim kupcima omogućili što ugodnije iskustvo online kupovine. Bez lažne skromnosti mogu reći da smo u tome uspjeli, a dokaz tome je preko 100 odličnih recenzija koje su nam ostavili naši vjerni kupci na našem Google+ profilu, ali i značajan porast ukupnog prometa u našoj fizičkoj poslovnici.
Budući da u online svijetu nije moguće fizički “ispipati” proizvod, bitno je pružiti posjetiteljima što više informacija te po mogućnosti slike proizvoda sa svih strana i video prezentaciju. Što se samog videa tiče, ponekad je teško pronaći kvalitetan uradak za svaki proizvod pa vjerujem da se više isplati potrošiti neko vrijeme na izradu kratke video prezentacije nego koristiti (loše) amaterske uratke s YouTube-a. Osim toga, kvalitetni tekstovi bitno utječu na SEO odnosno rangiranje vašeg webshopa na Google tražilici.
Kako brinete za svoje kupce? Koje karakteristike vas razlikuju od konkurencije?
Najlakši način da saznate što radite dobro, a što krivo je da pitate svoje kupce. Formirajte program nagrađivanja lojalnosti kupaca, educirajte osoblje i postavite stalnu online komunikaciju s zainteresiranim potencijalnim kupcima. Postavite anketu na kraju kupovine, kontaktirajte ih nakon kupovine i pitajte ih jesu li zadovoljni s kupljenim proizvodom. Iskoristite svaku priliku da se povežete s kupcem jer kupca koji se vraća je 10 puta povoljnije steći od novog kupca.
Također, vjerujem da nije potrebno govoriti da je bitno REAGIRATI na želje kupaca. Sonus Art je oduvijek pridavao veliku važnost online komunikaciji sa svojim kupcima i fanovima pa je tako već godinama prisutan na raznim društvenim mrežama, na kojima imamo zavidnu bazu fanova s kojima dnevno komuniciramo.
Kako namjeravate podatke iz analize Web trgovac godine implementirati u svoj radni proces – namjeravate li možda nešto promijeniti na svojoj stranici, prilagoditi strategiju?
Po primitku statističke analize, zasigurno ćemo ih proučiti te implementirati u postojeću strategiju kako bismo utjecali na poboljšanje postojećih rezultata.
Koja je po vašem mišljenju najpozitivnija strana natjecanja Web trgovac godine? Kakvu dodanu vrijednost donosi trgovcima?
Povećanje svijesti potrošača o neizbježnosti online kupnje u 21. st., utjecanje na ulaganja u poboljšanje vlastitih shopova kako bi konkurentnost postajala sve kvalitetnija. Posebno bih izdvojila implementaciju bihevioralnih saznanja o kupcima i potencijalnim kupcima kako bi se osigurao individualan pristup svakom potencijalnom potrošaču.
Zašto mislite da bi se hrvatski web trgovci trebali priključiti natjecanju?
Prije svega, kako bismo ostvarili „pool“ e-trgovine i dobili realan benchmark poslovanja na nacionalnoj razini. Između ostalog, svi želimo povećati vlastite prodajne rezultate, a ovakva natjecanja najbolji su motivator težnje za implementacijom poboljšanja poslovanja.
Više o natjecanju Web trgovac godine 2017:
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.