
Online prodaja odjeće i obuće prošle je godine unatoč pandemiji dobila dodatni zamah. Podaci iz prethodnih godina predvidjeli su trend sve većeg prijelaza kupaca u svijet interneta i online kupovine, ali su ekstremni vanjski uvjeti dodatno ubrzali taj rast. Vrijeme je da se pripremimo za novi, još jači trend kupnje proizvoda u kategoriji Odjeća i obuća.
Kupovina odjeće i obuće, uključujući i sportsku odjeću i modne dodatke putem u web trgovinama, postala je nova normalnost i očekuje se samo rast udjela prodaje.
Zato se pripremite na vrijeme na povećanje potražnje proizvoda koje nudite u svojoj web trgovini. Odaberite jednu od brojnih mogućnosti isticanja proizvoda na platformi , kanalu s najvećim potencijalom konverzije. Budite prisutni u pravom trenutku – u kojem su potrošači već u završnoj fazi kupnje i traže upravo vaše proizvode.
Koja odjeća leti u košaricu?
Što kupuju zaljubljenici u modu? Što trebamo, želimo i kupujemo svake godine u ovo vrijeme? Pogledajmo podatke…
HALJINE ZA ŽENE I DJEVOJČICE
Svake godine u travnju slovenski potrošači počinju pregledavati online ponudu ženskih haljina, posebno laganih, ljetnih modela. U svibnju potražnja doseže svoj prvi vrhunac, kojeg tek neznatno premašuje onaj drugi, u srpnju.
Usporedimo li iste proizvode u Hrvatskoj, primjećujemo da je potražnja počela rasti u travnju, a vrhunac je dosegnut u kolovozu, mjesec dana kasnije nego u Sloveniji. U kontekstu kupnje odjeće, 2020. godina bila je specifična i za hrvatske potrošače. Porast potražnje nije se zabilježio sve do srpnja i kolovoza.
U Sloveniji tijekom 2020. bilo je moguće primijetiti drugačiji trend potražnje u usporedbi s onima prethodnih godina. Potražnja za ženskom odjećom blago je porasla je u prvim mjesecima lockdowna i stagnirala do lipnja kada je dosegla vrhunac.
Što možemo vidjeti iz podataka u segmentu haljina i suknji za djevojčice?
Posljednjih je godina potražnja za suknjama i haljinama za djevojčice znatno više fluktuirala među slovenskim potrošačima dok je u Hrvatskoj zanimanje za kupnju tih proizvoda bilo prilično stabilno tijekom cijele godine.
Zanimljivo je da se kod slovenskih potrošača zanimanje povećalo tijekom 2020. i to od travnja do srpnja. Vrhunac kojeg je potražnja prijašnjih godina postizala u kolovozu u 2020. je bio raspoređen kroz cijelu godinu. U Hrvatskoj je, iznenađujuće, potražnja drastično skočila u mjesecima lockdowna i bila je iznimno visoka od ožujka sve do ljetnih mjeseci.
Izgleda da prošle godine ni pandemija nije zaustavila pripreme za ljeto u prvim toplim danima pa možemo očekivati da će se taj trend nastaviti i ove godine.
Posljednjih godina u Hrvatskoj se razvio stalni trend potražnje za ženskim majicama i tunikama. Zanimanje se tek neznatno smanjilo u siječnju. Hrvatski su potrošači 2020. godine intenzivno tražili majice i tunike u razdoblju od travnja do rujna.
U Sloveniji potražnja za spomenutim odjevnim predmetima vrhunac obično doseže u svibnju, a prošle je godine veliko zanimanje za tim proizvodima vladalo od travnja do rujna. Iznimno je poraslo u prosincu.
Kada i što kupuju muškarci?
MUŠKA ODJEĆA
Inače se godišnji vrhunac potražnje za hlačama i trapericama mogao primijetiti u srpnju, međutim prošle su godine Slovenci bili zainteresirani za online kupnje tih proizvoda već u drugoj polovici prvog lockdowna, odnosno u razdoblju od travnja do srpnja. Prvi val zanimanja slijedio je drugi vrhunac u kolovozu.
Iznenađujuće je da se do prošlogodišnje pandemijske godine i intenzivnog prijelaza na online kupnju kod hrvatskih kupaca mogao primijetiti kontinuirani trend kupovine traperica i muških hlača. U drugoj polovici 2020. godine, trend se značajno promijenio, jer smo mogli promatrati čak dva vrhunca potražnje, u rujnu, a zatim u studenom. To ukazuje na normalizaciju kupnje traperica u web trgovinama među hrvatskim potrošačima kod kojih to prije nije bilo moguće primijetiti.
KUPAĆI KOSTIMI
Vezane uz kupnju ženskih kupaćih kostima su, unatoč izvanrednim uvjetima prošle godine, ostale gotovo jednake kao i prijašnjih godina. U Sloveniji se ponuda istražuje od svibnja do rujna, a potražnja je najviša u srpnju.
Međutim, u Hrvatskoj je prošle godine zabilježen pomak u vrhuncu potražnje, koji se dogodio u srpnju umjesto u lipnju – kao prošle sezone. Povećan interes za kupaće kostime zabilježen je među hrvatskim kupcima u razdoblju od travnja do rujna. Posljednjih nekoliko godina taj se trend povećane potražnje odvijao malo kasnije, od svibnja do studenog. Promjena se može pripisati zatvaranju kupališta i bazena i lječilišta pa su se kupci u 2020. usredotočili samo na kupanje na otvorenom.
Među hrvatskim potrošačima zanimanje je ostalo isto kao i prethodnih godina, barem za muške kupaće kostime.
Kod slovenskih muških potrošača, primjetan je samo blagi pad potražnje za kupaćim kostimima prošle godine, dok je drugo ostalo slično prethodnim godinama, s vrhuncem potražnje u srpnju.
Ako imate bilo kakvo pitanje u vezi isticanja vaših proizvoda u kategoriji Fashion, javite nam se na – podrska@jeftinije.hr i dobit ćete sve informacije o mogućnostima objave vaših proizvoda i oglašivačkim aktivnostima koje su vam na raspolaganju