Povećajte CTR AdWords oglasa dinamičkim prikazom cijena!

Često mi se dogodi da na Google-u primijetim oglas s cijenom proizvoda, kliknem na njega i otkrijem da je cijena na web stranici potpuno drugačija. Osim što zbog takvog oglasa imamo priliku skočiti u zrak i prstom uprijeti u trgovca, mišljenja sam da oglašivači ne žele namjerno obmanuti potrošače. Učinak očekivanja jedne cijene i otkrivanja drugačije (lošije) stvarnosti je potpuno suprotan onome što želimo postići oglasom.

Istaknuta cijena u oglasu može značiti viši CTR

Kada poruku oglasa prilagodimo svojoj djelatnosti i pravilno istaknemo prednosti ponude možemo znatno poboljšati uspješnost oglašivačkih kampanja. Brojni stručnjaci zato savjetuju da u oglasima istaknemo akcijsku ponudu ili cijenu proizvoda ako smatramo da je to naša konkurentska prednost.

Za primjer takvog oglasa uzeli smo najveći portal za usporednu kupovinu u regiji (niže primjer slovenskog sestrinskog portala ceneje.si). U njemu je istaknuta najniža cijena proizvoda i točan broj različitih modela kupaćih kostima.

primjer-adwords-oglasa-dinamicki-parametri-najveci-izbor-zenskih-kupacih-kostimaAli kontinuirano osvježivanje ponuda i cijena je moguće preskup zalogaj posebno ako upravljate oglasima s velikim brojem proizvoda. Osim toga, sa svakom promjenom oglasa riskirate i gubitak prihoda jer svi novi oglasi idu na ponovni pregled i odobrenje u Google-u što može trajati 1 radni dan!

Kako nam pomažu dinamički parametri?

Postavke oglasa mogu pomoći riješiti gore spomenuti izazov, jer cijene (i druge podatke) nije potrebno mijenjati ručno već se osvježavaju same – oglas ne mora ići na ponovni pregled. Pri tome vam mogu pomoći takozvani dinamički parametri (eng. Dynamic parameters ili Ad Params) čije se vrijednosti mogu mijenjati uz pomoć skripte.

AdWords skripte koje su namijenjene izmjeni dinamičkih parametara za prikaz cijene možete naći online. Sama sam našla dvije vrste:

  • skripte koje ispunjavaju dinamički parametar neposredno s web stranice
  • skripte koje ispunjavaju dinamički parametar iz Google Docs datoteke

Odlučila sam se za drugu vrstu skripte jer sam, prije nego opteretim programersku ekipu, i sama htjela provjeriti da li stvar zaista radi.

Postavljanje AdWords skripte i izvora podataka

Za brzi test skripte, pripremila sam Google Docs tablicu koju sam podijelila u stupce: CampaignName (ime kampanje), AdGroupName (ime oglasne grupe), Param1 (parametar 1, koji je u mom slučaju najniža cijena proizvoda), Param2 (parametar 2, koji predstavlja količinu proizvoda u ponudi) i  Param3 (označava broj različitih trgovina koje nude tu vrstu proizvoda).

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-3Nakon toga sam na internetu potražila AdWords skriptu koja čita podatke iz Google Docs tablice i povezala ju s pripremljenom gDocs tablicom. Skriptu sam postavila u AdWords > Bulk operations > Scripts. Tu možete klikom na »Preview« provjeriti radi li ispravno prije nego ju pokrenete i postavite frekventnost osvježavanja oglasa.

Kada pokrenete pregled, prikazat će se vrijednosti parametara. Predlažem da potom u gDocs ručno promijenite brojke, ponovno aktivirate pregled i provjerite čita li skripta nove vrijednosti.

Priprema oglasa

Oglas u AdWords postavite tako da umjesto cijene upišete dinamički parametar. S obzirom na to da se moja cijena nalazi u stupcu Param1, količina proizvoda u stupcu Param2 oglas sam sastavila tako da sam umjesto cijene upisala dinamički parametar: {param1: zadana_vrijednost}, a umjesto količine proizvoda pa {param2: zadana_vrijednost }. Kao zadanu vrijednost upisujem brojku koja se prikazuje ako nema podataka za parametar. U mojem primjeru to su “sigurni” brojevi koji ne mogu razočarati kupca da klikne na oglas i dobije drugačiju ponudu.

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-4Kada je oglas odobren, možete na Google sami provjeriti prikazuje li točne vrijednosti iz vaše gDocs tablice. U slučaju da sve radi kako treba ostaje vam pripremiti još dinamičkih oglasa za testiranje i postaviti ih u oglašivački račun.

Uređivanje izvora podataka

Kako podaci »dolaze« u Google Docs? U gornjem primjeru sam ih za potrebe testa unijela ručno, nakon čega sam zamolila našu IT ekipu da napravi skriptu koja šalje prave podatke sa weba u moju gDocs tablicu.

Uroš Mevc, IT Manager i Ninja Master u Ceneje d.o.o.:

Uros-Mevc»Za povezivanje naših podataka s gDocs tablicom smo napisali algoritam koji samostalno aktivira osvježavanje podataka te ih putem Googlovog API-a šalje u odgovarajuća polja. Uputstva za upotrebu API-a su jako jednostavna pa sa takvim poslom ne bi trebali imati problema niti programeri početnici.

Savjetujem da podatke o cijenama i količinama u gDocs tablici unesete slovima, ne brojkama jer ćete time osigurati odgovarajući prikaz oglasa. Nama se dogodilo da je AdWords skripta pročitala naše vrijednosti kao brojke i u oglas zapisala cijenu »6,90« kao »6.90« što na našem tržištu nije primjeren oblik zapisa cijene.«

Želite testirati dinamičke parametre?

Ako vas ovakav test zanima možemo vam na e-mail proslijediti primjer (prazne) gDocs tablice i skriptu koju sam koristila kod nas.

Prijavite se na Shopper’s Mind novosti putem donjeg obrasca, a kao zahvalu vam pošaljem oba dokumenta ili mi javite e-mail adresu u komentarima ispod članka.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.