REPORTAŽA S OMGcommerce: Demistifikacija cijene u e-commerceu

Na OMGcommerce konferenciji koja se održala 1. i 2. lipnja u organizaciji Netokracije, mag. Darko Dujić je u predavanju “Gola cijena” razbio mitove o ulozi cijena u e-commerceu te ponudio nekoliko ključnih savjeta za sva područja online prodaje.

Cijena je temelj – a necjenovni faktori su oni koji odlučuju o dugoročnom uspjehu web trgovine!

S 10 godina iskustva na području trgovine, razvoja internetske prodaje i analiza kupovnog ponašanja potrošača, Darko je svoje predavanje započeo naglašavajući kako korisnicima treba ponuditi i dodanu vrijednost jer osim same cijene u e-commerceu postoje i drugi važni faktori koji značajno utječu na uspjeh trgovine te proizvodima i uslugama daju razlikovnu prednost, a upravo njih trgovci često zanemaruju.

Darko Dujić: »Na webu je transparentnost informacija iznimna, ali unatoč tome ili upravo zbog toga, web trgovci ugrožavaju sami sebe natječući se oko samo jednog faktora – cijene. Dugoročno to nije održivo

privlačna cijena nije dovoljna za konkurentnost web trgovine, potrošačima treba osigurati dodatnu vrijednost

»Osim privlačne cijene trgovci moraju korisnicima osigurati paket dodatnih usluga i pogodnosti koje će zadovoljiti kupca. One mogu biti osnovne, poput kvalitetnijih podataka o proizvodima, boljeg korisničkog iskustva, točnog vremena dostave i dodatnog jamstva, ali i naprednije poput mogućnosti dodavanja mišljenja i iskustva korisnika, « rekao je Dujić.

Naglasio je da i internetska prodaja i prodaja u fizičkim trgovinama imaju svoje specifičnosti te se njihovi poslovni procesi i operacije ne mogu tako jednostavno izjednačavati. Obje moraju znati upravljati kategorijama i proizvodima s ciljem izgradnje održive marže koja će osigurati kvalitetne post prodajne usluge. Nažalost, fokusiranje isključivo na cijenu znači da se na online tržištu uspostavlja dinamika trgovaca koji su izrazito kratkoročno usmjereni. Nije potrebno ulaziti u samoubilačke cjenovne akcije na cijelom asortimanu proizvoda. Upravljanje trgovinom je vještina razumijevanja asortimana, razumijevanja kategorije i nivoa konkurentnosti. Na webu ju gradimo temeljem optimizacije različitih elemenata koji su, osim same cijene, jednako važni kupcima. To je temelj zadovoljstva kupaca koji posljedično pridonosi i većoj frekventnosti kupovina, povećanju povjerenja i boljim poslovnim rezultatima.

omg_7-600x362

Izvor: Netokracija.com, foto: Luka Travaš

Web trgovine neće više biti lokalne već globalne

Kako je Darko i istaknuo, izazov interneta je prije svega u prekograničnoj trgovini. Trgovci na hrvatskom i slovenskom tržištu mogu u ovom trenutku iskoristiti prednosti manjih tržišta koja za sada nisu toliko zanimljiva velikim konkurentima, a za uspješan nastup na tržištu u budućnosti bit će potrebna optimizacija necjenovnih faktora kao što su korisničko iskustvo, sigurnost, povjerenje, jamstvo, mišljenje korisnika i slično.

BEZ TRANSPARENTNOSTI DOBAR ODNOS S POTROŠAČIMA JEDNOSTAVNO NIJE MOGUĆ. TREBA RAZMIŠLJATI DALJE OD CIJENE, A U ISTO VRIJEME  SHVAĆATI DA JE I CIJENA VRLO VAŽNA

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: