Što su Hrvati najviše pretraživali i kupovali putem Interneta u 2019. godini?

1378

Bliži se kalendarski kraj 2019. godine. Podatke koje prikupljamo, analiziramo i smisleno koristimo za našu sljedeću poslovnu godinu mogu također web trgovcima omogućiti kreativniji pristup, pomoći pri pokretanju projekata i optimiziranju ponuda. Kupci pa dobivaju uvid u najnovije trendove koji su bili posljednjih mjeseci.

Industrija koja raste i nastavlja svoj rast u budućnosti

Trenutna vrijednost ecommerce tržišta u Hrvatskoj iznosi nešto više od 0,4 milijarde eura uz rast od 20 % godišnje što je samo po sebi dovoljan podatak koliko se rast ovog sektora ubrzava. Te i ostale druge podatke imali smo prilike čuti u travnju na Ecommerce Day konferenciji u Zagrebu.

Zanimljivi su i podaci izneseni na Ecommerce Day konferenciji kako je pronalaženje informacija o proizvodima ili uslugama prije same kupnje na internetu više popularno u Hrvatskoj nego u drugim europskim zemljama (čak 90 % hrvatskih kupaca). Dominantan izvor informacija i dalje su tražilice poput Googlea koje koristi 61% korisnika.

Očekuje se da će do 2023. godine broj europskih korisnika na području internetskog poslovanja dostići gotovo 650 milijuna (izvor: Statista). Od iznimne je važnosti da potrošači i dobavljači robe prate trendove ponašanja kupaca, čime mogu steći dubinsko znanje o potrebama tržišta i tako se uspjeti pravovremeno prilagoditi.

Što kažu podaci na Jeftinije.hr?

Na najvećoj hrvatskoj platformi za usporedbu cijena, Jeftinije.hr, koja web trgovcima omogućava objavljivanje svojih proizvoda, a osim toga osigurava i kupcima transparentan pregled cijena, posljednjih godina bilježi prosječan porast prihoda na području online poslovanja koje trenutno iznosi oko 30 %.

Zbog ponuda svih trgovaca, partnera i ostalih kupovina koje pratimo na Jeftinije.hr imamo uvid u pregled pojedinih proizvoda, a osim toga pratimo ponašanje kupca prije i za vrijeme kupovine. Jeftinije.hr omogućava usporedbu više od milijun proizvoda, 270 web trgovina i preko 6 000 brendova na jednom mjestu.

Iz gore navedenih razloga možemo opisati kupovne navike Hrvata putem interneta za 2019. godinu koja je na izmaku. Također, uz informacije s platforme Ceneje.si koja se nalazi u Sloveniji, možemo vidjeti i uspoređivati razlike, ali i sličnosti koje dijelimo sa susjedima.

TOP 3 proizvoda koji su zanimali Hrvate i Slovence u 2019. godini 

Sljedeća tri proizvoda dokaz su velikog interesa hrvatskih kupaca za tehničkim proizvodima, ali i za uređenjem vlastitog doma.

S obzirom na broj pretraživanja i posjeta web shopovima za određenim proizvodima na prvom mjestu u 2019. godini nalazi se XIAOMI električni romobil M365. Drugo mjesto u TOP 3 hrvatskih proizvoda zauzima XIAOMI mobilni telefon Redmi Note 7 4GB/64GB Dual SIM dok se na trećem mjestu nalazi BOXXX kuhinjski blok

Zanimljivo, Slovencima na prvom mjestu TOP proizvoda nalazi se isti proizvod kao i u Hrvatskoj! Izgleda da je XIAOMI električni romobil M365 apsolutni hit u 2019. godini! Drugo i treće mjesto zauzimaju tehnički proizvodi, a riječ je o mobilnom telefonu HUAWEI P20 Lite kojeg slijedi pametan sat SAMSUNG Galaxy Watch (SM-R800).

Koje kategorije proizvoda najviše privlače Hrvate?

Prema podacima najvećeg hrvatskog portala za usporednu kupovinu Jeftinije.hr kupci se najviše zanimaju za kategoriju namještaja. Nakon toga slijedi kategorija bijele tehnike, zatim ljepota i zdravlje.

Unutar kategorije namještaja Hrvatima su najinteresantnije dnevne sobe, kod bijele tehnike uređaji za kuhanje dok se unutar kategorije ljepota i zdravlje nalazi kozmetika.

Ni susjedni Slovenci nisu nešto različiti kada su u pitanju kategorije kupovine. Preferiraju tehničke proizvode, zatim namještaj i bijelu tehniku.

A Hrvatima najdraži brendovi po kategorijama su… 

Na prva tri mjesta čvrsto su se etablirali brendovi Gorenje, Končar i Bosch. Slijedi ih Electrolux i Candy. Najčešće su hrvatski kupci tražili detalje o perilicama rublja. Susjedni Slovenci svoje su povjerenje najviše iskazali brendu BEKO, Gorenju i zatim Bosch.

U Hrvatskoj vodeća mjesta po brendovima u kategoriji mobitela i opreme zauzimaju redom: Samsung, Huawei, Xiaomi i Apple dok su u kategoriji audio & video: Samsung, Philips i LG.

Kada govorimo o kategoriji auto moto tada prvo mjesto zauzima Sava, zatim Continental i Michelin brendovi.

Ako vas zanima više informacija o pojedinim kategorijama, pratite naše Shopper’s Mind novosti, a do njih možete klikom na: Ovdje