
Svaki web trgovac priželjkuje da njegova web trgovina bude iduća velika priča o uspjehu. Stremi ka tome da se tržišni udio njegove tvrtke uveća kako bi s vremenom osigurao čvrstu poziciju na području online kupovine. Smjer rasta je jedini smjer kojeg u trenutnom dobu potpune digitalizacije trebamo slijediti jer se na Internet sele i oni posljednji potrošači koji su se proteklih mjeseci uvjerili u sigurnost, pouzdanosti i jednostavnost online kupovina.
Jasno postavljanje ciljeva i discipliniran pristup u ispunjavanju istih ključni je element svake uspješne priče. Tradicionalno postavljanje radnih zadataka je već ustaljena praksa u svakoj tvrtki… A kako nadmašiti prosjek, iznenaditi sebe i druge ambicioznim ciljevima koje planiramo doseći – možda čak i nadmašiti?
Danas ćemo vam predstaviti misaoni okvir OKR-a. Jednostavno, a učinkovito i iznimno motivirajuće postavljanje ciljeva je sada već davne 1999. preuzeo svjetski digitalni velikan – Google. A s kreativnim i ambicioznim planiranjem poslovanja kroz OKR-e ubrzo su se upoznali i u tvrtkama kao što je to Twitter, Spotify, Airbnb i LinkedIn. U Hrvatskoj smo ga prošle godine uspješno implementirali u radu ekipe Jeftinije.hr – s ciljem da budemo još bolji, da pomaknemo svoje osobne profesionalne granice i granice poslovanja naše tvrtke te da svojim uspjehom oduševimo i sebe i druge! Isto želimo i vama, zato više o OKR-ima pročitajte u nastavku …
Što točno znači OKR i što sve može značiti u kontekstu rasta vaše web trgovine?
Kratica OKR označava sljedeće pojmove:
OBJECTIVES
= Ciljevi
Kvalitativni opisi stvari koje želimo postići. Kratki su, nadahnjujući i u svakom pojedincu tj. timu trebaju pobuditi predanost. Istovremeno moraju motivirati i izazvati tim i trebaju biti visoko postavljeni.
KEY RESULTS
= Ključni rezultati
Način mjerenja napretka na putu postizanja cilja. Za svaki cilj treba postaviti 2 – 5 rezultata.
Pojednostavljeno rečeno, u okviru OKR-a najprije postavljamo jasne ciljeve i u okviru njih određujemo ključne rezultate kojima ćemo te ciljeve postići.
U usporedbi s tradicionalnim metodama planiranja poslovanja, za OKR-e je značajno:
-
- da se postavlja kontinuirano,
- da su sljedivi,
- da ih se pregledava i ocjenjuje – obično je to kvartalna evaluacija, tj. svaka 3 mjeseca.
Sve je to omogućeno jednostavnim i brzim tempom koji podrazumijeva uključivanje i doprinos u kreativnosti i osobni pogled na poslovni proces svakog pojedinca i cijelog tima. Naime, svaki zaposlenik postavlja svoje vlastite ciljeve koji uvijek moraju biti u skladu sa zajedničkim ciljevima cijelog tima. To je jedini način na kojim možemo osigurati isti put koji će nas dovesti do krajnjeg cilja kroz različite zadatke zaposlenika (npr. povećanje učestalosti poziva u odjelu za korisničku podršku ili poboljšanje rada web stranice, UX dizajn – dovodi nas do istog konačnog cilja – koji u primjeru web trgovine može biti povećanje prodaje za 50 %). Najvažnija prednost OKR-a je objedinjavanje smjera poslovanja cijele tvrtke, u vašem slučaju web trgovine, te postavljanje jasnih prioriteta u kontinuiranom radnom ritmu.
Zašto cilj uvijek mora biti mjerljiv?
Po formuli Johna Doerra OKR-e možemo objasniti ovako:
I will (Objective) as measured by (this set of Key Results)
Dobar cilj mora dakle opisati ono što želite postići i način na koji ćete to izmjeriti. Mjerljivost je presudna jer cilj bez pravilnog mjerenja uspješnosti postizanja – nije ništa drugo nego želja.
Je li vam možda već jasno kakav OBJECTIVE ili KEY RESULT bi mogli postaviti kako bi vaša web trgovina postala vodeća na tržištu?