Nakon što smo se početkom ljeta veselili poboljšanju epidemiološke slike u Hrvatskoj i normalizaciji stanja, nove nam brojke daju naslutiti da je drugi val već zahvatio našu zemlju. U prvom smo valu naučili mnogo i sada moramo biti još bolje pripremljeni, istovremeno su i web kupci postali još razboritiji i pažljiviji, zahtijevaju i očekuju još više …

Uz pomoć Mastercard istraživanja o kupovnim navikama hrvatskih potrošača prije i tijekom razdoblja izvanrednih mjera, u današnjem ćemo vam članku prikazati kako su se promijenila očekivanja u pogledu cjelokupne web trgovine i preferiranih načina plaćanja.

Što vam mogu značiti ti podaci? Kako se u što većoj mjeri prilagoditi novim okolnostima i udovoljiti znatno zahtjevnijim kupcima novog, post-korona razdoblja? Pripremili smo vam nekoliko jednostavnih smjernica i savjeta koje možete iskoristiti kako bi pripremili sve potrebno za sigurnost i zadovoljstvo vaših kupaca.

1. Novi web kupci su tu, uvjerite ih svojom online ponudom i iskustvom!

Online trgovina je trenutno u iznimnom porastu. Nalazimo se u povijesno najboljem mogućem razdoblju online trgovine. Potrošači su u proteklim mjesecima bili dodatno ohrabreni za kupnju u digitalnom svijetu, prvenstveno zato što su ih vanjske okolnosti usmjerile ka tom, za vrijeme epidemije, jedinom pouzdanom i sigurnom načinu kupnje. Gotovo svi su se preselili na internet i na vlastitom primjeru otkrili prednosti (ali i izazove) online trgovine. Što možete napraviti kako bi u potpunosti iskoristili potencijal kupaca koji su pred vratima vaše web trgovine?

2. Ispunite visoka očekivanja online kupaca nove stvarnosti!

Novi, oprezan kupac s iskustvom kojeg je stekao proteklih mjeseci već je naviknut da apsolutno SVE možete dobiti / kupiti na internetu. Povećao se udio potrošača koji očekuju kupovinu putem interneta! Novo-osviješteni potrošač ne želi gubiti vrijeme u fizičkim trgovinama i riskirati zarazu bliskim fizičkim kontaktom s nepoznatima i zato je još važnije da se istaknete i redovito podsjećate svoje vjerne kupce da imaju mogućnost online kupovine kod vas, da je vaša ponuda promišljena i pažljivo izabrana, da ulažete napore u poboljšanje korisničkog iskustva … Ukratko, vrijeme je – sad! Ne propustite priliku da se čvrsto usidrite na tržištu i iskoristite trenutne okolnosti u svoju korist.

Novo-osviješteni potrošač ne želi gubiti vrijeme u fizičkim trgovinama zato je još važnije da se istaknete i redovito podsjećate svoje vjerne kupce I da ulažete napore u poboljšanje korisničkog iskustva.

3. Kupcima morate omogućiti odgovarajuće načine plaćanja

Poznata je činjenica, o kojoj smo puno slušali proteklih mjeseci, da je potrošačima najvažnija mogućnost beskontaktnog plaćanja – čak 9 od 10 potrošača plaća beskontaktnim karticama. Beskontaktno se najviše plaća u supermarketima i trgovačkim centrima čak 71%, a nakon toga u lokalnim dućanima, 17%. Čak 82% korisnika ga smatra brzim i jednostavnim načinom plaćanja, a 61% ga namjerava koristiti još češće. Uz to, 91% korisnika smatra da je beskontaktno plaćanje najsigurnije kada su u pitanju zdravlje i higijena.

Omogućite svojim kupcima veći izbor načina plaćanja, između ostalog i debitnim tj. kreditnim karticama.

Kartice se redovito koriste za plaćanje na prodajnim mjestima, za tu ih svrhu svakodnevno koristi više od četvrtine korisnika, odnosno 27 %, 3-5x tjedno ih koristi 35% dok ih 22% korisnika koristi jednom do dvaput tjedno.

Značajna većina ispitanika, čak 90% barem povremeno koristi kartice prilikom online kupnje, a kao najčešći način plaćanja odabiru se debitne kartice (34%), slijede im kreditne kartice (21%) te PayPal (21%). Prijašnjih se godina veliki broj potrošača nije odlučivao za online kupnju zbog nepovjerenja prilikom plaćanja ili zbog toga što nisu imali/nisu koristili odgovarajuće kartice za plaćanje. Omogućite svojim kupcima veći izbor načina plaćanja, između ostalog i debitnim tj. kreditnim karticama.