
Došlo je vrijeme kada tradicionalni trgovci više neće tražiti svoje ciljne akvizicije među web trgovcima već će jednostavno postati meta. Amazon je to pokazao na najbolji mogući način prošlog tjedna, kada se odlučio za najveću akviziciju u povijesti maloprodajne trgovine i jednostavno najavio kupnju premium trgovačkog lanca Whole Foods. Potez online giganta otvara brojna pitanja, među kojima je ono glavno pitanje o budućnosti prehrambene industrije i trgovine u cjelini.
U stvari, u tom je planiranom preuzimanju moguće razaznati ključnu promjenu strategije rasta i razvoja. Amazon je ovom kupnjom najavio trenutak u kojem tradicionalne industrije nemaju više vremena za vlastitu transformaciju poslovanja. Pokazao je obrat u kojem će tehnološke tvrtke, a Amazon je bez dvojbe upravo to, početi graditi svoj rast na vrlo promišljenim anorganskim kupnjama poduzeća koja potiču iz tradicionalnog svijeta i neće više samo nadograđivati svoju tehnološku sposobnost i online prisutnost. To je točka s koje nema povratka.
AMAZON JE OVOM KUPNJOM NAJAVIO TRENUTAK U KOJEM TRADICIONALNE KOMPANIJE VIŠE NEMAJU VREMENA ZA VLASTITU TRANSFORMACIJU POSLOVANJA
Preuzimanjem lanca supermarketa Whole Foods, specijaliziranog za prodaju organskih prehrambenih proizvoda, jedan od vodećih online trgovaca na svijetu dobio je mrežu fizičkih lokacija. Što će uraditi s njima? Hoće li osim svježih namirnica ponuditi i proizvode koje je moguće kupiti na Amazonu? Hoće li nadograditi svoje logističke kapacitete i last mile mogućnosti dostave te preuzimanja, graditi cjenovnu politiku na povezivanju preuzimanja i optimizacije rute dostave? Možda će preuzimanjem premium branda pokušati utjecati na povećanje percepcije vlastite kvalitete? Ili će te trgovine biti najbolji mogući poligon za testiranje novih tehnologija i digitalizaciju korisničkog iskustva na način koji zna samo Amazon. Uvjeren sam da je mnogo sinergija te akvizicije, ali vjerujem da je potrebno posebnu pozornost pridodati logističkim prednostima i poveznici s cjenovnom strategijom te stvaranjem testnog okruženja za povezivanje virtualnog i fizičkog svijeta.
Činjenica da se zapravo tresu hlače cijeloj prehrambenoj industriji jer bi Amazon mogao drastično utjecati na cijene i puteve nabave prehrambenih proizvoda, je samo usputna.
Treba prepoznati ovaj korak kao ključan trenutak u borbi za prevlast dvaju giganta, posebice nakon što je Walmart krajem prošlog ljeta kupio Jet.com i time u potpunosti promijenio svoju online strategiju. Online razvoj postao je samodostatan i neintegriran u osnovnu djelatnost i ono ključno, pojedinačna područja integracije su zaživjela kao ogromna konkurentska prednost. Smisleno je spomenuti prije svega povezanost fizičkih lokacija i cjenovne strategije koja se za potrošača mijenja u slučaju njegove kupovine na internetu i preuzimanja na fizičkim lokacijama. Amazon to do sada nije mogao slijediti.
Kao pojašnjenje, dopustite mi da dodatno naglasim nevjerojatnu vremensku dinamiku industrije koje mnogi nisu svjesni. Kao akvizicija, Jet.com je bio 11 mjeseci star online start-up koji je u trenutku promijenio maloprodajne kupovine i premašio milijardu dolara prihoda u svojoj prvoj godini. Manje od godine dana je prošlo od Walmartove akvizicije.
Sve skupa je nužno potrebno postaviti u jedan širi kontekst shvaćanja trenutne situacije, konkurentnosti i razvojne faze trgovine.
Puno je razmišljanja i odaziva stručne javnosti koji pokušavaju slijediti i razumjeti strategiju Jeffa Bezosa apsolutno je potrebno sve postaviti u širi kontekst shvaćanja trenutne situacije, konkurentnosti i razvojne faze trgovine. Prvi kvartal 2017 je u SAD-u je obilježio izniman pritisak na produktivnost prodajnog prostora. To je vrijeme u kojem se u samo jednom kvartalu zatvorilo više fizičkih trgovina nego u cijeloj 2016. godini. Taj tempo se nastavlja. Tome slijede vrlo otežana razdoblja mnogih poznatih trgovaca koji su u fazi preživljavanja transformacija ili čak i stečaja. Poduzeća koja ne razumiju da su fizički i virtualni svijet neodvojivo povezani, da je potrebno cijelo poslovanje i strategiju graditi na povezivanju tih te postaviti ishodište razvoja na web, brzo će se pridružiti mnoštvu gore spomenutih. To ne vrijedi samo za razvijene države poput SAD-a, Velike Britanije. Nizozemske … to je točka u poslovanju nakon koje nema povratka.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.
Zanima vas više?
Pročitajte i:
- Google je ograničio pristup Keyword Planneru! Što to znači za vas?
- [GO DIGITAL] Darko Dujić: 5 smjernica kako se nositi s digitalnom transformacijom