U vrijeme izvanrednih razmjera širenja virusa COVID-19 i usvajanja rigoroznih mjera za suzbijanje pandemije u većini zahvaćenih država, situacija se za nešto tako svakidašnje poput kupovine, gotovo preko noći – drastično promijenila.

Fizičke trgovine se suočavaju s primjenom brojnih obveznih mjera kojima pokušavaju osigurati najviši mogući stupanj sigurnosti za potrošače u trenutku obavljanja kupnje. Tako se pred tradicionalnim trgovinama mogu vidjeti redovi ljudi koji čekaju na ulazak u trgovinu, drže se preporučenog razmaka, a i radno vrijeme trgovina se već, posljednjim zaoštravanjem mjera, skratilo. Uz sve navedeno, neki se trgovci suočavaju s problemima distribucije i zaliha. Specijalizirane trgovine koje prodaju robu koja u ovim trenutcima nije neophodna, više ne smiju biti otvorene i njihovo se poslovanje u potpunosti preselilo na internet.

Čini se da je situacija u ovom trenutku zaista nejasna, a posljedice izvanrednih mjera osjetit će se idućih mjeseci, vjerojatno i godina, na svim gospodarskim granama. Međutim, podaci nam pokazuju i malo optimističnije oblikovanje i kretanje kupovnog ponašanja. To će online trgovcima omogućiti veću konverziju od one koju bi se usudili očekivati u ovim okolnostima.

Veliki dio građana Hrvatske se s velikom odgovornošću drži propisanih mjera i ograničenja postavljenih na nacionalnoj razini. Isto tako moguće je primijetiti više racionalnih prilagodbi dosadašnjem načinu života i rada koji su u svjetlu aktualnih događanja itekako ograničeni.

Potrošači su se preko noći preselili u online svijet

Internet je preko noći postao virtualna tržnica za sve vrste proizvoda. Ako u prošlosti, prema podacima Eurostata, više od 50 % stanovništva nije imalo iskustva s kupnjom proizvoda putem interneta, sada se to zasigurno promijenilo. Internet je postao jedini kanal razmjene, a logističari pružaju izvrsnu podršku, usprkos svim problemima poput smanjenja socijalnih kontakata i izloženosti zarazi. Razmjena robe između potrošača i trgovca preselila se na internet.

Povećanje potražnje u određenim kategorijama online trgovina jedan je od oblika društvene odgovornosti koja kao i uvijek počiva na ramenima pojedinaca, da radije borave u sigurnosti vlastitog doma, a sve kupovine bez velikog rizika, obave putem interneta.

Web trgovci se u ovim trenutcima moraju još pažljivije i ažurnije pobrinuti za oblikovanje ponude svojih proizvoda, i zato su pravovremeni pristup i upotreba informacija o aktualnoj potražnji –  obvezni! Samo oni s odgovarajućim stupnjem digitalne kreativnosti i naprednim korištenjem podataka moći će dovoljno brzo reagirati i odgovoriti na brojne promjene kupovnog ponašanja.

Za održavanje tržišnog udjela i prodaje, za svakog je web trgovca izuzetno važna redovita komunikacija s različitim dionicima poslovanja web trgovine i praćenje kupovnog ponašanja potrošača. Zato vam predstavljamo nekoliko kategorija u kojima smo, na portalu za usporedbu Jeftinije.hr, primijetili značajan porast potražnje. Nakon što ih pogledate, uvjerit ćete se da i izvanredne okolnosti mogu biti prilika za rast.

U porastu igraće konzole i društvene igre

Provoditi najveći dio dana unutar četiri zida mnoge je potaknulo na traženje različitih aktivnosti s kojima bi sebi i članovima obitelji mogli oplemeniti trenutke tjeskobne društvene izoliranosti i pokušati što ugodnije i zabavnije preživjeti dane u trenutnoj situaciji. Mnogi su svjesni toga da je vrijeme koje sada provodimo sa svojim najmilijima primjereno za opuštanje ili jednostavno skraćivanje vremena igranjem društvenih igara.

Zanimljivo je pogledati rast potražnje u kategoriji igraće konzole i društvene igre.

Vrijeme karantene potiče ljude na fizičku aktivnost

Pozitivan odnos u svakoj kriznoj situaciji pridonosi lakšem i učinkovitijem nošenju s novonastalim okolnostima. Osim trenutaka opuštanja i zabave, u trenutnim je okolnostima zanimljivo vidjeti i povećanje potražnje za proizvodima za vježbanje. Sve više pojedinaca postaje svjesno važnosti održavanja dobre mentalne i fizičke kondicije, čak i u trenutcima samoće, kako se u vrijeme paraliziranog javnog života, isto ne bi dogodilo i našem tijelu.

Primjećujemo značajan porast pretraživanja traka za trčanje, eliptičnih trenažera i utega za vježbanje koji omogućuju tjelesnu aktivnost i zadržavanje zdravog razuma i tijela čak i u vlastitom domu.

Pogled na rast potražnje za eliptičnim trenažerima, trakama za trčanje i utezima.

Primjećujemo čak 431-postotni rast potražnje za utezima u razdoblju samoizolacije i mjera za borbu protiv epidemije

Ako bi pokušali opisati prosječnog hrvatskog kupca u svjetlu trenutnih mjera karantene te ga usporedili s njegovim „pred-koronavirusnim“ kupovnim navikama koje smo mogli promatrati sve do 17. 2. 2020., mogli bi zaključiti da hrvatski potrošači sada radije posežu za društvenim igrama i raznim zabavnim proizvodima nego inače. Zabilježili smo čak 80 % više zanimanja za društvenim igrama i čak 188 % povećanje potražnje za igraćim konzolama.

Očito je i to da smo se proteklih tjedana povećano počeli brinuti i za održavanje kondicije i snage. Od spomenutog datuma, zanimanje za trakama za trčanje poraslo je za 17 % a za eliptičnim trenažerima čak 13 %. Zapanjujući porast potražnje za utezima od čak 431 % može nas samo natjerati na razmišljanje kako ćemo dobro svi izgledati nakon završetka samoizolacije.

Kupnja putem interneta je ogromna prednost u trenutnoj situaciji. Mogućnost beskontaktne dostave izabranih proizvoda na kućnu adresu drastično smanjuje, a vjerojatno i potpuno uklanja, mogućnost zaraze čime se štiti i potrošača i prodavača. Omogućuje i sigurno obavljanje posla iznimno važnim posrednicima u kupovnom procesu online trgovine – dostavljačima. Istovremeno, samoizolacija može biti vrijeme za osobnu kontemplaciju, dodatnu brigu za sebe i svoje bližnje te možda čak i ponovno buđenje nekih starih hobija i aktivnosti. Potražnja u različitim kategorijama koje se ne odnose na osnovne životne potrepštine raste i to nam daje nadu da će online trgovina u ovim teškim, ali i budućim, povoljnijim vremenima ojačati pa čak i dominirati nad ostalim oblicima trgovanja.

Do tada ne zaboraviteza sigurnu online kupnju u ovih dana i tjedana, ne zaboravite potaknuti svoje kupce da pri odabiru načina plaćanja izaberu plaćanje karticama, PayPalom ili Internet bankarstvom umjesto pouzećem kako bi sebi, ali i dostavljačima omogućili još sigurniju isporuku. Za više detalja kliknite ovdje >>

Kategorije koje smo danas predstavili nisu jedine u kojima smo primijetili rast potražnje. Predstavit ćemo vam više njih u idućem newsletteru. Zato nas pratite redovito.

Zanima vas uvid ažuriranog stanja robnih marki i potražnja proizvoda po ključnim kategorijama. Pratite analitički alat Brand Performance Insights. Za prijavu kliknite ovdje >>