Web trgovine jako dobro razumiju izazove trenutne situacije i mogućnosti koje se pružaju zbog ograničenosti fizičke trgovine. U vremenu socijalnog distanciranja i izolacije koje zahtijeva osjetne promjene kupovnog ponašanja, možemo primijetiti kako su se potrošači jako brzo prilagodili. I optimizam tržišnih igrača je ohrabrujući te donosi sve više pozitivnih pokazatelja i činjenica. Sugeriraju kako će web trgovina u budućnosti skočiti na višu, značajniju razinu i postati moćan kanal kupovine koji će predstavljati alternativu tradicionalnim kanalima.

Web trgovina će u budućnosti postati moćan kanal kupovine koji će predstavljati alternativu tradicionalnim kanalima.

Ovih smo dana u Ceneje d.o.o. i Shopper’s Mind proveli online anketu među slovenskim i hrvatskim web trgovcima, o važnosti i ulozi dostave te o očekivanjima kretanja potražnje, i dobili vrlo zanimljive rezultate. Pokazuju kako se očekivanja vezana uz poslovanje u idućim tjednima razlikuju prije svega s obzirom na specijalizaciju trgovine te glavne skupine proizvoda. U odgovorima je moguće prepoznati vrlo pozitivno ozračje te optimistična očekivanja budućeg poslovanja online trgovina. Podaci ankete doista pokazuju kako web trgovci u određenim kategorijama očekuju značajan porast potražnje za njihovim proizvodima.

Vjeruju kako će prodaja ostati stabilna ili će se suočiti s manjim padom koji će i dalje omogućiti održivost njihova poslovanja. Nažalost, četvrtina njih vjeruje kako će potražnja za njihovim proizvodima pasti za više od 50 %.

I hrvatski, kao i slovenski trgovci, ostaju optimistični glede prodaje i očekuju da će dostavne službe aktivno pružati svoje usluge uz poštivanje svih mjera te da će se rokovi dostave produžiti, što im se s obzirom na trenutnu situaciju čini prihvatljivim. 80 % anketiranih trgovaca dijeli ovo mišljenje.

Prekid prodajnih tokova zbog dostave, očekuje jako maleni broj web trgovaca, njih svega 6,4 %. Spomenuti problem mogao bi nastati pooštravanjem nacionalnih mjera, a to u ovoj trenutnoj situaciji, u kojoj su se i građani i trgovci uspjeli vrlo brzo, uspješno i disciplinirano prilagoditi novom načinu kupovine, zacijelo ne bi imalo smisla.

Novim prilagodbama u poslovanju, omogućavanju beskontaktnog plaćanja izabranih proizvoda te različitim mogućnostima sigurne dostave, web trgovci gledaju u budućnost s nadom i poletom. U svjetlu trenutnih okolnosti, sigurna će kupovina potrošačima biti prvi izbor. Zato je izrazito važno upozoriti kupce da izbjegnu plaćanje pouzećem i da sigurno preuzmu svoj paket, o čemu možete pročitati u jednom od naših ranije objavljenih članaka >>