6 ključnih ecommerce trendova u 2018. godini

203

 

U ovom članku donosimo 6 globalnih trendova koje stručnjaci najavljuju za ovu godinu. Među njima su tako zvane glasovne kupovine, pretplatničko-prodajni model i personalizacija. U nastavku pročitajte što će u 2018. godini biti odlučujuće za ecommerce!

 

1. Porast “glasovnih kupovina”

Prema najavama portala ecommercetimes.com, u porastu će biti popularnost pametnih zvučnika, kao što su Amazon Echo i Google Home, ove godine jedna od važnih pokretačkih sila razvoja kupovine na internetu.

Michael Levine iz američke tvrtke Photon koja se bavi informacijskom tehnologijom i uslugama objašnjava da će tzv. glasovna tehnologija nuditi posve nove prilike na području web trgovine.

ako je prije vizualno povećavalo rast prodaje, prodaja će sada biti “voice-driven”.

Činjenica je da se u Americi i bilo gdje drugdje u svijetu (kod nas možda malo sporije) pametni zvučnici i ostala glasovna tehnologija brzo šire u dnevne boravke potrošača i trgovci polako počinju shvaćati na koji način potrošači koriste ove uređaje. Nedavno istraživanje tvrtke Walker Sands pokazuje da svaki treći potrošač ove godine namjerava nešto kupiti preko uređaja kojeg će kontrolirati svojim glasom. Ovaj trend će sigurno potaknuti oglašivače da razmisle o tome kako ga integrirati u svoje strategije.

»Marke poput Amazona i Google-a, tehnologiju će iskoristiti za stvaranje bolje veze s potrošačima te svoje pametne glasovne pomoćnike prilagoditi tako da nude sasvim personaliziranu kupovinu.«, najavljuje Bob Glazer, direktor tvrtke Acceleration Partners. Ključno je osigurati da glasovno pretraživanje bude preciznije i bolje za korisnika. 

Kao što stručnjaci najavljuju, pametni pomoćnici će brzo postati još pametniji i još će bolje razumjeti potrebe potrošača, što će veoma utjecati na korisničko iskustvo i njihove kupovne navike.

2. Razvoj glasovnih korisničkih sučelja u segmentu maloprodaje?

Spomenuti pametni zvučnici možda neće biti jedina tehnologija koja web trgovcima nudi brojne mogućnosti. Velik potencijal će imati i druga korisnička sučelja koja se kontroliraju glasom.

»Danas već možemo razgovarati s televizorima. Možda će glasovna navigacija postati aktualna i u svijetu maloprodaje«, donose na ecommercetimes.com. Dodaju i da će trgovci uz prednosti tzv. voice-driven prodaje, otkriti i nedostatke te tehnologije.

Činjenica je da je maloprodaja vrlo vizualna. Može se dogoditi da potrošači počnu koristiti glasovne pomoćnike za rutinske kupovine proizvoda za svakodnevnu upotrebu, ali će kupovanje specifičnih i većih stvari svejedno prevladavati preko pametnih telefona i računala.

3. Porast pretplatničko-prodajnog modela

Pretplatničko-prodajni model je idući ecommerce trend koji je bio aktualan već prošle godine, a u 2018. godini bi se trebao dodatno razviti.

»sve što će potrošaču uštedjeti vrijeme ima prednost, a sve što se stalno i često kupuje može funkcionirati kao pretplatnički model«, naglašava Matt Britton iz tvrtke Crowdtap.

Širenju pretplatničkog modela doprinijet će i povezani uređaji u kućama potrošača. Već sada možemo vidjeti primjere kao što je Brita, jedna od vodećih tvrtki na području filtracije vode. Vrč za filtriranje vode omogućuje povezivanje s Amazonovim sustavom i svaki puta kada korisnik mora kupiti novi filter, narudžba se automatski šalje.

Možda možemo očekivati i korak više; ne samo automatsko naručivanje, nego i automatsku dostavu. Stručnjaci najavljuju da će ecommerce giganti početi slati proizvode čak i prije nego ih korisnik naruči, a sve na temelju povijesti naručivanja.  

4. Neka postane osobno!

Posebno mjesto među trendovima u online trgovini, 2018. godine će zauzeti personalizacija. Kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva vrlo je važan dio ove grane, a ključni će biti i preporučeni proizvodi na temelju prošlih kupovina, geografske lokacije korisnika i njegovih osobnih podataka.

Na taj se način fokus pomiče sa same predaje narudžbe na duboko razumijevanje odluka potrošača koje utječu na njegove kupovine i vjernost.

2018. će biti ključno prikazivanje preporučenih proizvoda na temelju prošlih narudžbi, geografske lokacije korisnika i njegovih osobnih podataka.

5. Omni-channel – budućnost?

Najveći postotak kupovne moći trenutno ide milenijskoj i Z generaciji, zato će se strategije online trgovaca sigurno usmjeriti na korištenje mobilnih i društvenih platformi koje te ciljane skupine koriste, na primjer Instagram i Snapchat.

2018. godina će biti ključna za višekanalnu prisutnost. Potrebna je besprijekorna prisutnost na svim ključnim platformama – na fizičkoj lokaciji, u online trgovini, mobilnoj aplikaciji itd.

6. Razvoj rješenja za uspoređivanje proizvoda i ponuda

Kao što smo već pisali u intervjuu s mag. Darkom Dujićem, direktorom grupe Ceneje, važan trend su i platforme za uspoređivanje proizvoda i ponuda:

»Što se tiče razvoja online trgovine na globalnoj razini, online trgovci aktivno ulaze u višekanalni (omni-channel) svijet, koji je sigurno budućnost djelatnosti. Razvija se i novi trend online rješenja za mobilne uređaje koji potrošačima omogućuje bržu, jednostavniju i praktičniju kupovinu. Posebno bih naglasio razvoj rješenja za uspoređivanje cijena i proizvoda, te virtualnih tržnica (kako u inozemstvu, tako i u Sloveniji) koja omogućavaju jednostavno optimiziranje kupovine u svim kategorijama, čak i na području usluga.«

Zanima vas više?

Pročitajte i: