Pronalaženje kupaca i njihovo zadržavanje glavni je cilj ecommerce-a. Na tržištu je mnogo online trgovina i vi morate učiniti nešto kako bi se istaknuli. Programi vjernosti su jedna mogućnost, a u ovom članku možete pročitati još neke.
1. Nemojte misliti samo na nagrade i bodove
Poticanje vjernosti važan je dio online trgovine, ali programi vjernosti se ne vrte samo oko nagrada i bodova. Ono što je važno za izgradnju vjernosti jest poticanje kupaca da provode vrijeme na vašoj stranici i da se ponovno vrate na nju. Kao što donose na portalu E-commerce Times, program vjernosti može biti bilo što što će potaknuti kupca da se vrati u vašu trgovinu, zato je važno da proširite vidike kad razmišljate o povećanju vjernosti.
2. Ponudite kupcima osobno iskustvo
Jedan od najvažnijih koraka koje možete poduzeti jest briga za kupca. Važno je da trgovac prikupi što više informacija o svojim strankama, kako bi im mogao prilagoditi komunikaciju i ponude. Personalizacija značajno povećava vjernost kupaca. Stranke će cijeniti vaš trud i uloženo vrijeme u osobniji pristup.
3. Pametno iskoristite podatke
Prikupljanje i interpretiranje podataka o kupčevim prošlim narudžbama i ponašanju, vrlo je važno za dobru prilagodbu svake marketinške kampanje. Započnite s kategoriziranjem kupaca i svakog označite s obzirom na njegovo kupovno ponašanje – kupljene proizvode, potrošeni iznos po posjetu, učestalosti, osobnim informacijama i slično. Preporučuje se kupce podijeliti u do 4 kategorije, neka svaka kategorija ima svoj program vjernosti i nagrade.
4. Osigurajte svojim kupcima kvalitetan sadržaj
Sadržaj koji nudite na svojoj stranici mora biti koristan, potpun i poticati zanimanje. Stranke će kupiti proizvod i nastaviti se vraćati. Uključite upute, vodiče za usporedbu ili kvalitetne videozapise. Možda vam se to ne čini kao klasičan program vjernosti, ali ako korisnicima pružite kvalitetan sadržaj povećat ćete razinu povjerenja u odnosu s kupcem. Dobar sadržaj može pomoći kupcu da donese kvalitetnu odluku.
5. Uključite društvene komponente
Stranke vole dijeliti i komunicirati s prijateljima na stranici branda. Nerijetko ćete kupca uvjeriti da kupi proizvod, ako vidi da ga je kupio netko od njegovih prijatelja, čak učinkovitije od običnih komentara o proizvodu. Ubrzo ćete otkriti da promocije proizvoda na društvenim mrežama bolje funkcioniraju ako se temelje na grupama ljudi, a ne na pojedincima. Na primjer, dobar je potez promovirati ponudu za 3 prijatelja, ako svo troje kupe parfem, svi će dobiti 30 % popusta.
Važno je da zapamtite da vjernost leži u razvijanju odnosa s kupcima. Kada uložite veći trud, stranke se osjećaju cjenjene i povezane s vašom trgovinom, te se nastavljaju vraćati.
6. Pokažite kupcima svoje oznake povjerenja
Na vjernost kupaca značajno utječe njihovo povjerenje u trgovca i sami brend. Povjerenje je drugi najvažniji faktor zbog kojeg se potrošač odlučuje na kupovinu kod pojedinog trgovca. Pritom važnu ulogu igraju oznake povjerenja i sigurnosti kupovine.
Brojni hrvatski online trgovci već imaju nacionalnu oznaku povjerenja CERTIFIED SHOP® koja se temelji na tri najvažnija elementa sigurne kupovine: pozitivnom mišljenju kupaca, sukladnosti s tehničkim standardima sigurne kupovine i iskustvu tajnog kupca. Oznaka CERTIFIED SHOP® jedina je oznaka u Hrvatskoj koja trgovcima omogućuje dobivanje europske oznake povjerenja EMOTA.
Više o oznaci povjerenja CERTIFIED SHOP® »