Amazon se još uvijek bori s osvajanjem Europe

281

Amazon je jedna od većih ecommerce tvrtki u Europi. Iako nije prisutan u svim europskim državama, ima veliki utjecaj, a posebno u Velikoj Britaniji i Njemačkoj. Amazon je prvi web shop u Americi otvorio davne 1995 godine, a već tri godine poslije toga krenuo je na englesko i njemačko tržište. Slijedile su Francuska, Italija, Španjolska i Nizozemska (u Nizozemskoj se prodaju samo e-knjige).

 

»» Amazon otvara prvi supermarket bez blagajni!

Čak i 20 godina nakon što je Amazon krenuo na europsko tržište, još uvijek se bori s osvajanjem našeg kontinenta. Najteže im je privući kupce na modne kategorije (odjeća i obuća), ono u čemu je najdominantniji na američkom tlu. Zbog čega ne može biti jednako uspješan u Europi?

Amazon je u Europi uspješan, ali kad se gleda modna kategorija, nije toliko prisutan. Kako donose na portalu Ecommerce News, Wall Street Journal je razgovarao s maloprodajnim stručnjacima i analitičarima koji tvrde da do toga dolazi zato što nemaju dovoljno visoke mode, web stranica im nije optimizirana za pretraživanje odjeće, te ima veliku konkurenciju.

Samo 8 % tržnog udjela u modnoj kategoriji

U Americi, Amazon ima gotovo polovicu tržišnog udjela ukupne online prodaje, te čak 35 % udjela u modnoj kategoriji. U Zapadnoj Europi, ima tek četvrtinu ukupnog udjela i samo 8 % u modnoj kategoriji.

knowlidge biteAmazon lansira svoj brend odjeće u Europi

Amazon se očajno trudi povećati spomenuti udio na tržištu, širi ponudu na europskim stranicama, te istovremeno potiče američke trgovce da počnu dostavljati međunarodno. Osim toga, lansirali su 3 svoja brenda u Europi.

»» Amazon je kupio Whole Foods!

Analitičarka Marguerite Le Rolland rekla je kako glavni igrači u Europi ne podcjenjuju Amazonovu prijetnju, ali misli da su europski trgovci još uvijek relativno sigurni.

Podaci Euromonitora pokazuju da je Amazon na 7. mjestu u Velikoj Britaniji u modnoj kategoriji, 3. u Francuskoj i čak 2. u Njemačkoj.

Amazon je jedan od ključnih ecommerce igrača kojeg budnim okom prate svi manji i veći trgovci. Nakon što Amazon odluči lansirati određenu uslugu ili se usredotoči na specifičan proizvod i kategoriju, cijela online industrija zna za to.