
Nedavno su javnosti predstavljeni zanimljivi nalazi ovogodišnjeg istraživanja instituta Baymard koji je obuhvatio 1044 američkih korisnika interneta te između ostalog provjerio razloge napuštanja košarica u posljednjoj fazi kupovine. Podaci pokazuju da web trgovci na svojim stranicama moraju potrošačima stvoriti osjećaj sigurnosti pri čemu ključnu ulogu igraju oznake povjerenja.
OZNAKE POVJERENJA ZNAČAJNO UTJEČU NA OSJEĆAJ SIGURNOSTI U WEB TRGOVINI!
Hrvatska: i kod nas je taj osjećaj sigurnosti ključan
Da je nepovjerenje jedno od važnih ograničenja web kupovine pokazali su i podaci istraživanja Shopper’s Mind 2016 koji je obuhvatio više od 4000 hrvatskih korisnika interneta. Među korisnicima koji još uvijek ne kupuju putem interneta, gotovo polovica to odbija zbog nesigurnosti davanja osobnih podataka dok 43 % njih brine zloupotreba kreditne kartice. Unatoč tome, elektronski oblici plaćanja kod hrvatskih korisnika rastu – od 2014. se broj plaćanja kreditnim karticama gotovo utrostručio čime Hrvatska uspješno prati trend razvijenijih europskih internetskih ekonomija.
Zaključci istraživanja: 5 glavnih razloga napuštanja košarice
Spomenuto istraživanje instituta Baymard otkriva 5 ključnih razloga napuštanja košarice u zaključnoj fazi kupovine:
- za uspješno zaključivanje kupovine, korisnik mora kreirati korisnički račun
- postupak zaključivanja kupovine je predug ili previše kompliciran
- kupac ne dobiva informaciju o cjelokupnom trošku kupovine ili ga ne može sam izračunati
- kod zaključka kupovine na web stranici se pojavljuje greška
- kupac ne želi ostaviti podatke sa kreditne kartice
Ostale razloge možete provjeriti u donjem grafu:
Izvor: Istraživanje Checkout Usability, Baymard Institute, n=1044, korisnici interneta, SAD
Rješenje: Oznake povjerenja su ključne za osjećaj sigurnosti!
Institut Baymard u svom istraživanju zaključuje da korisnici nekim dijelovima web stranica više vjeruju nego drugim što u velikoj mjeri ovisi o tome koliko im se “vizualno sigurnom” čini pojedina stranica.
WEB KUPCI VIŠE VJERUJU WEB TRGOVINAMA S OZNAKAMA POVJERENJA
Obrasci za zaključivanje kupovine, u kojem kupac mora unijeti podatke sa kreditne kartice, moraju ulijevati povjerenje i pružati veći osjećaj sigurnosti od polja s manje osjetljivim podacima. Osim toga, anketirani korisnici više vjeruju onim dijelovima posljednje faze kupovine koji su opremljeni oznakom povjerenja.
Postaje brojni praktični savjeti kojima web trgovci mogu omogućiti osjećaj vizualne sigurnosti na web stranici i o tome ćemo pisati u jednom od idućih članaka.
Već imate hrvatsku oznaku povjerenja?
Od 1. travnja, hrvatski web trgovci se mogu prijaviti za dobivanje nacionalne oznake povjerenja CERTIFIED SHOP koju dodjeljuje neovisna institucija Shopper’s Mind.
Posjedovanjem nacionalne ozanke CERTIFIED SHOP mogu zaslužiti i europsku oznaku povjerenja EMOTA koja potvrđuje usklađenost s europskim standardima sigurne kupovine i koju ima već više od 17.000 europskih trgovaca.
Više o oznaci povjerenja CERTIFIED SHOP i EMOTA »Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.