DOKAZANO: Generacije X, Y i Z se uvelike razlikuju prema kupovnim navikama!

1890

Nedavno Shopper’s Mind 2016 istraživanje koje je u studenom prošle godine provedeno na 5.352 slovenskih korisnika interneta otkrilo je zanimljive razlike u kupovnom ponašanju različitih generacija slovenskih potrošača – pripadnika tzv. baby boom generacije (iznad 55 godina), generacije X (36 do 55 godina), generacije Y (22 do 35 godina) te generacije Z (do 21 godine). U nastavku vam donosimo svježe podatke slovenskog istraživanja,  iskoristite ih i unaprijedite svoje prodajne strategije!

Putem interneta najintenzivnije kupuju “milenijalci”

Kod pripadnika generacija Y i Z, često ih nazivamo skupnim imenom “milenijalci”, učestalost online kupovina je posebno izražena. Barem jednu kupnju mjesečno obavi ih gotovo polovica, dok je na primjer kod pripadnika generacije baby boomera, starijih od 55 godina, taj udio iznosi manje od petine. S druge strane, kod potonjih je izrazit udio onih koji nikada ne kupuju putem interneta – čak 19 % što je više od polovice ukupnog postotka svih ispitanih slovenskih online potrošača.

Baby boomeri sporije slijede mobilne kupovne navike

Vrlo zanimljiva dinamika u kupovnom ponašanju vidljiva je kod upotrebe različitih tehnologija. Najveće razlike možemo opaziti između dvije mlađe generacije i pripadnicima generacije starije od 55 godina koji sporije usvajaju mobilne tehnologije kod istraživanja uoči kupnje, ali i kod samog izvršenja kupovine. Generacija Z je već u potpunosti preuzela upotrebu mobilnih uređaja u fazi istraživanja, već ih 55 % istražuje ponudu koristeći mobitel ili kombinaciju računala i mobitela.

Znatno manje razlike među generacijama vidljive su u procesu izvršenja kupovine. Kod gotovo 80 % ispitanika, bez obzira na generacijsku pripadnost, računalo je i dalje omiljeni uređaj za izvršenje kupnje. Kupnja putem mobilnih uređaja je još jednom, najizrazitija među pripadnicima generacije Z te iznosi malo više od 20 %.

Slične rezultate pokazalo je i globalno istraživanje agencije GfK. Tijekom 2016, kupnju putem pametnog telefona obavilo je više od trećine milenijalaca i svega 7 % pripadnika baby boom generacije.  Međutim, podaci su pokazali zanimljive razlike između pripadnika dviju mlađih generacija i to po pitanju razloga zbog kojih radije kupuju online nego u fizičkim trgovinama. Generacija Z odabire online kupovinu zbog uštede novca, ali i temeljem pouzdanih preporuka drugih kupaca dok malo stariji pripadnici Y generacije odabiru kupnju putem interneta iz praktičnih razloga – jer u web trgovini dobiju relevantnije informacije, jer se nude povoljni uvjeti dostave te jer odjednom mogu kupiti više proizvoda.

Mag. Darko Dujić: Digitalni imigranti se približavaju milenijalcima

Za stručno mišljenje o razlikama u kupovnom ponašanju pripadnika različitih generacija upitali smo mag. Darka Dujića, direktora poduzeća Ceneje koje već petu godinu za redom, u suradnji s istraživačkom agencijom Valicon, provodi istraživanje o internet kupnji i navikama potrošača u Hrvatskoj i Sloveniji.

darko-dujic_3»U Sloveniji još uvijek postoji četvrtina državljana bez pristupa internetu, a među njima prevladava generacija starijih od 55 godina. Prema podacima Europske komisije već gotovo polovica te generacije ima pristup internetu i zanimljivo je što oni, tzv. digitalni imigranti, odnosno pojedinci rođeni prije sveopćeg prihvaćanja digitalne tehnologije, izrazito aktivno koriste internet za pretraživanje informacija uoči kupnje. Upravo među tom generacijom ecommerce ima dosta prostora za dodatni rast jer su pripadnici te generacije, prema penetraciji online kupnji sve bliže milenijalcima.«

U grafu prikazanom niže pogledajte usporedbu upotrebe interneta za pretraživanje informacija o proizvodima i uslugama u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Sloveniji i Hrvatskoj:

 

desi_online_information

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: