Kako će se u ovoj godini mijenjati navike potrošača?

Novo istraživanje međunarodne organizacije Pricewaterhousecoopers (PwC) o kupovnim navikama u 2016., otkriva 5 važnih trendova s kojima se moraju upoznati svi koji se bave trgovinom bilo u online ili fizičkim kanalima:

1. Rast učestalosti online kupovine

Digitalna erupcija i dalje u potpunosti mijenja djelatnost trgovine, potrošači su osviješteni i informirani kao nikada do sada. Već 54% od više od 23.000 anketiranih potrošača iz 25 država kupuje online tjedno ili barem mjesečno! Trend rasta učestalosti kupovina putem interneta uspješno slijedimo i u regiji, o čemu smo i pisali u nedavnom članku.

2. Važnost “necjenovnih” čimbenika u procesu odlučivanja

Cijena je i dalje izrazito važan faktor kupovnog odlučivanja, na globalnoj razini se čak 6 od 10 potrošača na kupnju odlučuje upravo na temelju cijene. Ipak, ona nije jedini element ponude na kojeg se trgovci moraju usredotočiti. Velika trećina potrošača kupuje temeljem povjerenja u robne marke, a isti se udio odlučuje za pojedinog trgovca zbog toga što željeni proizvod ima na zalihama dok je četvrtini važna politika povrata proizvoda.

pwc_istrazivanje_2-e1485245723721

Izvor: Total Retail Survey 2016, PwC

Kao što pokazuje istraživanje Shopper’s Mind 2016, slično razmišljaju i kupci u Hrvatskoj. Širina ponude najvažnija je pojedinačna karakteristika konačne odluke o kupnj pri čemu ključnu ulogu igra povjerenje u trgovca i/ili robnu marku. Prema važnosti, slijede ju svi ostali elementi vezani uz cijenu proizvoda, kao i cijena dostave te ponuđeni načini plaćanja.

3. Rast kupnji obavljenih putem mobitela

Broj online kupnji na pametnim telefonima sve više i sve brže raste. U 2014 je na globalnoj razini 40% potrošača obavilo barem nekoliko kupovina preko mobitela, a u 2015. je taj udio narastao za 15%. Čak trećina ispitanika novog PwC istraživanja smatra da će mobitel postati njihov glavni uređaj za obavljanje kupnji.

pwc_istrazivanje_3-e1485245738600

Izvor: Total Retail Survey 2014-2016, PwC

Kod hrvatskih potrošača situacija je pomalo drugačija. Prema Shopper’s Mind 2016 istraživanju sam čin kupnje tek 14 % ispitanika obavlja putem mobitela ili tableta dok svi ostali koriste računalo. Iako još uvijek prevladava upotreba računala,  u procesu istraživanja sve je važnija kombinacija računala i pametnog telefona. Sve prednosti mobilnih uređaja hrvatski potrošači koriste prije svega u procesu informiranja, ali ne i u procesu kupovine. Zanimljiv je i podatak da intenzivni online kupci u većoj mjeri koriste više različitih uređaja od kupaca koji rjeđe kupuju u web trgovinama.

4. Utjecaj društvenih mreža

67 % ispitanika u PwC istraživanju smatra da pretraživanje ili pisanje komentara na društvenim mrežama utječe na njihovo kupovno ponašanje na internetu. Slično smatraju i hrvatski potrošači kojima su oglasi na društvenim mrežama drugi najznačajniji poticaj u donošenju odluka u kupovini, na prvom mjestu su im i dalje banneri, a posljednji po utjecaju AdWords oglasi.

5. Kina je glavni “trend-setter”

U svakom slučaju, ako si želimo predočiti budućnost ecommerca u obzir moramo uzeti Kinu. Lani je čak 65 % kineskih potrošača barem jednom mjesečno kupovalo online preko mobitela dok je taj postotak u SAD-u iznosio samo petinu.

pwc_istrazivanje_1-e1485245661856

Izvor: Total Retail Survey 2016, PwC

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: