
Društvene mreže preuzele su važnu ulogu u našim životima, ali neke su svejedno popularnije od drugih. Poslovni korisnici smatraju da im društvene mreže omogućuju bržu i jednostavniju komunikaciju s klijentima, korisnicima i potrošačima, a sve je više onih koji su putem društvenih mreža unaprijedili svoje poslovanje ili čak pronašli nove poslovne partnere. U ovom članku navodimo samo neke od najpopularnijih društvenih mreža koje vam mogu pomoći da se još bolje povežete sa svojim kupcima.
Facebook ne prestaje privlačiti korisnike
Facebook je jedna od najpopularnijih mreža današnjice. Još uvijek privlači korisnike i ima oko dvije milijarde aktivnih korisnika diljem svijeta. Statistike pokazuju da je vrlo popularan za oglašavanje i nudi brojne prednosti.
Osim velike baze korisnika koji ga posjećuju više puta dnevno, Facebook omogućuje korisnicima praćenje novosti putem feedova ili SMS poruka, a oglašivačima pruža potpunu kontrolu nad troškovima koji su puno manji od onih u tradicionalnom marketingu i oglašavanju na tražilicama.
Ono što Facebook čini jedinstvenom platformom za oglašavanje nisu samo broj korisnika i jednostavnost korištenja, nego i količina osobnih podataka koje korisnici unose u različite kategorije te mogućnost prikazivanja oglasa izuzetno ciljanim grupama korisnika. To je ujedno i najveća prednost koju Facebook ima pred tražilicama i ostalim društvenim mrežama. Korisnici se mogu ciljati po starosti, mjestu stanovanja, obrazovanju, poslu, jezicima koje govore i slično.
Najveća prednost Facebooka je nevjerojatna količina osobnih podataka korisnika koji omogućuju precizno ciljano oglašavanje.
Statistike o posjetiteljima pružaju brojne korisne informacije koje se kasnije mogu iskoristiti u tradicionalnim marketinškim kampanjama. Druga velika prednost Facebook oglasa je svakako cijena. Troškovi oglašavanja na Facebooku daleko su manji, a uvid u demografske podatke korisnika puno veći. Treća prednost je društveni element. Istraživanja su pokazala da se potrošači oslanjaju na preporuke prijatelja i ljudi iz svojih društvenih krugova.
S 400 milijuna aktivnih korisnika, Instagram je samo korak za Facebookom
Kao što smo vam već pisali u nedavno objavljenom članku, Instagram je omiljena mobilna aplikacija koja ima čak 400 milijuna dnevno aktivnih korisnika, a u Hrvatskoj je druga najpopularnija društvena mreža, odmah iza Facebooka.
Na njemu možete brzo i besplatno dijeliti osobne fotografije i kratke videozapise, pa ne čudi što ovu platformu mnoge svjetske tvrtke koriste za promociju kako bi s drugima podijelili svoju priču i viziju. Sadržaj na Instagramu jednostavan je za dijeljenje, lagan za razumijevanje i puno univerzalniji od ostalih sadržaja. Kao i ostale društvene mreže vrlo je interaktivan i omogućuje izravno povezivanje s korisnicima.
Sve popularnija društvena mreža omogućuje dijeljenje fotografija i video zapisa kojima možete predstaviti svoj brand, proizvode i tvrtku.
Najveća prednost je definitivno to što omogućuje stvaranje slika i videa visoke kvalitete koji se mogu dijeliti putem drugih društvenih mreža ili čak integrirati u web stranicu. Možete objavljivati fotografije proizvoda, ali i slike projekata na kojima ste radili, gradove u kojima ste bili, vaš ured, zaposlenike, itd. Instagram vam nudi mogućnost da pokažete svoju osobnost, dijelite sadržaj svojih partnera, pratite promet i pospješite svoje poslovanje.
Twitter vam omogućuje besplatno promoviranje
Twitter je društvena mreža koja se koristi za mikro-blogging, tj. objavu kraćih poruka takozvanih tweetova. Nudi brojne mogućnosti svojim korisnicima kojih u svijetu broji oko 320 milijuna. Ono što je odlično kod Twittera je to što svoje poslovanje možete promovirati potpuno besplatno i lako pronaći ciljanu publiku koja će vjerojatno biti zainteresirana za usluge ili proizvode koje nudite.
Kao i kod svih ostalih društvenih mreža, najvažnije je postaviti ciljeve, identificirati ciljanu publiku, utvrditi koje je najbolje vrijeme za tweetanje, pratiti svoju konkurenciju, pažljivo birati dijeljeni sadržaj i reklamirati svoju web stranicu ili online sadržaje.
LinkedIn može privući vrlo kvalitetne leadove
LinkedIn je mreža koja je prvenstveno namijenjena za održavanje poslovnih kontakata između raznih tvrtki i pojedinaca. Funkcionira tako da svi korisnici mogu promovirati i predstaviti sebe, svoj posao te komunicirati s potencijalnim poslovnim partnerima. Također ima oko 400 milijuna aktivnih korisnika diljem svijeta.
Linkedln možda neće donijeti puno leadova, ali će zato oni koji dođu biti kvalitetni, jer čak 60 % profila predstavljaju menadžeri ili rukovodeći položaji.
Prednost oglašavanja na LinkedInu je to što je većina korisnika ozbiljna i zna što želi, a takvi kontakti će vam uvijek dobro doći. Ako su vaš proizvod ili usluga nešto vrlo specifično što se ne prodaje svaki dan, te mu cijena nije mala i ne može se naći svuda, LinkedIn je odličan izbor, jer pruža pristup specifično ciljanoj publici. Na LinkedInu čak 60 % profila predstavljaju menadžeri ili neki od rukovodećih položaja.
Činjenica je da neće donijeti toliko leadova kao newsletteri, ali će leadovi koji dođu biti kvalitetni. Još jedna od prednosti je mogućnost targetiranja po zanimanju, odnosno tituli. Kao i kod ostalih društvenih mreža, karakterizira ga relativno jeftina cijena oglasa.
Izaberite svoju društvenu mrežu!
Općeniti cilj svih društvenih mreža jest dijeljenje sadržaja i pomoć u brendiranju vaše tvrtke, te proširenje dosega do potencijalne publike, odnosno kupaca. Marketing pomoću društvenih mreža važan je za bolje pozicioniranje vaše web stranice na tražilici. Pomaže tvrtkama doći do izravnih povratnih informacija od kupaca i čini samu tvrtku pristupačnijom.
Izbor društvene mreže za vašu tvrtku ovisi o specifičnostima vašeg posla i ciljevima koje želite postići u marketinškom smislu. Budite jedni od onih koji su prepoznali važnost edukacije u području društvenih mreža. Društvene mreže će iz godine u godinu igrati važniju ulogu u ecommercu, kao što je to bio slučaj u posljednjih nekoliko godina. Nadalje, neke nove tehnologije na društvenim mrežama, uključujući marketinške alate, chatbox i poboljšan dizajn, činit će ecommerce lakšim i jačim nego ikada.
Jednom kada izaberete društvenu platformu na kojoj želite graditi prepoznatljivost, napravite plan, jer svaka društvena mreža i njihove aplikacije dolaze s posebnim postavkama, a za sve vas koji još uvijek niste izabrali svoju društvenu mrežu ili više njih, vrijeme je!
Zanima vas više?
Pročitajte i: