Fina izvijestila o znatnom gospodarskom rastu u 2016.

Fina je nedavno predstavila poslovne rezultate za 2016. godinu koji su pokazali ostvarivanje neto dobitka hrvatskih poduzeća od 23 milijarde kuna. Rastu su najviše pridonijela mala i srednja poduzeća. Zanimljiva dinamika se odvija u segmentu web trgovine koja eksponencijalno raste i sasvim sigurno će u idućim godinama dosegnuti važan udio u cjelokupnom sektoru trgovine. Jeste li upoznati s mogućnostima interneta kao prodajnog kanala?

Hrvatska poduzeća ostvarila 24 milijarde kuna dobiti

Prema podacima Fine koja je za prošlu godinu pregledala poslovne rezultate više od 114.000 poduzeća (od čega je 89 % mikro poduzetnika, 8,8% malih, 1,3% srednjih te 0,3 % velikih poduzetnika) ostvaren je neto dobitak od 24 milijarde kuna što je za čak 38% više nego u 2015. Povećao se i broj zaposlenih u hrvatskim poduzećima s 42 372 zaposlenih više u odnosu na 2015. godinu, a za 1,7 posto povećale su se i prosječne mjesečne plaće.

Prema Fininom izvještaju za zabilježen rast hrvatskog gospodarstva najzaslužniji su mali i srednji poduzetnici s 5,7 milijardi kuna ostvarenog dobitka dok je neto dobit mikro poduzetnika iznosila je 302,6 milijuna kuna, a velikih poduzetnika 12,4 milijarde kuna.

Izniman rast prometa od online prodaje s obzirom na cjelokupan promet poduzeća

Istraživanje Digital Scoreboard u izvedbi Europske komisije omogućuje uvid u promet prodaje od interneta s obzirom na cjelokupan promet pojedinih poduzeća. U 2016. prosjek za Hrvatsku je iznosio 13,6 %.

Svakako postoji znatno prostora za daljnji rast. U Hrvatskoj je udio niži nego u susjednoj Sloveniji, Njemačkoj ili Nizozemskoj, a viši nego u zemljama poput Italije, Grčke, Latvije ili Malte:

Provjerite detaljnije »

Zanimljiva je i usporedba s obzirom na sektor poduzeća. Udio prometa od prodaje putem interneta s obzirom na cjelokupni promet poduzeća najveći je među tvrtkama iz sektora telekomunikacija gdje iznosi čak 75,2 % te poduzeća koje se bave ponudama smještaja i uslugama vezanih uz hranu kod kojih udio iznosi 20,9 %. U usporedbi s ostalim državama članicama, u oba sektora hrvatska su poduzeća na samom vrhu liste prema udjelu prometa od prodaje putem interneta.

S time je povezan i rast broja poduzeća koja koriste internet kao jedan od kanala prodaje. U 2016. udio takvih poduzeća bio je 18,6 % dok je 100 % njih prima narudžbe i putem interneta.

Zanima vas više?

Pročitajte i: