8th European eCommerce Conference: Samo inovacije mogu osigurati rast!

ecommerce-conference

Zanima li vas kakve će politike oblikovati budućnost ecommercea? Odgovore su dobili sudionici 8. europske ecommerce konferencije koja se održala 11. svibnja u Bruxellesu.

Događanje kojeg su organizirali udruženje EMOTA i Forum Europe na jednom su mjestu okupili 150 ecommerce stručnjaka. Na konferenciji su obradili trenutno najvažnija pitanja web trgovine i razmišljali kako doseći još učinkovitiju prekograničnu prodaju i dostavu.

Ključne teme konferencije bile su online platforme, e-plaćanje i uvjeti dostave

Konferenciju je otvorila Vera Jourova, europska povjerenica za pravosuđe, potrošače i jednakost spolova koja je u uvodu istaknula koliko je naklonjena digitalnom svijetu te da čvrsto vjeruje u jedinstveno tržište. Naglasila je važnost poštenih pravila na internetu i sigurnosti online okruženja, posebno iz perspektive zaštite podataka.

Osnovna misao vodilja prvog panela fokusiranog na online platforme bila je ta da jedino inovacije mogu osigurati rast online trgovcima. Sudionici su dobili uvid u to kako inovacije kod upravljanja podacima mogu oblikovati budućnost web trgovine. Bili su im predstavljeni i praktični primjeri inovacija različitih tvrtki od branda poput L’Oreal Europe do »pure online playera« kao što je to Martinus.sk.

Drugi dio programa tematizirao je online plaćanja i mogućnosti koje se otvaraju na tom području. U njemu su sudjelovali VISA, Quantoz i Evropska centralna banka koje su predstavile svoja najnovija dostignuća poput VISA centra inovacija i rješenja Quantoz Digital Cash.

Slijedio je panel na temu dostave u kojem je povjerenica Lucy Anderson govorila o osjetljivosti uredbe Europske komisije o dostavi poštanskih paketa te poslušala nedoumice sudionika. Panel se zaključio pozivom od strane PostEurop kako područja dostave nije potrebno prekomjerno regulirati već naći odgovarajuću regulatornu ravnotežu.

Vera Jourova: »Komisija želi ostvariti okružje koji će zadovoljiti potrošače i kupce«

O tome zaboravlja li Komisija u svojim prijedlozima ecommerce zakonodavstva na zaštitu trgovaca, već smo pisali. Europska povjerenica Vera Jourova na konferenciji u Bruxellesu je predstavila aktivnosti Komisije na području digitalne ekonomije i pojasnila kako njihovi prijedlozi donose brojne prednosti web trgovcima u EU:

»Cilj strategije jedinstvenog tržišta je smanjivanje broja postojećih barijera koji sprječavaju rast prekograničnog ecommerca te poticanje inovacija i poduzetništva u Europi. Također, potrošačima će omogućiti pristup do bolje ponude proizvoda i usluga pro čemu je poseban naglasak stavljen na čuvanju njihovih prava. Radi se o win-win situaciji i za potrošače i za trgovce.

Posebno bih naglasila prijedloge Komisije o digitalnim ugovorima koji predstavljaju važan dio strategije. Njihov glavni cilj je opravdati zakonodavne okvire ugovora koji su kao što znamo jedan od glavnih razloga zbog kojih prekogranični ecommerce još uvijek nije dovoljno razvijen u EU.Želimo postići usklađivanje pravila kod sklapanja digitalnih ugovora kako ne bi bilo tako velikih razlika između nacionalnih zakonodavstava. Ta će pravila unaprijediti sigurnost potrošača, a istovremeno i uvjete za prodaju proizvoda i usluga u inozemstvu.

Smatramo da nacionalni organi često nemaju dovoljno sredstava i znanja za nadzor online tržišta, a osim toga prisutne su i ogromne razlike u njihovim ovlastima što uzrokuje poteškoće u slučaju povrede u prekograničnoj online kupovini. Iz tog razloga želimo ojačati suradnju između nacionalnih tijela za zaštitu potrošača. Na kraju krajeva, zaštićen i zadovoljan kupac je sretan kupac koji više troši, a to donosi korist svim trgovcima u EU.«

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: