5 ključnih faktora rasta online trgovine

Razumijete zašto je online prisutnost za trgovce danas obvezna? Na konferenciji Ecommerce Day 2017, organiziranoj 5. travnja u Zagrebu predavali su brojni ecommerce stručnjaci i posjetiteljima predali jedinstveno znanje u području web trgovine. Među njima i Darko Dujić, direktor sMind. d.o.o. U nastavku pročitajte kako je identificirao 5 ključnih faktora koji potiču rast ecommerca – trenutno najdinamičnijeg segmenta trgovine.

1. Učestalost web kupovine 

Prvi među ključnim čimbenicima rasta je sama učestalost kupovine na internetu. Kao što smo na portalu Shopper’s Mind – sMind.hr već pisali, ecommerce u Hrvatskoj i Sloveniji je u velikom porastu, što se jasno vidi kroz porast učestalosti kupovine na online kanalima. Hrvatska je po tom pitanju razvijenija, obzirom da je među redovitim mjesečnim kupcima gotovo polovice online populacije, dok je u Sloveniji to 37%.

2. Rast vrijednosti kupovine 

Dugo vremena je vrijedilo da kupci na internetu obavljaju kupovine niže vrijednosti, ali i u tom pogledu se zadnjih godina kupovne navike značajno mijenjaju. Kod petine online kupovina u Hrvatskoj vrijednost košarice prelazi 700 kn. U Sloveniji je slična situacija; petina svih kupovina veća je od 100 €.

3. Rast kupovina u novim kategorijama 

Sljedeći faktor koji značajno utječe na rast web trgovine na oba tržišta je proširenje kupovina u nove kategorije odnosno skupine proizvoda koje do nedavno još nisu bile razvijene na internetu. Ovdje postoje razlike među državama: u Hrvatskoj su narasli web trgovački centri i trgovci s područja grupne kupovine i osiguranja, a u Sloveniji se u jednoj godini najviše povećao udio u web trgovinama kategorije hrana i piće, auto-moto oprema i oprema za kućne ljubimce.

4. Pripremljenost na mobilnog korisnika 

Mobilne tehnologije postale su katalizator kupovnog ponašanja na internetu, čega su sad već svjesni trgovci na oba tržišta. Podaci analize tehničke usklađenosti sa standardima sigurne online kupovine kažu da je Hrvatska u zadnjih godinu dana napravila važan korak naprijed: prošle godine je 60% web trgovina imalo web stranicu prilagođenu mobilnim uređajima, ove godine je to gotovo 9 od 10 trgovaca.

5. Uspon platforma za usporednu kupovinu 

Istraživanje je pokazalo i zanimljivu dinamiku u svjesnosti potrošača u fazi istraživanja prije kupovine i s tim povezanim online izvorima informacija. U obje države opažamo uspon portala za usporednu kupovinu (ceneje.si, jeftinije.hr i sličnih), koje u Sloveniji koristi već dobra trećina internetske populacije, u Hrvatskoj gotovo 55 % korisnika. Radi se o platformama koje na jednom mjestu omogućuju sve informacije za kupovinu i time olakšavaju kupovni proces.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: