[INSTAGRAM] Kako mjeriti uspješnost aktivnosti na vašem poslovnom profilu

Nastavljam sa serijom članaka o Instagramu – omiljenoj društvenoj mreži. Ovoga puta ću pisati o analitičkom dijelu komunikacije na Instagramu. Ako želite osvježiti osnove, pročitajte prva tri članka: kako web trgovci mogu iskoristiti sve omiljeniju društvenu mrežu, što kao online trgovac možete postići na Instagramu i kako pripremiti dobar profil, te što, kada i koliko puta objaviti na Instagramu kao web trgovac.

Isto kao što možemo pratiti različite faktore uspješnosti web stranice pomoću alata Google Analytics, tako možemo pratiti uspješnost svojih aktivnosti na Instagramu.

Kako doći do statističkih podataka na Instagramu – Insights?

Za pristup do statistike prvo morate obični Instagram račun promijeniti u poslovni račun. Uvjet za tu promjenu je Facebook stranica. Račun možete jednostavno promijeniti u postavkama svojeg Instagram profila: slijedite upute.

Što ćete dobiti sa statistikom na Instagramu?

Jednako kao što za sve svoje aktivnosti na internetu želite pratiti koliko ste uspješni u komunikaciji, ni Instagram nije iznimka. Zanima li vas koliko korisnika dosežete, kakve objave postižu najbolji odaziv i kada?

Kad ste uspješno promijenili svoj račun na poslovni, kliknite na ikonu. Na početku nećete imati nikakve brojeve, ali to će se promijeniti već nakon jednog tjedna.

Koje faktore uspješnosti ćete dobiti i koristiti?

  • Impressions – ukupni broj prikaza vaših objava;
  • Reach – broj unikatnih Instagram profila koji su vidjeli bilo koju objavu;
  • Profile views – koliko puta su korisnici pogledali vaš profil;
  • Website clicks – koliko puta su korisnici kliknuli na link na profilu;
  • Call click – koliko puta su kliknuli na poziv Call na vašem profilu;
  • Email Clicks – koliko puta su kliknuli na Email na vašem profilu;
  • Engagement – broj like-ova i komentara na objavu;
  • Saved – broj unikatnih korisnika koji su spremili vašu objavu.

Svoje aktivnosti možete uspoređivati tijekom vremena.

Instagram će vam reći mnogo toga o vašim pratiteljima:

  • Spol – postotak muškaraca i žena;
  • Starost – ukupno prema starosnim skupinama sve od 13 do 65+ godina i s obzirom na spol;
  • Top lokacije – gradovi i države u postocima;
  • Aktivnost pratitelja prema satima – prosječno vrijeme koje su pratitelji prijavljeni na Instagramu na tipičan dan;
  • Aktivnost pratitelja po danima u tjednu.

Možete pratiti učinkovitost svojih objava:

  • Posts – odzivnost na vaše fotografije ili videozapise pratite prema gore navedenim faktorima u različitim vremenskim razdobljima (7 dana, 30 dana, 3 mjeseca, 6 mjeseci, jedna ili dvije godine);
  • Instagram Stories – priče su vrsta objave na Instagramu koje se pojavljuju sasvim na vrhu i nestanu nakon 24 sata.

Odzivnost na priče možete pratiti u vremenskom okviru od 24 sata, 7 ili 14 dana prema prikazu, dosegu i nekoliko novih čimbenika:  

  • Taps forward – koliko puta su korisnici kliknuli na sljedeću priču;
  • Taps back – koliko puta su korisnici kliknuli na prijašnju priču;
  • Exit – koliko puta su korisnici napustili vašu priču;
  • Replies – broj odgovora na priču.

Puno različitih čimbenika, zar ne? Instagram Insights stvarno nudi cijelu paletu analitičkih podataka pomoću kojih možete pratiti svoju uspješnost. Ne zaboravite da je na društvenim mrežama najvažnije da se vaši pratitelji odazivaju na objave. Statistika će vam odgovoriti na pitanja kada je najbolje objaviti novu fotografiju, kakav oblik sadržaja je korisnicima najdraži i kako povećati doseg objava.

Redovito pratite brojeve i koristite ih. Iza svake statistike se kriju brojne priče, otkrijte ih!

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: