Još jedan kineski gigant započinje širenje u Europu

112

Kineski ecommerce div JD.com prije nekoliko mjeseci objavio je kako u svojoj trgovini želi više luksuznih europskih brendova. Time je započeo otvoreni rat sa svojim najvećim konkurentom, divom Alibaba, za kojeg je rekao da će nuditi bržu dostavu i bolju zaštitu od prevare. To je na Word Retail kongresu u Madridu izjavio Winston Cheng, internacionalni predsjednik JD.com-a. JD.com je osnovan 1998. godine, a od 2004. godine je web trgovina.

Borba s Alibabom

Iz tvrtke JD.com se aktivno trude uvjeriti europske luksuzne robne marke da su bolji od Alibabe. Tvrde da neće tolerirati lažne marke i krivotvorenu robu, te čak nude dostavu već idući dan za 90 posto svojih pošiljki.

»» ALIBABA završila na američkoj “black listi” – opet!

Trenutno je tvrtka JD.com fokusirana samo na južnu Aziju i Kinu, ali se ozbiljno spremaju lansirati trgovinu na europsko tržište. Dugo su razmišljali o tome i razvijali strategiju, a sada su objavili kako se planiraju pojaviti na tržištu do kraja ove godine. Web trgovac planira otvoriti ured u Njemačkoj, a nakon toga se želi proširiti po cijeloj Europi. Direktor JD.com-a je izjavio kako ne želi isključivo dovesti kineske proizvode u Europu, nego da će prodavati čak i lokalne proizvode.

Velika ulaganja za osvajanje novog tržišta

Ako žele uspjeti u Europi, JD mora puno uložiti u logistiku i offline prodaju, kako bi ostvario značajnu prisutnost na europskom tržištu. Najavili su kako za sada planiraju surađivati s DHL-om i UPS-om.

Direktor JD.com-a je izjavio kako ne želi isključivo dovesti kineske proizvode u Europu, nego da će prodavati čak i lokalne proizvode.

»» [INTERVJU] Mobilne tehnologije, kupovine u inozemstvu i elektronske uplate 3 su ključna trenda u slovenskom ecommercu

Trenutno imaju ured u Parizu, radnike u Londonu i Milanu i istraživački centar u Cambridgeu. Nakon što krajem godine otvore ured u Njemačkoj, proširit će ih i po drugim europskim gradovima.

Žele omogućiti europskim trgovcima prodaju u Kini

Oni planiraju svoje širenje po Europi, ali isto tako žele olakšati europskim trgovcima ulazak na kinesko tržište. Predstavili su rješenje China Railway Express koji će prema njihovoj najavi biti brži od morskih puteva i jeftiniji od zračnih. Prva pošiljka je već krajem svibnja poslana iz Njemačke u Kinu. Vlak je krenuo iz Hamburga i napravio 10.000 km do grada Shaanxi. U vlaku su bili različiti proizvodi od hrane i pića, namještaja i dijelova za automobile.

Vlak bi trebao dostavljati proizvode u Kinu čak 35 dana brže od dostave brodom, a putovanje će biti 80 % jeftinije od dostave zrakoplovom. Još jedna zanimljivost je i to da će vlak služiti kao skladište. Svi utovareni proizvodi će se automatski upisati na stranicu JD.com i kupci će ih moći naručiti iako se već nalaze u tranzitu. Tako će se skratiti vrijeme čekanja i smanjiti troškovi skladištenja za trgovce.