Kako ćemo kupovati (online) 2025. godine?

budućnost ecommerca

Ako se bavite internet trgovinom zasigurno vas zanima što nas na tom području čeka u budućnosti. Kakav će biti omjer fizičke i online trgovine, kakav će utjecaj donijeti mobilne i nosive tehnologije, što će definirati kupovne navike potrošača? Provjerite detalje zanimljive studije koja donosi 4 vrlo različita scenarija razvoja ecommerca u idućih 8 godina.

Studija Global E-Tailing 2025 istražuje ulogu e-trgovine 2025 i nudi uvid u moguće načine na koje će svijet ecommerca mijenjati navike kupaca, ali i cjelokupan sektor trgovine. Predvidjeli su 4 različita smjera razvoja s ciljem da otvore dijalog o budućnosti ecommerca i s time povezanih izazova dok je posebna pozornost posvećena logistici. U izradi studije sudjelovali su brojni stručnjaci, a u obzir su uzeti i aktualni trendovi i dinamika čija će uloga u budućnosti još više rasti.

Scenarij 1: Hibridno ponašanje potrošača i višekanalna trgovina

Po ovom scenariju, tehnološki napredak u narednih 8 godina će biti umjeren, a pametni telefoni sa svojim prilagodljivim zaslonima će biti naši stalni pratioci. Na ulicama će biti interaktivni zasloni koji će djelovati kao sučelje virtualnog svijeta. Trgovci će svoje proizvode prodavati putem interneta i u fizičkim trgovinama, ustalit će se višekanalna trgovina, a u većini primjera će fizičke lokacije služiti kao prostor koji kupcu omogućuje fizički kontakt s proizvodom. S vidika dostave proizvoda, instant dostava će postati standard bez obzira na lokaciju. Za sve koji će si to moći priuštiti, udobnost će biti ključni faktor kupovnog iskustva, a cijena će i dalje ostati jedan od glavnih elementa odlučivanja o kupovini.

Scenarij 2: Virtualne zajednice

Prema predviđanjima ovog scenarija, do 2025. godine uspostavit će se srednja društvena klasa s razmjerno visokom kupovnom moći. Doći će do pomaka u vrijednostima koje će biti fokusirane na slobodno, umjesto radnog vremena. Ispunjenje životnih ciljeva i način života pojedinca postat će važniji od uspjeha na radnom mjestu. Trendove će određivati virtualne lifestyle zajednice koje će imati veliki utjecaj na kupovne navike potrošača.

Različite zajednice koristit će manje inovativne platforme dok će potrebe mainstream tržišta zadovoljavati veliki trgovci i platforme. Fizička trgovina će uglavnom biti fokusirana na zadovoljavanje korisničkog iskustva. Nosiva tehnologija postat će dio svakodnevnog života – omogućit će mjerenje i optimizaciju aktivnosti pojedinca te neprestanu razmjenu informacija unutar virtualnih zajednica. Web trgovina će doživjeti procvat čime će se znatno povećati obujam proizvoda kojeg će logističke tvrtke morati dostavljati. U skladu s tim, očekuju se i stroži propisi po pitanju usluga dostave.

budućnost ecommerca

Scenarij 3: Umjetna inteligencija u ecommercu

Ovaj scenarij usredotočen je na dinamičnost i inovativni duh informacijske tehnologije koja će biti pokretačka sila svjetskog gospodarstva. Potrošači će 2025. živjeti u visoko razvijenoj digitalnoj kulturi, a nosiva tehnologija  bit će neizostavni dio svakodnevnog života. Potrošačima će pomagati virtualni shopping asistenti u obliku inteligentnih avatara koji će samostalno obavljati neke kupovine, posebno proizvoda svakodnevne potrošnje. Web trgovine će znati kako u realnom vremenu prilagoditi ponudu profilu pojedinog potrošača: botovi će, kroz neku vrstu osobnih virtualnih potrošačkih centara, potrošačima predstavljati zanimljive proizvode. Fizičke trgovine slijedit će trend prilagođavanja zahtjevima kupaca.

Dostava u istom danu bit će standard u većini većih mjesta. Trgovci i dostavne tvrtke će na temelju detaljnih podataka o kupovnom ponašanju, znati predvidjeti potražnju te uz pomoć tehnoloških rješenja poput dronova, slati narudžbe i prije nego ih potrošač naruči.

Scenarij 4: Regionalizacija trgovačkog ekosistema

Prema predviđanjima ovog scenarij, svjetsko gospodarstvo će stagnirati, a prepreke na području trgovine i visoke cijene energenata i sirovina, dovest će do regionalizacije gospodarstva. Potrošači će kupovati lokalno, održivost i energetska učinkovitost postat će ključni čimbenik kupovnih odluka. Važnost osobne imovine značajno će se smanjiti, a sve veću važnost imat će dostupnost resursa. Na lokalnoj i regionalnoj razini veliki dio transakcija odvijat će se putem manjih online platformi. Elektronska oprema i potrošna roba bit će dizajnirani modularno kako bi im se produžio životni vijek. Posljedično, povećat će se i potreba za servisima i održavanjem pa će tvrtke osim tradicionalnih dostavnih rješenja nuditi i dostavu rezervnih dijelova i servisnih usluga.

Koji scenarij biste vi voljeli vidjeti 2025.?

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: