Otkrivamo top 5 ecommerce platformi!

Koju ecommerce platformu upotrebljavate u svojoj web trgovini? Provjerite što koriste vaši konkurenti i upoznajte se s prednostima i manama različitih rješenja!

Na raspolaganju imate različite ecommerce platforme za pokretanje web trgovine od kojih svaka ima svoje specifične karakteristike. Na globalnoj razini ovo su neke od najpopularnijih: Shopify, Magento, PrestaShop, WooCommerce, Zen Cart i OpenCart.

Kako bi vam pomogli izabrati pravo rješenje za vašu e-trgovinu, u nastavku članka pogledajte usporedbu različitih platformi. Usporedbu prenosimo s portala Shopping cart migration.

1. Magento

Besplatno open source rješenje Magento poznato je kao prilagodljiva ecommerce platforma koja omogućuje mijenjanje koda i prilagođavanje funkcija po mjeri. Korisnicima je na raspolaganju široka paleta mogućnosti – platforma podupire različite valute i obračune poreza s obzirom na lokaciju web trgovine, a omogućuje i jednostavnu integraciju s različitim sustavima plaćanja te dodatne funkcionalnosti poput primjera segmentacije kupaca. Zbog svoje popularnosti Magento nudi veliki spektar prijedloga za web trgovinu s responsive designom.

Ova platforma ima i brojne prednosti s obzirom na SEO optimizaciju jer nudi napredne funkcionalnosti na tom području. S druge strane, glavni nedostatak krije se u tome što je Magento zahtjevniji za upotrebu s tehničkog aspekta čak i onima koji imaju osnovno znanje. Korisnici nemaju dostup do službene korisničke podrške, ali postoji velika Magento zajednica koja nudi odgovore na gotovo sva postojeća pitanja

2. OpenCart

OpenCart je besplatna open source platforma koja se temelji na PHP programskom jeziku i AJAX tehnologiji zaslužnoj za iznimno brzo učitavanje stranice. Platforma nudi sve osnovne funkcije za pokretanje web trgovine, a osim toga nudi i rješenja za upravljanje s više trgovina s jednog administratorskog računa. Moguće je dodati neograničen broj proizvoda, naprednu kategorizaciju, itd. Osigurava sve osnovne SEO funkcije s kojima je pozicioniranje proizvoda na višim pozicijama u SERP-u relativno jednostavno.

Ključna prednost platforme je mogućnost upravljanja s više jezika i valuta čime predstavlja odlično rješenje za širenje na strana tržišta. Što se tiče jednostavnosti upotrebe, OpenCart je relativno jednostavna platforma s intuitivnim, dobro dizajniranim sučeljem kojeg mogu koristiti i oni manje tehnički vješti vlasnici web trgovina. Jednostavnija je za upotrebu od Magenta, a malo zahtjevnija od WooCommerce-a. na raspolaganju je veliki broj optimiziranih tema koje za pravilnu implementaciju zahtijevaju osnovno znanje HTML-a, CSS-a i JavaScript-a.

3. WordPress

WordPress je sustav za upravljanje sadržajem koji omogućuje jednostavno pokretanje bloga ili web stranice. Prvi je puta bio predstavljen još 2003. i u tom je trenutku postao jedna od najkorištenijih platformi. A WordPress je zapravo mnogo više od toga, izrazito fleksibilan CMS (content management system) za upravljanje potpuno prilagođenim web stranicama ili web trgovinama.

Za naprednije korisnike je, u obliku nadogradnje sustava WordPress, dostupno besplatan plug-in WooCommerce – jednostavno open source rješenje za sve koji žele pokrenuti potpuno novu web trgovinu ili nadograditi postojeću WordPress stranicu u e-trgovinu.

Prednost WooCommerca je u tome što je iznimno fleksibilna platforma i nudi sve ključne funkcije, od dodavanja različitih vrsta proizvoda, sustava dostave i plaćanja do kontrole inventara i sustava kupona za popuste. Upotreba je jednostavna, a osim toga WooCommerce je praktičan i iz perspektive SEO optimizacije, upravo zato što se temelji na WordPress-u koji nudi praktički neograničen SEO potencijal.

WooCommerce ima ogromnu prednost pred Magentom i drugim platformama iz perspektive dizajna jer korisnik može odabrati bilo koju WordPress temu. Nedostatak rješenja je korisnička podrška koja je relativno ograničena.

4. PrestaShop

Ova besplatna ecommerce platforma je zlatna sredina između složenih mogućnosti Magente i jednostavnosti WooCommerca. Korisnicima omogućuje da u svega nekoliko minuta postave modernu web trgovinu po mjeri. Ima više od 500 ugrađenih funkcija koje osiguravaju praktično sve što treba web trgovcu na početku poslovanja.

Prednosti ove platforme odnose se prije svega na mogućnosti praćenja i statistike – ponuđene su funkcije poput Intelligent Merchant KPI, Forecasting te eCommerce Analytics s kojima se može mjeriti promet i drugi važni podaci na temelju kojih korisnik može s većom jednostavnošću planirati daljnje poslovanje. PrestaShop omogućuje  izravan izvoz proizvoda na eBay i Amazon.

Što se tiče jednostavnosti upotrebe PrestaShop nudi vrlo elegantnu i modernu nadzornu ploču s brzim pristupom postavkama i informacijama o uspješnosti web trgovine što ga čini složenijim za upotrebu od na primjer WooCommerca. Za razliku od drugih open source platformi, nudi podršku korisnicima koja se prilično skupo plaća.

5. Joomla

Joomla je sustav za upravljanje sadržajem (CMS), slično kao i WordPress. Omogućuje relativno jednsotavno pokretanje web stranice ili trgovine, a njene glavne prednosti su odlično sučelje za upravljanje velikom količinom sadržaja te brojne mogućnosti proširenja. WordPress je i dalje jednostavniji iz perspektive upravljanja osnovnim funkcijama kod programiranja web stranice i zbog toga je Jomla programerima uglavnom manje draga.

Mišljenje stručnjaka

O ecommerce platformama za komentar smo pitali Uroša Mevca, IT managera u grupaciji Ceneje koja u regiji surađuje s više od 1000 web trgovaca:

I u našoj regiji, kao i drugdje u svijetu najraširenija su ista rješenja. Vodeće platforme Magento i OpenCart su vrlo prilagodljive, omogućuju implementiranje velikog broja dodataka/plug-inova i prilagođene su velikom broju proizvoda – više od 1000.

Ipak, te dvije najpopularnije platforme nisu primjerene početnicima dok je WordPress namijenjen trgovcima koji tek ulaze u svijet e-trgovine, imaju manji broj proizvoda i žele čim prije pokrenuti web trgovinu.

Upravo zbog tih razloga preporučujem trgovcima da se prije odabira platforme zapitaju na koji način žele razvijati svoju web trgovinu. Osnovna početna pitanja neka budu:

– Želim li brzo započeti s prodajom?

– Koliki je moj proračun za web trgovinu?

– Želim li sam postaviti web trgovinu?

– Koliko proizvoda imam u ponudi?

– Želim li mijenjati izgled web trgovine?

Ako su odgovori potvrdni, svakako razmislite o WordPress-u, u suprotnom tu su Magento odnosno OpenCart. U svakom slučaju pametno je i potražiti pomoć stručnjaka koji ima dobar portfelj i dobro poznaje proces izrade web trgovina. Takva vam pomoć, unatoč višoj početnoj cijeni, u konačnici može uštedjeti puno živaca i novca.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: