Pripadnici Z generacije rođeni su oko 2000. godine, a nazivaju se i mobilnom generacijom, generacijom Facebooka i slično. Karakterizira ih to što su odrastali s tehnologijom i internetom, pametnim telefonima, YouTube-om i drugim medijskim tehnologijama. Njihove norme su posve drugačije od norme prošlih generacija. Uvijek su na internetu, na različitim uređajima i to skoro 24 sata dnevno.
Opće raširena informacija je da Z generacija ima raspon pozornosti 8 sekundi. Zbog toga se često misli da web stranice moraju brzo privući njihovu pažnju, ali istina je potpuno drugačija. Z generacija je neprestano bombardirana velikim brojem stimulansa i postali su vrlo dobri u tome da ignoriraju sve ono što ih ne zanima i žele web stranice koje traže njihovo sudjelovanje i dokaz da su vrijedne njihovog vremena. Brzo se odlučuju za kupovinu i ne žele pretjerano oglašavanje, samo traže informacije i razlog zašto ostati na vašoj stranici.
1. Prestanite razmišljati o svojoj stranici na desktopu
Z generacija se još uvijek školuje i navikli su da su pametni telefoni njihov primarni način komunikacije. Zato očekuju da je i kupovina omogućena u pokretu. Razmišljajte da u vašoj ciljanoj skupini ne prevladavaju ni samo mobilni korisnici, ni isključivo desktop korisnici, nego korisnici koji koriste više različitih uređaja. Pobrinite se da vaša web trgovina nema elemente koji će se čudno prikazivati na bilo kojem od spomenutih uređaja.
Z generacija je neprestano bombardirana velikim brojem stimulansa i postali su vrlo dobri u tome da ignoriraju sve ono što ih ne zanima i žele web stranice koje traže njihovo sudjelovanje i dokaz da su vrijedne njihovog vremena.
2. Isključite auto-play
I milenijska i Z generacija vole YouTube. Kako donose na portalu E-commerce Times, milenijska generacija radije gleda YouTube, nego običnu televiziju. U istraživanju koje spominju, čak trećina pripadnika Z generacije želi postati poznata na YouTube-u. upravo ta skupina želi imati kontrolu nad videom, pa ih automatsko pokretanje videa i zvuka često samo iritira. Dodatni minus automatskog pokretanja je usporavanje stranice. Koristite video zapise koji će im biti zanimljivi i neka zvuk bude isključen.
3. Budite kreativni, ali pametni
Pripadnici Z generacije vrlo su sofisticirani, pa svakako pazite da dizajn vaše stranice odgovara njihovim potrebama. Navikli su na veliki broj svakodnevnih stimulacija preko pametnih telefona, pa dizajn vaše stranice mora biti šaren, jedinstven i mora privlačiti pažnju.
»» DOKAZANO: Generacije X, Y i Z se uvelike razlikuju prema kupovnim navikama!
4. Potrudite se da JavaScript ne otjera vaše kupce
Prilagodite svoj JavaScript kako ne biste usporili stranicu do te mjere da ju kupci napuštaju. Razgovarajte sa svojim programerima i neka stave skriptu na vrh jQuery knjižnice i neka spoje sve ostale kodove ili funkcionalnosti u jednu funkciju. Potom će web preglednik prilagođavati stranicu i istovremeno instalirati skriptu.
5. Sjetite se osnova
Z generacija i dalje želi da vaša stranica ima sve osnovne stvari. Prema NRF-IBM istraživanju čak 49 % kupaca iz generacije Z najvažnijim smatra mogućnost da brzo pronađu pravi proizvod, a čak 69 % je reklo kako im je važna velika ponuda. Prema našem istraživanju, Shopper’s Mind 2018, 51 % ispitanika generacije Z važnom smatra širinu ponude.
»» Kako prodati milenijalcima, a kako baby boom generaciji?
Je li Z generacija zaboravila na fizičke trgovine?
Vodite se napisanim savjetima i sigurno ćete povećati svoju prodaju, ali ne zaboravite da još uvijek nisu zaboravili fizičke trgovine. Prema spomenutom NRF-IBM istraživanju, pripadnici Z generacije gledaju sve, od toga je li proizvod dostupan, što im je praktičnije, do same vrijednosti. Generacija Z želi da se svakoga od njih gleda kao pojedinca, pa će im se svidjeti nagrade za vjernost koje su posebno prilagođene njihovim interesima.