Kategorija ljepote i zdravlja online trgovcima nudi nove prilike – pogledajte zašto!

Činjenica je da u Europi, a tako i u Hrvatskoj, bilježimo eksponencijalni porast ecommerca koji se pojavljuje prvenstveno zbog praktičnosti koju takav način kupovanja nudi potrošačima. Postoje neke kategorije proizvoda u kojima je porast još izraženiji, zato takve skupine proizvoda predstavljaju velik potencijal za postojeće online trgovce i za sve one koji tek razmišljaju o online prodaji. Prepoznajte nove prilike koje otvara kategorija ljepote i zdravlja!

U prošloj godini su potrošači za proizvode za ljepotu potrošili dva puta više nego prije 5 godina

Novo istraživanje u izvedbi Internet Retailer pokazuje da se kategorija ljepote i zdravlja sve intenzivnije seli na internet. Glavni razlozi za to su naklonjenost potrošača, prije svega milenijske generacije, online kupovini i napor trgovaca da brinu za zabavno i privlačno iskustvo kupovine.

Potrošnja proizvoda za ljepotu i zdravlje preko interneta u SAD-u brzo raste. U prošlih godinu dana su tamošnji potrošači za takve proizvode potrošili oko 12 milijardi dolara, što je skoro dva puta više nego prije 5 godina! 60 najvećih online trgovaca u toj kategoriji prošle godine je prodalo proizvode za skoro 9 milijardi dolara – i taj broj se u zadnjih 5 godina praktički udvostručio. Ako dodamo i prodaju koju su zabilježili na Amazonu, Macy’s-u i u sličnim trgovinama, porast je u usporedbi s 2015. godinom čak 25%, prenosi portal digitalcommerce360.com.

graf-rast-ljepota_zdravlje

Izvor: Internet Retailer

Prednosti kategorije koje možete iskoristiti

Intenzivni pomak na online kanale nudi brojne mogućnosti za trgovce. Marže su za proizvode s područja ljepote i zdravlja među najvišima u maloprodaji, a troškovi slanja relativno niski, jer proizvodi obično dolaze u malim i laganim paketima.

Na spomenutom portalu misle da je to dobra vijest za sve startupe u online prodaji, a dodana prednost je i to da se online kupci u toj kategoriji rado vraćaju i redovito kupuju proizvode kojima vjeruju.

Hrvatska: ljepota i zdravlje na 3. mjestu na internetu

I na hrvatskom online tržištu ljepota i zdravlje je jedna od omiljenijih kategorija. Istraživanje online kupovine Shopper’s Mind 2016 u izvedbi tvrtki Jeftinije i Valicona, pokazalo je da je čak 14 % ispitanika u zadnjoj online kupovini kupilo proizvod iz te kategorije. Češće su kupovali samo tehničke artikle te odjeću i obuću. Od toga ih je naviše kupovalo proizvode za njegu, šminku ili parfeme.

knowligebite

Poznajete li svoje ciljane grupe?

Internet nudi cijeli spektar mogućnosti za nove trgovce koji tek dolaze na tržište kozmetičkih proizvoda. Mladi kupci koji često isprobavaju nove proizvode s područja ljepote i zdravlja vrlo su otvoreni za kupovinu na internetu. Vjeruju mišljenjima drugih na društvenim mrežama i skloni su novim tehnologijama koje „oživljavaju“ takve proizvode na internetu.

Spomenuto istraživanje Shopper’s Mind omogućuje dublji pogled u online navike različitih demografskih grupa korisnika interneta u Hrvatskoj. Milenijska generacija koja je ključna ciljna skupina u kategoriji ljepote i zdravlja, najčešće kupuje na internetu. Čak trećina ispitanika u toj starosnoj skupini zadnju online kupovinu je izvršilo u zadnjih tjedan dana. Najvažniji motivatori za kupovinu su im:

  • Opseg ponude u online trgovini
  • Omjer cijene i kvalitete proizvoda
  • Cijena dostave
  • Različiti načini plaćanja
  • Brzina dostave

4 od 10 prije kupovine istražuje ponudu na pametnom telefonu, a 15 % je zadnju online kupovinu izvršilo upravo preko mobitela, što je najviše u usporedbi s drugim starosnim skupinama.

Praktičan savjet, ako razmišljate o online prodaji proizvoda za ljepotu

Razmislite o inovativnim marketinškim strategijama i novim kanalima (YouTube, Instagram,…), na koje veći igrači na tržištu možda zaboravljaju. Ako se pobrinete za odgovarajuću kvalitetu proizvoda i privlačne programe vjernosti, vrlo učinkovito možete uvjeriti kupce da vam se nastave vraćati.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: