Što, kada i koliko puta objaviti na Instagramu kao web trgovac?

1861

Ako ste pročitali članak o tome kako web trgovci mogu koristiti Instagram i kako pripremiti dobar profil, onda ste već upoznati s ovom društvenom mrežom. Postavili ste si ciljeve i kreirali profil koji će privući vaše potencijalne pratitelje, tj. stranke.

U ovom članku ću vam otkriti brojne dobre prakse koje će odgovoriti na vaša pitanja kako, što, kada i koliko puta objavljivati na Instagramu.

Kada objavljivati na Instagramu?

Kada govorimo o društvenim mrežama, pa i o Instagramu, vrijedi pravilo koje morate poštovati: objavljivanje slika mora biti redovito. Ako ćete objavljivati jednom u dva tjedna, broj pratitelja će rasti vrlo sporo, a odziva gotovo neće biti.

Objavite bar jednu objavu u dva dana, najbolje ujutro ili navečer.

Najbolji savjet za vrijeme objave jest testiranje: objavite fotografije u različito vrijeme dana, te na različite dane (ne zaboravite na vikende), da biste otkrili kada su vaši pratitelji odzivni.

6 praktičnih savjeta za komunikaciju na Instagramu

    • Vrlo lijepe fotografije – Instagram je društvena mreža s izrazitim naglaskom na estetici. Korisnici rado gledaju lijepe fotografije, pa ih nemojte razočarati sa zamagljenim fotografijama bez osjećaja za kompoziciju i svjetlost.
    • Jedinstven stil – Sve fotografije neka budu u istom stilu. Mogu biti svijetle, naglašenih boja; pomoći će vam ako prilikom uređivanja slika uvijek koristite istu mobilnu aplikaciju i  filtere.

phantom crobrotherside

  • Jezik teksta – Mnogo korisnika komunicira na engleskom, iako su pratitelji domaći korisnici Instagrama. Razlog za to leži u oznakama (Hashtag #) koje se dodaju tekstovima.
  • Hashtag – Oznake # koje na hrvatskom nazivamo ljestve, obavezan su dio svake objave. Njima označavamo fotografije da ih korisnici mogu pronaći preko ključnih riječi. Koristite često korištene Hashtage (npr. #tbt, #motivation, #digital), izbjegavajte one koje se koriste samo za dobivanje novih pratitelja (#like4like, #instagood, #followme i slično).
  • Emoticoni odnosno smješkići – 😊 i slični znakovi vrlo su popularni na Instagramu. Koristite ih u svakoj objavi, jer te slatke sličice ponekad govore više od riječi i imaju veliku moć da uspostave prijateljsku komunikaciju između vas i pratitelja. Potražite ih ovdje.
  • Linkovi u objavama – Poznata loša strana Instagrama jest to što u objave nije moguće stavljati linkove. Jedini prostor za link je opis profila. Ako u objavu želite dodati vezu, u tekst upišite svije korisničko ime (npr. @mancakorelc).

knowligebite

Kakve sadržaje objavljivati kao firma?

Prije nego što pomislite objaviti prodajni sadržaj, moram vas podsjetiti da se radi o društvenoj mreži koja je namijenjena prvenstveno komunikaciji, a ne prodaji.

  • Objavite slike iz ureda – Na društvenim mrežama vrlo dobro funkcioniraju lica, jer njima uspostavljamo odnos, pratitelji vas upoznaju i vjeruju vam. Objavite slike sastanaka, grupne užine, teambuilding-a i slično – dozvolite im da uđu u vaš svijet.

SAVJET: IZBJEGAVAJTE KUPLJENE SLIKE LICA IZ RAZLIČITIH IZVORA, JER SU UMJETNE, A VI NISTE

  • Snimite video – Video je omiljen oblik sadržaja na Instagramu. Budite kratki, jezgroviti i kreativni, te ispričajte priču.
  • Zanimljiv način korištenja vaših proizvoda – Korisnici vole zanimljive sadržaje. Ako prodajete proizvode, Instagram možete iskoristiti za objavu zanimljivih i zabavnih načina korištenja vaših proizvoda.
  • Koristite fotografije pratitelja User-Generated Content ili sadržaj koji kreira korisnik Instagrama, odličan je način za povezivanje s vašim pratiteljima, a istovremeno brine da ne ostanete bez sadržaja za objavu. Prilikom izbora fotografija, poštujte svoj stil fotografija da se lijepo uklope u vaš feed.

SAVJET ZA KRAJ: POTIČITE KORISNIKE NA ODAZIV I BUDITE ODZIVNI (ENG. ENGAGEMENT)!

Dopustite da vam objasnim na primjeru. Prije nekoliko dana sam napravila mali insta-test. U većoj online trgovini sam naručila svoj najdraži parfem i kada je paket stigao (najljepši dio online kupovine), veselo sam ga otvorila, fotografirala bočicu, objavila na Instagram story (o tom obliku objave ću pisati kasnije) i označila (eng. tagala) online trgovinu. Što se dogodilo? Ništa. S njihove strane nije bilo odaziva.

Zašto je to loše? To je slična situacija kao da se dvije osobe sretnu na cesti i prva kaže: »Bok, kako si?«, a druga mrtva hladna u tišini prođe kraj nje…

Društvene mreže su namijenjene dvosmjernoj komunikaciji. Kad se pridružite Instagramu budite aktivni, odgovarajte, zahvalite se, komentirajte, like-ajte i budite komunikativni.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: