Pitate se kako povećati promet na web stranici? Evo kako …

povecanje-prometa-na-web-stranici

Pitate li marketinške stručnjake ili vlasnike web trgovina što bi najviše željeli, najvjerojatnije će vam svi odgovoriti: više kupaca ili veći promet na stranici. Promet na stranici vrlo je važan indikator koji vam može pokazati koliko je dobar vaš marketing, može vam pomoći sakupiti informacije o vašim strankama i popraviti SEO, te kreirati nove leade i povećati konverziju. Prema podacima HostingFacts-a, do kolovoza prošle godine zabilježeno je čak 1,24 milijarde web stranica na svijetu, pa je konkurencija vrlo velika. Postoje brojni načini kako povećati promet na web stranicu, a u ovom ćete članku moći pročitati samo neke.

Oglašavanje

To je vjerojatno svima jasno, ali plaćeni oglasi na Google-u, društvenim mrežama i slično, odličan su način za privlačenje novih posjetitelja i potencijalnih kupaca. Prilagodite svoje strategije ciljevima, jer postoji razlika u tome želite li samo više posjetitelja ili i veće konverzije. Svi kanali za oglašavanje imaju svoje prednosti i mane, pa dobro razmislite koji bi vam kanal najbolje odgovarao. Isto tako, mijenjajte format svojih oglasa. Zašto? Ne postoji jedinstvena formula za uspjeh, a različitim formatima ćete privući različite ljude. Objavljujte video, info grafike i slično.

» » Pročitajte kako početi koristiti AdWords.

Koristite društvene mreže da biste promovirali svoje sadržaje. Već smo pisali o tome kako izgraditi prepoznatljivost na društvenim mrežama. Ne zaboravite koristiti hashtag, na taj ćete način proširiti doseg svoje mreže.

Iskoristite konferencije kako biste se promovirali, na taj način ćete povećati prepoznatljivost svojeg brenda, te dobiti priliku za umrežavanje.

Obratite pažnju na SEO

Postoje mnogi SEO načini kojima možete popraviti položaj u tražilicama i privući više potencijalnih kupaca. Sve to uključuje visoko kvalitetan sadržaj i meta opise, te alt tekst. Povezujte interne poveznice do novog sadržaja.

Neka vaši naslovi budu neodoljivi!

Naslov je jedan od najvažnijih dijelova cijelog sadržaja. Bez privlačnog naslova, čak i najbolji sadržaj ostaje nepročitan. Pravi stručnjaci često napišu do čak 20 različitih naslova prije nego se odluče za onog koji će privući najviše prometa na stranicu. To je posebno važno na društvenim mrežama na kojim smo obično bombardirani s raznim sadržajima. Neka vas naslov učini posebnima.

Ciljajte dugačke ključne fraze (3 i više riječi)

Kratke ključne riječi se podudaraju s tisućama pretraživanja na dan, pa to manjim tvrtkama onemogućava da se visoko rangiraju. Za primjer možete uzeti frazu „fotograf za vjenčanja“, ako se stavite u poziciju stranke koja to pretražuje, vjerojatno će dodati i lokaciju „fotograf za vjenčanja Zagreb“ ili drugu oznaku poput „povoljni fotograf za vjenčanja“.  Kod dugačkih fraza nije važna kvantiteta, nego kvaliteta, jer će te riječi vjerojatno privući manje prometa, ali će on biti kvalitetniji, jer ako netko pretražuje fotografa prema lokaciji, veća je vjerojatnost da se i sam nalazi na toj lokaciji. Svakako brinite o tome da ključne fraze imaju minimalno 500 mjesečnih pretraživanja. Važno je i da koristite ključne riječi u naslovu članka i to što bliže početku naslova.

Influenceri

Korištenje manjih influencera može povećati promet na vašoj stranici, jer će oni dijeliti recenzije o vašim proizvodima ili brendu sa širokom publikom koja ih prati. Kako donose na 24 sata, podaci s NoGre.com govore da čak 88 posto korisnika vjeruje online preporukama jednako kao i preporukama bliskih ljudi. Isto pokazuje i istraživanje koje su proveli Twitter i analitička tvrtka Annalect. Otprilike 40 posto ispitanika reklo je da je kupilo proizvod nakon što je vidjelo da ga koristi influencer na Instagramu, Twitteru ili YouTubeu. Praktično je zato što i vi možete dijeliti njihove komentare koji, na kraju krajeva, vode na vašu stranicu.

» » Kako vam influenceri mogu pomoći poboljšati prodaju?

Ne zaboravite na klasičan email marketing

Mnogi vlasnici web trgovina u novije vrijeme zaboravljaju na tradicionalne metode, jer su previše usredotočeni na sadržajni marketing. Email marketing je također vrlo jak i svejedno može povećati promet na vašoj stranici. Pazite da ne pretjerate i zasipate ljude s ne toliko bitnim informacijama. U emailovima možete svojim strankama ponuditi korisne informacije poput uputa za korištenje određenih proizvoda ili savjeta. Neka email vodi na landing stranicu s popustima ili s besplatnim vodičima koje mogu skinuti. U ovom je slučaju naslov, odnosno predmet pošte, također vrlo važan, pa dobro razmislite što ćete napisati.

Prilagodite i ažurirajte web stranicu

Prema istraživanju Shopper’s Mind 2018, čak 51 % korisnika interneta stvari pretražuje preko mobilnih telefona. To znači da vaša stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima. Maksimalno optimizirajte stranicu, smanjite veličinu slika, prilagodite strukturu i funkcionalnost stranice kako bi se što prije učitala. Nitko neće čekati duže od 15-20 sekundi da se stranica učita, jednostavno će kliknuti na drugu. Redovito ažurirajte sadržaj, ako je neka akcija istekla, ne zaboravite obrisati bannere ili promijeniti podatke. Pripazite i na izbornik, neka strankama bude jednostavno pronaći ono što traže, te probajte maksimalno olakšati proces završetka kupovine.

knowlidge bite

Alan Babin

Mišljenje stručnjaka: “Tko neće biti u stanju pratiti trendove, neće uspjeti.”

U članku smo ugostili i Alana Babina, voditelja ecommerce tima u Sport Vision-u Hrvatska, odgovornog za povećanje online prodaje, a samim time i povećanje prometa na web stranici:

 

Koja društvena mreža se u vašem slučaju pokazala kao bolja, Facebook ili Instagram?

Trenutno imamo bolje povrate na FB-u – i što se tiče traffica i konverzija. Situacija nam je takva da na IG-u dobivamo lajkove, a na FB-u klikove, direktne dolaske na stranicu i konverzije, tj. kupovine. Primjećujemo veće stope rasta IG-a, posebice kod mlađe populacije u dobnoj skupini 18-24 i to će sigurno utjecati na naša ulaganja u društvene mreže i način rada na istima. Osim samog traffica i konverzija, važno je napomenuti kako nam je FB i kanal putem kojeg se korisnici redovito javljaju s upitima u vezi s našom tvrtkom, puno više nego putem IG-a. Ako u obzir uzmemo da je očekivanje korisnika gotovo trenutni odgovor, jedini nam je izbor stalna prisutnost i brza reakcija kako bismo isporučili očekivano.

Objasnite nam koncept Edu srijede, te kako to da ste se za nju odlučili?

Tražili smo način na koji možemo pružiti dodatnu vrijednost našim korisnicima. Jasno nam je bilo da bez jednog oblika diferencijacije postajemo samo jedan od FB oglašivača koji bombardira prodajnim objavama. Ideja je bila na zabavan i/ili edukativan način približiti svijet vježbanja, sporta i zdravog načina života općenito. Marketing i ecommerce timovi su nakon pregleda redovnih objava, promocija, rezultata i ciljeva na društvenim mrežama odabrali srijedu kao fiksni dan za takve objave. Odabirom fiksnog dana za edukativne objave stvaramo naviku našim korisnicima da svake srijede provjere koji im novi savjet ili korisno znanje pripremamo u suradnji s magistrom kineziologije, Sašom Segedijem. Na mjesečnoj bazi radimo nove planove objava i sadržaj. To su na početku bile infografike, fun facts, edukativne informacije za svijet vježbanja i sporta, a sve više idemo prema video sadržaju, pokaznim vježbama i savjetima. Osim činjenice da je video sadržaj najprihvaćeniji oblik sadržaja, nama je kao web trgovcima idealna platforma za prezentaciju naših proizvoda u realnim situacijama pa nam, u skladu s time, nisu rijetkost upiti poput “Koje su to tenisice na videu?”.

Što su po vašem mišljenju najveći izazovi s kojim se susreću web trgovci prilikom povećanja prometa?

Sve veća i jača globalna konkurencija koja je već s ulaskom RH u EU sigurno je izazov, ali mi na to gledamo kao na priliku za povećanje svijesti našeg tržišta o Internet trgovini i povećanje cjelokupnog biznisa. Tu i dalje zaostajemo za tržištem Zapadne Europe i nužna nam je edukacija i informiranost kupaca, ali i trgovaca o pravima i obavezama prilikom online kupnje. Kad spominjemo trgovce, ako hoćemo uhvatiti korak sa Zapadom, trebamo shvatiti da više ne postoje online i offline ekipe u tvrtki – svi smo itekako povezani i organizacije to moraju početi prepoznavati.

Druga je stvar napredak tehnologije. Tko neće biti u stanju pratiti trendove, neće uspjeti. U obzir ne uzimamo samo utjecaj na trgovce, već i utjecaj na promjene navika i ponašanja kupaca. Sve je teže privući pažnju kupca i doprijeti do njega na relevantan način. Primjerice, sve su češći dani kada nam je od ukupnog broja dolazaka na stranicu, njih gotovo 75% s mobilnog uređaja. Još kada znamo da je prosječni kupac u fazi traženja informacija aktivan na dva do tri uređaja, aktivnosti kroz samo jedan ili dva kanala nisu dovoljne za privlačenje interesa (s time i povećanje prometa), nužan je kvalitetan i kontinuiran rad na više polja.

Ono s čime se mi susrećemo kao pravim izazovom je na koji način optimizirati ulaganja za maksimalne povrate. Osim same kvalitete ponude i kreiranja relevantnog sadržaja, važno je kvalitetno planirati aktivnosti i naći dobitnu kombinaciju između: društvene mreže, SEO (konkretno naš primjer, nakon optimizacije nam je organic traffic porastao za 24%), PPC, suradnja s portalima (banneri, native), blog, e-mail marketing, video marketing, affiliate program (poput jeftinije.hr), … Kada sve to spojimo u funkcionalnu cjelinu i optimiziramo ulaganja, rezultat je sinergija i  povećanje prometa.