21. svibnja se u Sloveniji održao mjesečni susret Društva za marketing Slovenije pod naslovom Zagrijavanje prije marketinške (r)evolucije. Živimo li u vremenu evolucije ili revolucije marketinga, u razgovoru su otkrili Darko Dujić (Ceneje i Shopper’s Mind), Matjaž Robinšak (Valicon), Mitja Tuškej (Formitas) i Aleksandra Kregar (Atlantic Grupa). U nastavku pogledajte ključne dijelove razgovora i provjerite jeste li spremni na marketinšku (r)evoluciju.
Darko Dujić: “Ako zanemarite značenje fokusa na mobilne platforme, Google će vas isključiti s vrha rezultata pretraživanja!”
Darko Dujić se u svom dijelu predavanja usredotočio na revoluciju na području online trgovine. Naglasio je kako je o osnovnom marketinškom 4P modelu i danas potrebno razmišljati, te je predstavio primjere upravljanja cijenom, pri čemu konkurenti u istoj djelatnosti drugačije s njom upravljaju. Bez obzira na taktiku upravljanja, transparentnost je danas jedan od najvažnijih čimbenika, jer su potrošači gotovo potpuno informirani.
U nastavku je objasnio važnost usredotočenosti na »mobile« pristup:
“Pametni telefoni su se rodili u prošlom desetljeću i danas postaju jedan od najvažnijih kanala. Tehnologije se neprestano mijenjaju, dolaze novi prodajni kanali. “Mobile” je naša realnost i kanal koji zahtjeva potpuno prilagođavanje web stranica i aktivnosti mobilnim uređajima – ako zanemarite značenje usredotočenosti na mobilne platforme, Google će vas isključiti s vrha rezultata pretraživanja, a znamo što to znači. Ključno je razumjeti je li trend mobilnosti zapravo jednak razvoju aplikacije ili je značajno širi u smislu traženja odgovarajućeg rješenja koje potrošačima na pametnom telefonu omogućuje jednostavan pristup informacijama. Ako ste ograničeni na prvo, budite pozorni na lansiranje novih aplikacija. Sami znate koliko ih dnevno koristite i koliko ih je uspješnih. Maksimalno deset.”
Foto: Nejc Lasič
Dotaknuo se i značenja riječi marketing u vrijeme revolucije i naglasio kako je zadatak marketinga neprestano razvijanje produkta, dinamičko upravljanje s marketinškim investicijama i neprestano testiranje. Odgovoran je za razvoj i upravljanje kanalima koji se mijenjaju.
“Kao primjer možemo uzeti Veliku Britaniju gdje su u svijet banki i osiguravajućih kuća sletjeli “vanzemaljci” – tvrtke čija je osnova uspoređivanje i transparentnost informacija o proizvodima na tržištu, te danas upravljaju s više od 60 % direktne prodaje osiguravajućih proizvoda. Banke i osiguravajuće kuće u našoj regiji nisu spremne na to.
Turizam je s druge strane na globalnoj razini potpuno transformiran, a trgovina je u ključnoj fazi transformacije. Zato je marketing tako važan na strateškom nivou, kako bi takve stvari predvidio i pripremio se na njih: upravlja podacima, razvija proizvode, poslovne modele, nova rješenja monetizacije.“
» » Pročitajte koja su 3 ključna trenda u slovenskom ecommerceu
Darko Dujić je zaključio mišlju kako je model 4P u današnje vrijeme zamijenio model 4T. “Prilikom razumijevanja kako iskoristiti razvoj potrošača, platforma, tehnologija, neka nas vodi 4T model – Technology, Traffic, Transparency, a rezultat je Trust.“
Foto: Nejc Lasič
“Danas u marketingu ciljamo životni stil stranki!”
Matjaž Robinšak iz Valicona također je spomenuo područje online kupovine:
“Druge, klasične tržne djelatnosti polako stagniraju, a broj online kupovina raste i raste. Nije se povećao broj kupaca, nego frekvencija. Oni koji kupuju na internetu, kupuju sve češće. Evolucija je u povećanju povjerenja u online trgovine.”
Robinšak je dodao kako mobilni uređaji mijenjaju sami proces kupovine, jer se ljudi danas detaljno informiraju prije nego se odluče nešto kupiti. Rijetki kupci na slijepo nešto kupe u online trgovini. Naglasio je kako njihovi podaci pokazuju da broj kupovina koje potrošači završe na mobilnim uređajima sve više raste.
Mitja Tuškej (Formitas) se usredotočio na to što danas čini uspješan brend:
“Brend je ono što potrošači vide, a ne ono što mi unutar tvrtke mislimo o njemu. To predstavlja sasvim novo ishodište razmišljanja o brendovima. Ako se moje vrednote i stajališta podudaraju s vrijednostima i osobnošću brenda, velike su šanse da ću se povezati s tim brendom. To je model koji postaje osnova postavljanja strategije za sve brendove.”
Upozorio je kako danas ciljamo životni stil stranki, pa je potrebna temeljita analiza njihovih vrijednosti, očekivanja i uzoraka. Mladi danas žele da brend napravi nešto za njih.
Foto: Nejc Lasič
“Evolucija marketinga je promjena proizvoda u doživljaj.”
Aleksandra Kregar (Atlantic Grupa) na događaju je na idući način opisala razvoj marketinga:
“Osnovni zadatak marketinga mora biti usmjerenost na poslovne ciljeve i svrhe tvrtke. Taktika dolazi na kraju, a oglašavanje je zadnji dio procesa i nastupa tek kad razumijemo strategiju tvrtke, brenda. Evolucija marketinga je promjena proizvoda u doživljaj. Cijena više nije najvažnija, a novi važan element postaje mjerenje podataka.“
Dodala je kako je marketing ambasador potrošača i u tvrtki gradi kulturu usredotočenja na kupca, te upozorila kako sama ne vjeruje argumentima da je marketing neučinkovit, jer ga uprava na razumije. Današnji stručnjak u marketingu mora znati govoriti jezik uprave i svoje odluke argumentirati na temelju podataka.