[INTERVJU] Kako povećati prodaju na domaćem i EU tržištu?

Irena Leskovar (Lengow), predavač na sMind konferenciji 2016

Dolazite iz poduzeća Lengow, možete nam predstaviti kompaniju i posao za koji ste zaduženi?

Lengow je europski lider za optimizaciju internet trgovine i vođenje product feed-ova internet trgovaca na online kanalima kao što su marketplace-ovi, uspoređivači, afilijacijske mreže, remarketing, sponzorirani linkovi, društvene mreže, blogovi, itd. Zadužena sam pomoći kompanijama sa sjedištem u Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi i Australiji da efikasnije vode online kampanje na domaćim i stranim tržištima.

Koliko je automatizacija internet trgovine važna u postizanju boljih poslovnih rezultata?

Automatizacija internet trgovine je nužna u svakoj fazi: od pripreme i lansiranja kampanja do praćenja rezultata, optimizacije, isporuke narudžbi i fidelizacije kupaca.
Automatizacijom se štedi dragocjeno vrijeme te se u najkraćem roku i na odgovarajući način može odgovoriti na zahtjeve i promjene tržišta čime se značajno štede troškovi akvizicije kupaca te poboljšava vidljivost i ROI.

Što je to feed management i kako može pomoći povećanju prodaje?

Feed management je pojam koji se koristi za centralizirano vođenje product feed-ova na online kanalima internet trgovine te njihovu optimizaciju. Product feed internet trgovca se integrira u feed management platformu, koja u vrlo kratkom roku, obično unutar 24 h prilagođava taj feed zahtjevima svakog online kanala. Osim sučelja za jednostavnu optimizaciju sadržaja na svakom od kanala bez potrebe ikakvog tehničkog znanja, pruža detaljno praćenje rentabilnosti na svakom kanalu da bi se mogle donijeti optimalne poslovne odluke i postići maksimalan ROI (brzo determinirati rentabilne kanale i proizvode, one koje je potrebno poboljšati ili isključiti ako poboljšanje nije moguće). Cilj je da marketinški tim ima potpuno optimiziran product feed za svaki online kanal da bi se postigla komparativna prednost pred konkurentima, da ima mogućnost jednostavnog testiranja svih kanala i adaptiranja sadržaja u stvarnom vremenu.

Lengow je prisutan na nekoliko svjetskih tržišta. Očekuju li nas kakvi zanimljivi obrati kod globalnih trendova na području e-trgovine?

Internet trgovina je jako dinamičan sektor pa ću navesti samo neke od zanimljivih promjena: sve više usko specijaliziranih marketplace-ova,  kontekstualni shopping zamjenjuje personalizaciju,  pojava virtualnih prodavača i sve više connected terminala.

Važan trend u ecommerce-u je internacionalizacija poslovanja. Na kakve izazove web trgovac mora biti spreman kad svoje usluge i proizvode želi ponuditi potrošačima na stranim tržištima?

Internet korisnici u različitim državama (čak i unutar država) imaju različite navike i očekivanja pa nema univerzalne strategije koja se može primijeniti za sva strana tržišta. Osim kvalitetnog prijevoda product feed-a na jezik tržišta, internet trgovac mora ispitati ponudu i potražnju stranog tržišta vezano uz proizvode ili usluge koje nudi, legislaciju, najprihvaćenije metode plaćanja, isporuke i povrata, cijene isporuke i povrata, te omogućiti podršku korisnicima na lokalnom jeziku.

Treba odabrati i optimalne kanale oglašavanja te za njih optimizirati product feed, a to je vezano uz budžet i brzinu kojom se želi uspjeti na pojedinom tržištu. Ako se radi o dovođenju posjetitelja u samu internet trgovinu, osim svega prethodno navedenog, ona bi trebala biti skroz prevedena na lokalni jezik (uvjeti prodaje, zaštita podataka, checkout, itd), prilagođena tražilicama i različitim terminalima koji se najčešće koriste za spajanje na internet, biti brza, imati jasne kategorije, intuitivno pretraživanje, kvalitetan sadržaj proizvoda i uvjete prodaje, jasne pozive na akciju i checkout te ako je moguće jedan od poznatih quality labela koji daju dodatnu sigurnost stranim kupcima.

Ako internet trgovac ima ograničeni budžet za internacionalizaciju, jedna od najprihvaćenijih metoda testiranja stranog tržišta su marketplace-ovi koji imaju kredibilitet, ogroman broj pojedinačnih i vjernih posjetitelja, nude sigurnost plaćanja uz mnogo metoda plaćanja i CPA poslovni model.

Poznajete li regionalno poslovno okruženje? Što mislite o njemu?

Hrvatska je malo tržište na kojem ima mnogo prostora za rast internet trgovine. Potražnja je daleko veća od ponude te se zbog toga hrvatski internet korisnici često odlučuju na kupnju na stranim portalima. Ima dosta internet trgovina koje ne rade dovoljno na poboljšanju vidljivosti pa ih kupci ni ne mogu naći. Još uvijek postoji velika sumnja u sigurnost internet trgovine i od strane kupaca i od strane prodavača. Sa druge strane hrvatski proizvođači i internet trgovci ne koriste dovoljno prednost jedinstvenog EU tržišta te veće kupovne moći i zastupljenosti internet trgovine u drugim EU državama.

Što ćete nam još otkriti na sMind konferenciji?

Kako hrvatski proizvođači i internet trgovci mogu bolje uspjeti na domaćem i EU tržištu!