Što trebate znati o logističkim uslugama u vrijeme pandemije?

Drugi val COVID-19 virusa zatekao je cijelu Europu, bez obzira na pripremljenost. Održavanje optimizma u vremenima neizvjesnosti postaje sve teže. Neke članice Europske unije ograničile su mogućnost kretanja svojih stanovnika što je ozbiljno utjecalo na kvalitetu života građana. Osim ugrožavanja javnog života i zdravstva, drugi val epidemije sa sobom donosi i posljedice koje se tiču ecommerce poslovanja.

Gotovo se sva prodaja sada odvija online i to većinom na digitalnim platformama koje odlikuje samostalno posluživanje i naručivanje čime su svi naizgled zadovoljni, a i istraživanja čak pokazuju kako oko 70% kupaca radije bira online komunikaciju. U isto su vrijeme, optimizacijom poslovanja, neka poduzeća uspjela preživjeti prvi val koronavirusa. Kao sastavni dio mreže opskrbnih lanaca s dodanom vrijednošću, logistička poduzeća olakšavaju razmjenu te pomažu poduzećima da svoje proizvode dostave kupcima, i to na domaćoj i međunarodnoj razini.

Poteškoće u mreži opskrbnih lanaca uzrokovane pandemijom koronavirusa mogu uvelike utjecati na tržišnu utakmicu, gospodarski rast te otvaranje novih radnih mjesta. Cijene na tržištu logistike od rujna i dalje rastu.

Zašto je tome tako?

Kao što možete zamisliti, rukovanje robom je postalo složenije. Uspostavljena su nova pravila koja treba slijediti – održavanje higijene, pravilna izolacija prijevoznika, i sl. Kako bi smanjili interne troškove, mnogi su pružatelji logističkih usluga odgovorili povećanjem cijena vlastitih usluga. Drugi razlog je činjenica da se potražnja za dostavnim uslugama znatno povećala. Unatoč svemu tome, Eurosender je omogućio korištenje usluga po cijenama sličnima onim prije pandemije koronavirusa s tek minimalnim povećanjem od 2 % za teže pošiljke te čak smanjenjem cijena standardnih usluga do 12 %. Ta prilagodba nije ostala nezapažena; u razdoblju od ožujka do rujna Eurosender je zabilježio 51 % novo registriranih poduzeća u usporedbi s istim razdobljem u 2019. godini.

Možda je vrijeme da razmislite.

Sekundarni načini prijevoza

Mnoštvo je logističkih poduzeća našlo načine da zadovolji povećanu potražnju i to sekundarnim rješenjima. Obzirom na smanjeni broj putničkih zračnih linija, a time i kapaciteta za otpremu tereta istima, poduzeća poput DHL-a koriste čarter prijevoze za otpremu iz Kine i u Kinu. Zrakoplovna poduzeća su također prenamijenila letjelice za putnički prijevoz u letjelice opremljene za prijevoz tereta. Neki analisti također predviđaju procvat željezničkog prijevoza na relaciji Kina-Europa obzirom da je 60% raspoložive zapremnine zračnog prometa između Kine i Europe nestalo kao posljedica pandemije uzrokovane koronavirusom. Različiti prijevoznici pogođeni su pandemijom u različitim područjima što znači kako međusobno surađuju u svrhu pružanja usluga po konkurentnim cijenama. Za usporedbu, između 2019. i 2020. godine, u Eurosenderu je zabilježeno u prosjeku 33% više poslanih standardnih pošiljaka , 64% više poslanih teretnih pošiljaka  te 23% više express pošiljaka  što svjedoči o porastu internet poslovanja i potrebe za bržom dostavom dobara.

Prilikom planiranja s raspoloživim kapacitetom, valja razmotriti dva čimbenika

Obzirom da je promjenjivost ponude i potražnje u opskrbnim lancima uvijek prisutna, menadžeri opskrbnih lanaca se trebaju voditi potrebama u logistici za 2021. godinu. Važno se pripremiti na više ishoda te osigurati plan za logistiku u pripremama tokom kraja ove godine prema najvažnijim čimbenicima.

  • Predvidljivost vašeg lanca opskrbe;
  • Prilagodljivost planova promjenama.

U vremenima velike neizvjesnosti i nepredvidljivosti, neka barem vaš logistički partner bude pouzdan i fleksibilan.

Prilikom traženja i odabira odgovarajućeg logističkog rješenja, Eurosender pruža uvid u ponude za sve mogućnosti.

Obzirom na predstojeću nesigurnost uslijed trenutne situacije, razborito je razmotriti raspoloživost online rješenja poput odmah dostupnih cijena putem API rješenja za digitalne platfome kako biste osigurali uspjeh.

Razmislite, pročitajte… više kod eurosender.