Za proizvod s objavljenim komentarom kupci su spremni platiti više!

1010

Jeste li svjesni utjecaja komentara kupaca na vaše poslovanje? Potrošači su danas sve informiraniji i zahtjevniji, popusti i besplatna dostava jednostavno nisu više dovoljan poticaj da svoju kupovinu izvrše upravo u vašoj trgovini. Zahtijevaju odlično iskustvo kupovine i tijekom procesa odlučivanja, obraćaju se drugim potrošačima koji već imaju iskustvo s određenim brandom, trgovcem ili proizvodom. Pogledajte zaključke novog istraživanja koje dokazuje da su komentari i ocjene kupaca učinkovitiji od oglašavanja!

»Glas potrošača« utjecajniji od Googla i oglasa

Važnost utjecaja komentara i ocjena kupaca na finalnu odluku o kupovini već je poznata, a novo istraživanje koje je provela agencija Ipsos potvrđuje tu tvrdnju i otkriva nove dimenzije kupovnog ponašanja koje će zasigurno pomoći trgovcima još bolje razumjeti kupce.

Na portalu searchengineland.com saželi su zaključke istraživanja Hearing the Voice of the Consumer koje je obuhvatilo 1070 američkih potrošača koji su tijekom protekle godine obavili barem jednu online kupnju. Istraživanje je bilo usredotočeno na važnost takozvanog user-generated content (UGC) – sadržaja kojeg kreiraju korisnici, a u koji ubrajamo ocjene, komentare, fotografije, video objave, objave na društvenim mrežama te priloge među čestim pitanjima i odgovorima. Među nabrojanim, najčešće korišteni oblik UGC-a su komentari kupaca koje je objavilo 71 % anketiranih te ocjene koje je objavilo njih 69 %. Riječ je o obliku usmene komunikacije koji predstavlja najpovjerljiviji izvor u kupovinom odlučivanju potrošača.

Kako je izjavilo 9 od 10 ispitanih, UGC sadržaj je utjecao na njihove web kupovine, a više od polovice ispitanih ih je ocijenilo kao vrlo ili iznimno utjecajnim. Prema utjecaju na kupovnu odluku, redom su nabrojani online pretraživači, promotivna e-pošta, display oglasi, društvene mreže i  obavijesti na mobilnim uređajima.

8 od 10 potrošača spremno je platiti više za proizvod kojem je dodan komentar

Zašto je baš taj sadržaj toliko važan? Prije svega stoga što potiče povjerenje u online kupovinu. Ispitanici u sklopu istraživanja su najviše puta istaknuli kako UGC sadržaj povećava njihovo povjerenje u web trgovca i općenito u kupovinu, a čest odgovor je bio taj kako im takav sadržaj omogućuje vjerodostojnije iskustvo te da im je zanimljiviji od sadržaja kojeg priprema sam trgovac.

Utjecaj UGC sadržaja:

Izvor: searchengineland.com

Vrlo važan zaključak istraživanja je da potrošači radije izabiru proizvod s UGC sadržajem od sličnog proizvoda niže cijene koji nema objavljene komentare i ocjene. Čak 81 % ispitanika je spremno platiti više za proizvod s komentarima, ocjenama i sličnim sadržajem a isti je postotak spreman na takav proizvod i čekati dulje. Zanimljivo je i to da se veliki dio ocjena i komentara potrošača još uvijek objavljuje putem računala koji i dalje imaju veliku prednost u tom pogledu u usporedbi s mobilnim uređajima. Razlika u upotrebi stolnog računala i mobitela manje je očita kod objava fotografija i komentara na društvenim mrežama.

Ostali ključni zaključci istraživanja su:

  • četvrtina ženskih potrošača smatra da su UGC sadržaji najmoćniji marketinški alat
  • kod kupaca mlađih od 30 godina taj sadržaj ima veći utjecaj nego kod starijih potrošača – 97 % ispitanih od 18 – 29 godina, smatra da su komentari i ocjene iznimno utjecajni
  • 63 % ispitanih smatra da UGC sadržaj osigurava vjerodostojnije iskustvo kupovine
  • tri četvrtine ispitanih tvrdi da UGC sadržaj povećava njihovo povjerenje prilikom online kupovine
  • 61 % ispitanih smatra da ih takav sadržaj potiče ka odabiru određenog branda

Kupci trebaju poticaj da objave svoj komentar ili ocjenu

Iako UGC sadržaj pregledava široki krug potrošača, većinu tog sadržaja još uvijek kreira jedna skupina kupaca. Čak trećina ispitanih otkriva da nikada nisu objavili nijedan takav sadržaj, prije svega zato što nisu bili potaknuti. Među ključnim razlozima, zašto ne objavljuju svoje komentare i ocjene, našli su se ovi razlozi: to oduzima previše vremena, radije čitam komentare i ocjene drugih korisnika, brinu me pitanja privatnosti itd.

Više navedenih opravdanja možete pogledati u grafu niže te na temelju podataka prilagodite strategiju koja će potaknuti vaše kupce na češću objavu komentara.

Razlozi zbog kojih potrošači ne objavljuju UGC sadržaj:

Izvor: searchengineland.com

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: