[NOVO ISTRAŽIVANJE] I u FMCG kategoriji ecommerce postaje glavni pokretač rasta!

933

Nedavno smo na portalu Shopper’s Mind Hrvatska – smind.hr pisali o tome kako će Amazonova akvizicija Whole Foodsa promijeniti dinamiku razvoja trgovine i to nas je potaklo da vam prenesemo zaključke najnovijeg istraživanja Nielsena koje govori o nevjerojatnom rastu ecommerca u kategoriji proizvoda svakodnevne upotrebe. Online prisutnost postaje obveza i trgovcima u FMCG (eng. fast-moving consumer goods) segmentu jer činjenica je da razvoj ide u smjeru ecommerca.

Online prodaja proizvoda svakodnevne upotrebe u jednoj godini je narasla za više od trećine

Amazonovo preuzimanje lanca Whole Foods se zacijelo na prvi pogled čini revolucionarnim, ali ako malo pobliže pogledamo kako potrošači danas kupuju namirnice i druge proizvode svakodnevne upotrebe, postaje jasno da se Amazon naprosto odazvao zahtjevima tržišta.

Prema podacima Nielsena prodaja namirnica i drugih FMCG proizvoda u fizičkim se trgovinama tijekom jedne godine (točnije, tijekom protekla 52 tjedna, zaključno s 29. travnjem) snizila za milijardu eura, dok se online prodaja tih proizvoda, u koju se ubraja i dostava namirnica, u istom razdoblju povećala za više od trećine, na 74 milijarde dolara. Gotovo 9 od 10 dolara rasta u toj kategoriji dolazi s interneta.

Kako pišu na portalu retail.emarketer.com, ecommerce je pokretač razvoja u različitim segmentima proizvoda za svakodnevnu upotrebu. U grafu niže vidljiva je razlika u rastu prodaje na internetu odnosno u fizičkim trgovinama:

Online prodaja pakirane hrane i pića tako se povećala za 2.4 milijarde dolara što je 4-struko više od 600 milijuna dolara zabilježenog rasta z fizičkim trgovinama. Još zanimljiviji pomak se dogodio u kategoriji ljepote kod koje je prodaja u fizičkim trgovinama znatno opala.

Iako je putem interneta generirano samo 6% prodaje FMCG proizvoda i taj je pomak na online kanale još uvijek sporiji nego na primjer kod elektroničkih proizvoda ili odjeće, činjenica je da se razvija u smjeru ecommerca. U kategoriji ljepote i opreme za kućne ljubimce se već 30 % kupovina izvrši putem interneta, a kod kućanski aparata, proizvoda za zdravlje i osobnu njegu već najmanje 10 %. Broj online kupnji je još uvijek minimalan kod zapakiranih namirnica, a ali i u tom primjeru ecommerce predstavlja 20 % rasta. S obzirom na ove podatke, iz Nielsena predviđaju da će se u idućih 10 godina broj američkih potrošača koji putem interneta kupuju namirnice utrostručiti.

»Oni FMCG trgovci koji u svojoj strategiji ne razmišljaju o prisutnosti na internetu, odgađaju znatne mogućnosti za rast. Amazonova kupovina Whole Foodsa je jasan znak da ecommerce mijenja same temelje trgovine na malo,« pišu na portalu retail.emarketer.com.

Povezivanje fizičkog i online svijeta – uspon »klikni i preuzmi« rješenja

Veliki broj ponuđača FMCG proizvoda već je svjesno izazova koji je pred njima. Ovogodišnje istraživanje foruma Consumer Goods zaključuje da vodeći trgovci i proizvođači drže da je naklonjenost potrošača online kupovini jedan od najbrže rastućih trendova. Rastu i ulaganja u online kanale – više od 17000 oglašivača, među kojima su glavni Walmart, Aldi i Kroger, je tijekom protekle godine povećalo investicije u plaćene oblike oglašavanja na Googleu za ukupno 245 %.

Važno je razumjeti da fizička trgovina i dalje predstavlja ključan dio rasta na internetu. Oko 15 % online narudžbi u FMCG kategoriji zaključeno je preuzimanjem na fizičkoj lokaciji uz upotrebu usluge »klikni i preuzmi«. To je posebno izraženo kod kupnje svježih namirnica, važnog dijela tržišta koje brzo raste.

I upravo je to možda ključni razlog Amazonovog preuzimanja Whole Foodsa. Više od 450 fizičkih trgovina može postati distribucijska mreža lokacija na kojima bi potrošači preuzimali naručene namirnice i druge proizvode.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: