[DAN ZAŠTITE POTROŠAČKIH PRAVA] Poštujete li prava svojih kupaca?

1274

Na dan zaštite potrošačkih prava, donosimo vam zaključke nedavno održane konferencije Povjerenje potrošača – ključ razvoja gospodarstva te kratki podsjetnik o 10 najvažnijih potrošačkih prava.

Potrošači su ključni čimbenici gospodarskog rasta

15. ožujka obilježava se svjetski dan zaštite prava potrošača povodom kojeg je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom, organiziralo konferenciju održanu 6. ožujka u Zagrebu u hotelu International.

Potrošači su jedan od ključnih čimbenika koji doprinose gospodarskoj aktivnosti i utječu na konkurentnost i gospodarski rast, a samo zadovoljan i educiran potrošač, koji rado sudjeluje na tržištu usluga i roba i koji je aktivan korisnik, stvara poticajno okruženje i može konstruktivno pridonijeti poslovanju poduzeća koje stavlja proizvod na tržište, konkurentnosti i gospodarskom rastu, kazala je na konferenciji državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman.

Dodala je i kako se zadnjih godina poboljšalo povjerenje potrošača u sustav te da oni zadovoljnije i s više povjerenja kupuju i koriste usluge tržišta.

Ministarstvo smatra kako je područje zaštite potrošača jedno od najvažnijih kojim se treba baviti i vrlo aktivno radi na tom području, rekla je Mikuš Žigman. Tako primjerice surađuje s udrugama za zaštitu potrošača i financijski podupire savjetovališta za njihovu zaštitu. Prošle je godine putem četiri savjetovališta u Zagrebu, Osijeku, Puli i Splitu dano 24 tisuće savjeta, pri čemu je polovica upita bila vezana uz trgovinu.

10 najvažnijih prava potrošača

Danas trgovci u svoju poslovnu politiku ugrađuju visoke standarde zaštite prava potrošača kao dodanu vrijednost poslovanja društva svjesni kako i to povećava njihovu konkurentnost. U svojoj posljednjoj informativno-edukativnoj kampanji za ožujak 2017, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta podsjeća na deset najvažnijih prava potrošača:

  1. pravo na siguran proizvod i proizvod bez nedostatka
  2. pravo na popravak proizvoda za koji je dano jamstvo
  3. pravo na reklamaciju na materijalni nedostatak proizvoda
  4. pravo na popravak, zamjenu, povrat novca ili sniženje cijene za proizvod s nedostatkom
  5. pravo na podnošenje pisanog prigovora trgovcu, koji je dužan odgovoriti
  6. pravo na potpunu informaciju o proizvodu, cijeni proizvoda/usluge i uvjetima prodaje
  7. pravo na povrat sredstava od trgovca kod kupovine internetom, telefonom i ako potrošač raskida tako sklopljen ugovor
  8. pravo predomisliti se, u propisanom roku
  9. pravo na izvansudsko ili alternativno rješavanje potrošačkog spora
  10. pravo na podnošenje prijave tržišnoj inspekciji nakon što je potrošač iscrpio druge mogućnosti (pisani prigovor, odnosno reklamacija)

Prema razini sigurnosti internet kupovine pri vrhu smo EU!

Detaljno stanje sigurnosti kupovine na internetu pokazuju i podaci Europske komisije. Istraživanje Digital Scoreboard zaključuje da je u 2016 čak 82,2 % hrvatskih online kupca kupovalo u bez ikakvih poteškoća. Prema tim podacima gotovo da smo pri samom vrhu EU (prosjek država članica je 68 %):

 

EK_Desi

Vir: Digital Scoreboard