
Na portalu Shopper’s Mind Hrvatska – smind.hr nedavno smo vam pisali o novom istraživanju nevjerojatnog rasta ecommerca u kategoriji proizvoda svakodnevne potrošnje. Nakon Amazonove akvizicije već posrnulog Whole Foods-a čiji su prodajni rezultati u protekle dvije godine bili u konstantnom padu, Walmartovih najava investicija u odjel prehrambenih proizvoda te najava o otvaranju brojnih diskontnih supermarketa diljem Amerike, trgovina u FMCG segmentu u SAD-u proživljava temeljite promjene, a online prisutnost nameće se kao jedan od mogućih izlaza.
Prema pisanju portala Business Insider, tržište maloprodaje u Sjedinjenim Američkim Državama proživljava pravu apokalipsu. Nezaustavljiv rast novootvorenih maloprodajnih lokacija tradicionalnih trgovaca FMCG segmenta u SAD-u je doveo do zasićenja tržišta i situacije u kojoj ponuda debelo nadmašuje potražnju. Vodećim supermarketima prognozira se slična nesretna sudbina koja je zbog nekontrolirane ekspanzije od prije nekih dvadesetak godina danas zadesila robne kuće i, najvećim dijelom zbog njihove nespremnosti prilagođavanju novim trendovima tržišta, prouzrokovala masovna zatvaranja nekada najpopularnijih centara kupovine.
Fragmentirano tržište proizvoda široke potrošnje
Istovremeno, usprkos problemima u kojima su se našli do sada vodeći supermarketi u SAD-u, nekoliko kompanija koje upravlja diskontnim supermarketima najavilo je otvaranje tisuća novih prodajnih lokacija diljem Amerike. Lidl, Aldi i Dollar General u idućih nekoliko godina najavljuju masovnu ekspanziju svojih supermarketa, a priliku vide u nižim cijenama maloprodajnih proizvoda koje mogu ponuditi svojim budućim kupcima.
Lidl je već otvorio svoju prvu američku poslovnicu, a do sredine 2018. najavio je otvaranje 100 novih trgovina na istočnoj obali. Kao odgovor na dolazak Lidla na američko tržište, brojni su tradicionalni supermarketi počeli brutalno snižavati cijene proizvoda u svojim trgovinama kako bi potakli prodaju i ostali konkurentni što zapravo dovodi do još većeg smanjivanja profita u segmentu trgovine koje je već pod pritiskom zbog jako niskih marži proteklih nekoliko kvartala bilježi pad profita, zaključuju u Business Insider-u.
Upravo je takva taktika presudila i robnim kućama spomenutih na početku ovog članaka. Taj agresivan rat cijenama koji je uslijedio nakon godina pretjerane ekspanzije zacementirao je propast robnih kuća. Kako piše Business Insider, dogodilo se to da potrošači naviknuti na konstantne akcijske ponude više nisu htjeli kupovati proizvode koji nisu bili na sniženju.
Vrijeme je za povezivanje fizičkog i online svijeta trgovine
Veliki broj ponuđača FMCG proizvoda svjesno je izazova koji je pred njima. Ali čini se da su na temeljite i smislene prilagodbe spremni samo neki. Neizvjesnosti u FMCG segmentu trgovine, posebno za one tradicionalne trgovce, pridonio je i istup tehnoloških kompanija na već zamršeno maloprodajno tržište.
Amazonova kupovina WholeFoods-a o kojoj smo vam već opširno pisali, ali i prilagodbe poslovanja kompanija poput Walmarta i Krogera koji su počeli sve više ulagati u razvoj svojih tehnoloških rješenja kojima bi privukli buduće kupce, najavljuju zapravo smjer koji bi mogao predstavljati izlaz iz zamršene situacije u kojoj se našlo maloprodajno tržište u SAD-u.