[ISTRAŽIVANJE] Neuzaustavljiv rast ecommerca na zapadnoeuropskom tržištu

1617

Procjenjuje se da će do 2022. godine ecommerce na zapadnoeuropskom tržištu zauzimati 13,9 % ukupne prodaje, a ako se iz projekcije izuzme kategorija FMCG proizvoda pretpostavlja se da će ecommerce zauzimati čak 20 % ukupne prodaje u zemljama zapadne Europe. U nastavku pročitajte više o novim prognozama Forrestera i pogledajte zanimljivu usporedbu s aktualnim podacima regionalnog Shopper’s Mind istraživanja.

Više od polovice ukupne prodaje dolazit će iz web trgovina

Prema prognozama Forrestera, ecommerce tržište zapadne Europe u idućih će pet godina imati prosječnu stopu rasta od 11,3 %. Najbrži rast online prodaje, prema najavama spomenute agencije, očekuje su u Italiji i Španjolskoj.

Ako je suditi prema projekcijama, 20 % ukupne maloprodaje, ne uključujući prodaju namirnica, će se do 2022. odvijati online. Uključujući prodaju hrane, pića i ostalih namirnica, udio iznosi 13,9 %. U Forresteru smatraju da će se tijekom idućih par godina svega 4,4 % prodaje namirnica odvijati u online svijetu. Pretpostavljaju da će puno veći utjecaj ecommerce imati na kategorije proizvoda poput glazbe, video i DVD, računala, ulaznica, knjiga, softvera, video igara i igračaka. U ovim kategorijama više od polovice ukupne prodaje dolazit će iz web trgovina.

 

U usporedbi s zapadnoeuropskim tržištem, i u nas i u susjednoj Sloveniji pokazuju podaci istraživanja Shopper’s Mind 2017, online prodaja namirnica i proizvoda svakodnevne potrošnje ima jednaki mali udio u ukupnoj prodaji. Broj online kupovina kod nas iznosi 2%, a kod slovenskih potrošača 4%. Ipak, udio raste iz godine u godinu, a kupci očito sve bolje razumiju praktičnost i širinu ponude koju im omogućava online kupovina, te prije svega, višekanalna prodaja.

Učestalost web kupovina raste i u našoj regiji

Prema podacima najvećeg istraživanja online kupovine u regiji Shopper’s Mind 2017 i na domaćem tržištu bilježimo učestalost rasta internet kupovine. Proučavajući navike web kupaca, Shopper’s Mind istraživanje pokazalo je da je online tržište u regiji – u Hrvatskoj i Sloveniji – u velikom porastu i ustrajno raste iz godine u godinu. U Hrvatskoj redovito kupuje gotovo pola internetske populacije (48%), dok je u Sloveniji to 37 %.


Između država postoje važne razlike u naklonjenosti domaćih u odnosu na inozemne web trgovce. Isključivo kod domaći h web trgovaca kupuje 22% kupaca u Hrvatskoj, dok gotovo polovica slovenskih kupaca tvrdi da kupuje isključivo u slovenskim web trgovinama. S druge strane, 40% hrvatskih online kupaca tvrdi da većinom kupuje u inozemstvu, a u Sloveniji je takvih manje od petine.

Prodajte li i vi u pravoj kategoriji?

Znate li koje proizvode hrvatski potrošači najčešće kupuju na internetu? Podaci istraživanja internet kupovine Shopper’s Mind Hrvatska 2017 otkrili su koje su kategorije dosegnule online zrelost i od kojih se kategorija proizvoda u budućnosti može očekivati rast.

Podaci se poklapaju s projekcijama Forrestera, u Hrvatskoj je na prvom mjestu kategorija odjeće i obuće unutar koje je zadnju web kupovinu izvršilo 31 % web kupaca. Slijedi ju kategorija elektronike koja obuhvaća računala, audio-video opremo, foto opremu i telefone s gotovo istim brojem kupovina tek 14 % hrvatskih potrošača u posljednjoj je web kupovini kupilo proizvode iz kategorija ljepota i zdravlje te dom i vrt.

Zanima vas više?

Pročitajte i: