Lead generation i njegov značaj za vašu tvrtku

Lead je osoba koja je pokazala interes u bilo kojem obliku za vašu tvrtku ili usluge. U marketingu, pojam »lead generation« označava proces privlačenja i pretvaranje stranaca u lead (zainteresiranu osobu). To znači pronalaženje jedinstvenih načina za privlačenje ljudi na vašu stranicu ili zagrijavanje potencijalnih kupaca.

Lead se generira preko sakupljanja informacija. Različite situacije zahtijevaju različite informacije, pa se lead razlikuje od tvrtke do tvrtke, npr. čovjek koji traži posao svoj interes pokazuje ispunjavanjem prijavnice za posao, s druge strane kupac će podijeliti svoj kontakt u zamjenu za kupon, a treća osoba može ispuniti obrazac za skidanje sadržaja poput e-knjige, podcast-a i slično.

5 glavnih komponenti lead generation procesa:

  • Posjetitelj: Posjetitelj je otkrio vašu stranicu preko marketinških kanala (to mogu biti blogovi, društvene mreže ili neka druga stranica).
  • Call-to-Action (CTA): CTA može biti slika, gumb ili poruka koja poziva posjetitelje stranice da poduzmu neku vrstu akcije. Kad se radi o lead-u, akcija je obično navigacija do landing stranice.
  • Landing page: To je stranica na koju posjetitelj dolazi s određenom svrhom. Ova stranica može imati različite svrhe, ali kad se radi o lead generation-u najvažnije je dovesti posjetitelje do obrazaca.
  • Obrasci: Obično se nalaze na landing stranici, ali možete ih staviti bilo gdje na web lokaciji. Obrasci se sastoje od različitih polja kojima želite prikupiti informacije u zamjenu za određenu ponudu.
  • Ponuda: To je sadržaj ili neka druga vrijednost koja se nudi na landing stranici. Ponuda mora dovoljno vrijediti posjetitelju da bi on ostavio svoje osobne podatke u zamjenu za istu.

Ne prestajte s marketingom nakon dobivanja lead-a!

Nakon ovih koraka trud oko marketinga ne smije završiti. Mnoge tvrtke odlično stvore lead, ali kasnije nastaje problem, jer lead nije odmah spreman kupiti. Ako se prodaja uključi, a lead još nije spreman na kupovinu to može rezultirati gubitkom lead-a. Da biste to spriječili, marketing mora ulagati trud i brinuti za lead-a, te graditi povjerenje dok isti ne bude spreman za akciju. Aktivirajte leadove važnim sadržajem i pazite na timing.

Održavajte leadove zainteresiranima važnim sadržajem i izgradite povjerenje sve dok lead ne bude spreman za akciju.

Prema istraživanjima, najučinkovitija taktika privlačenja je lead generation, dok neučinkovite taktike postaju direktni mailovi i natisnute reklame. Najbolji savjet za lead generation kampanje je korištenje pravih alata. Važno je da alati spremaju i organiziraju leadove, te da saznate od kuda dolaze i što rade prije i poslije ispunjavanja obrazaca.

Napravite odlične ponude za različite faze prodajnog procesa. Iskoristite društvene mreže da dovedu posjetitelje na landing stranice i zadnje, ali ne najmanje važno, nemojte prestati s testiranjima. Što više ispitujete i uglađujete svaki korak lead generation procesa, više ćete napredovati.

Zanima vas više?

Pročitajte i: