Što web trgovce čeka u kategoriji ljepota i zdravlje?

260

Kao što smo već pisali na portalu Shopper’s Mind, kategorija ljepota i zdravlje na internetu postaje fenomen, bez obzira na to što su to zapravo proizvodi koje je potrebno uživo isprobati. Istraživanje Allied Market najavljuje godišnji rast od 4,3 %, a do 2022. godine se očekuje da će godišnja online prodaja kozmetičkih proizvoda iznositi do 429,8 milijardi dolara. Naše istraživanje, Shopper’s Mind Hrvatska 2018 u usporedbi s prošlom godinom bilježi rast od 2 postotne točke, s 14 % na 16 %.

»» Kategorija ljepote i zdravlja online trgovcima nudi nove prilike – pogledajte zašto!

Što kažu stručnjaci?

S obzirom na to da sve više trgovaca vidi potencijal u spomenutoj kategoriji, javlja se pitanje što će u budućnosti odlučivati o uspjehu tih trgovaca, te po čemu će se razlikovati u očima kupaca. Za savjete i komentar smo molili Žanu Hinek, direktoricu prodaje i marketinga u tvrtki Biovega d. o. o. koja upravlja trgovinom bio&bio:

Koja je vaša najprodavanija kategorija u online trgovini, hrana ili kozmetika?

bio&bio trgovine su prepoznate po kategoriji eko hrane. Jačanje kriterija kvalitete, selekcije samo certificiranih organskih namirnica s dodatnim kriterijem cjelovitosti i odgovornog poslovanja pokazalo se dobrim faktorom diferencijacije obzirom na takozvani „greenwashing“ koji se koristi u promociji “zdrave” hrane i “prirodne” kozmetike. Svakodnevne namirnice iz kategorije primarne prehrane bit će i nadalje naš fokus ponude, a asortiman kozmetike jačat ćemo Natrue certificiranim kozmetičkim proizvodima vrlo specifične namjene i inovativnih receptura.

Iznimno puno truda ulažemo na usklađenost prema svim tržišnim propisima što povremeno limitira marketinšku komunikaciju.

S kojim se izazovima susrećete u svojem web shopu?

​Razvoj i stalni filigranski rad na unaprjeđenju webshopa bio&bio trgovina iznimno nas veseli. Izazov je nedostatak resursa, vremena i novca, ali volje, truda i inovacija imamo na pretek. Ipak, izazov je ponajviše usmjeren na nepravednu poziciju koju trgovci koji su usklađeni s pravilnikom o isticanju prehrambenih i zdravstvenih tvrdnji imaju s onima koji taj pravilnik ne poštuju. I to je primarno specifičnost web shopova.

Iznimno puno truda ulažemo na usklađenost prema svim tržišnim propisima što povremeno limitira marketinšku komunikaciju. No, opet doživljavamo to kao zadatak kojeg želimo u potpunosti ispoštovati te ostati usklađeni s propisima o dozvoljenim tvrdnjama a i dalje ostati kreativni i komunicirati na prisan i iskren način koji je odlika usluge u fizičkim bio&bio trgovinama.

»» [ISTRAŽIVANJE] Neuzaustavljiv rast ecommerca na zapadnoeuropskom tržištu

Imate li informaciju o tome koliko je vaših stranaka proizvode prvo kupilo u fizičkoj trgovini, a tek potom u web shopu?

Većina kupaca je svoje upoznavanje s našom ponudom hrane započela kroz fizičku trgovinu. Postotak kupaca hrane koji se preklapaju u kupovini kroz fizičku i web trgovinu se kreće oko 90%, no u kategoriji dodataka prehrani taj je postotak bitno manji i gotovo polovica bio&bio web kupaca dodataka prehrani još nije posjetilo fizičku trgovinu.

Kod web trgovina lojalnost kupaca je mnogo manja jer kupac ne treba fizički napor da dođe od jedne do druge trgovine – on to čini doslovce jednim potezom prsta.

Što mislite, što će odlučivati o uspjehu online trgovina u kategoriji ljepota i zdravlje? Po čemu će se trgovci razlikovati jedni od drugih?

Dobro organizirana ponuda na web stranici, user experience mora biti izniman da bi online trgovina zadržala pažnju kupca.

Kod web trgovina lojalnost kupaca je mnogo manja jer kupac ne treba fizički napor da dođe od jedne do druge trgovine – on to čini doslovce jednim potezom prsta.

Uz dobru organizaciju ponude potrebno je na lagan i pregledan način omogućiti kupcu da segmentira ponudu baš po svojim preferencama, potrebno je imati aktualne i provjerene podatke i dostupna mišljenja drugih korisnika. Web shop ima zadaću, koju nameće očekivanje kupca, ujediniti širinu informacija koju nude portali, objektivnost koju nude društvene mreže i forumi, s trgovačkom praksom lake i ugodne kupovine te mnoge pogodnosti koje zamjenjuju servis usluge fizičkih trgovina.