Udio ecommerca u maloprodaji možda je dva puta veći od općenitih pretpostavki!

941

Najnoviji izračuni američke firme Inflection Capital Management koji su sažeti na portalu axios.com, pokazuju da je prodaja u web trgovinama u 2017. možda čak dva puta veća od općenitih ocjena koje navode različiti izvori.

Podatak da je ecommerce u SAD-u lani dosegao 9 posto maloprodaje je prema mišljenju Thomasa Paulsona iz spomenute firme netočan, jer su Amazon i slične ecommerce tvrtke lani zauzele čak 21 % ukupne maloprodaje. U 2016. je taj udio bio gotovo 19 posto, a 9 posto je zadnji put bio 2010. godine.

Udio ecommerca u maloprodaji u SAD-u (nisu uključeni prehrambeni proizvodi)

Izvor: Census Bureau, eBay, Amazon, Inflection Capital Management

Što je razlog za prenisku ocjenu?

Manji broj američkih potrošača preko interneta kupuje proizvode poput automobila i goriva, isto je i s prehrambenim proizvodima. Bez obzira na to, analitičari u mjerenje udjela online kupovine uključuju i takve kupovine, zbog toga je rezultat manji, nego što je zaista.

Paulson naglašava da je to problematično zato što se znatno podcjenjuje opseg ecommerce industrije u Americi, a s druge strane još uvijek previše naglašava tradicionalnu trgovinu.

Upoznajte kategorije koje još uvijek imaju veliki potencijal za rast na internetu!

Prema podacima istraživanja online kupovine Shopper’s Mind 2017 kojeg je provela tvrtka Ceneje u sudjelovanju s agencijom Valicon, u susjednoj Sloveniji je najstarija kategorija elektronike, jer je tijekom zadnje online kupovine više od trećine online kupaca kupilo proizvod iz te kategorije. Najviše je potrošača kupilo računalo ili računalnu opremu, dodatke za mobilni telefon te audio i video opremu, kao što su televizori, kućno kino i slično.

Prati ju kategorija odjeće, obuće i modnih dodataka. U ovom je trenutku taj tip proizvoda izabrala gotovo petina slovenskih online kupaca. U online kupovini u Sloveniji među popularnijim proizvodima su i oprema za dom i vrt (15 posto), proizvodi za ljepotu i zdravlje (12 posto) te dječja i sportska oprema (svaka oko 10 posto).

Zanimljivo je pogledati u kojim se kategorijama udio online kupovina tijekom prošle godine najviše povećao. Prema podacima spomenutog istraživanja to su:

  • erotički proizvodi
  • dječja oprema, igračke
  • turistički aranžmani, putovanja
  • uredska i školska oprema, knjige
  • dodaci za vrt, alat

To su kategorije koje bilježe veliki porast na internetu i predstavljaju važnu priliku za trgovce koji već prodaju na internetu ili tek razmišljaju o širenju poslovanja na online kanale.
                                            

Zanima vas više?

Pročitajte i: