Velika promjena Facebook news feed-a! Kako će utjecati na oglašavanje?

913

Facebook je nedavno objavio da će iz news feed-a maknuti oglasne sadržaje kao što su objave tvrtki, brendova i medija. Glavna svrha bi trebala biti veći naglasak na osobnim trenucima koji povezuju korisnike, što je sama suština te društvene mreže. Što to konkretno znači za oglašivače?

»Zbog oglasnih sadržaja gubi se suština Facebooka!«

Kao što donose na newsroom.fb.com, Mark Zuckerberg je u objavi na Facebooku napisao da su u zadnje vrijeme od korisnika često čuli da oglasni sadržaji tvrtki i brendova istiskuju objave njihovih obitelji i prijatelja, te osobne trenutke koji ih međusobno povezuju.

Video i drugi javni sadržaji u potpunosti su preplavili Facebook. S obzirom na to da je takvih sadržaja više od objava prijatelja i obitelji, Zuckerberg misli da se ravnoteža na news feed-u udaljila od onog što je trebala biti glavna prednost Facebooka – međusobno povezivati korisnike.

Zuckerberg je u svojoj izjavi izrazio dileme zbog osjećaja i zdravlja korisnika:

»Osjećamo odgovornost da osiguramo da naše usluge nisu samo zabavne, nego i da pozitivno utječu na osjećaje i zdravlje ljudi. Istraživanja pokazuju da, ako koristimo društvene mreže za povezivanje s bliskim ljudima, to dobro utječe na naše osjećaje. Osjećamo da smo povezaniji i manje usamljeni, što je dugoročno povezano sa srećom i zdravljem. S druge strane, čitanje članaka i gledanje videozapisa možda nema isti utjecaj, iako su zabavni i informativni.«

Što se tiče budućnosti news feed-a, Zuckerberg najavljuje da će korisnici vidjeti manje objava od tvrtki, brendova i medija. Očekuje da će se vrijeme koje ljudi provedu na Facebooku smanjiti, ali će istovremeno biti dragocjenije.


Objava Marka Zuckerberga

Kako će to utjecati na vlasnike poslovnih Facebook stranica?

Za mišljenje smo pitali dr. Jelenu Rašula, jednu od osnovateljica brenda Shopper’s Mind i voditeljicu B2B digitalnog marketinga na Ceneje d.o.o.:

Tijekom godina oglašavanja na Facebooku naučili smo da se na tzv. »organski promet« tog kanala teško oslanjati, zato je logično da se nakon ove vijesti većina oglašivača pita kako će promjena utjecati na vidljivost objava.

Korisnik se tijekom pregledavanja svojeg feeda neće više toliko susretati s objavama stranica koje prati. Prema ocjenama Facebooka udio takvih objava  trebao bi se smanjiti za približno 20 % (s trenutnih 5 % na 4 %).

 

Facebook najavljuje i to da će se manji doseg odraziti u metričkim podacima kao što su vrijeme gledanja videozapisa i promet s Facebooka na stranicu oglašivača. Učinak neće biti isti za sve Facebook stranice, jer će na to utjecati čimbenici poput tipa sadržaja, odaziv korisnika na objave i slično. Najveći pad će biti na stranicama na čiji se sadržaj ljudi općenito ne odazivaju, ne komentiraju objave i ne pokazuju interes za njih. Stranice koje potiču razgovore među prijateljima, sigurno neće toliko osjetiti utjecaj ove promjene.

To što mi oglašivači možemo napraviti da bismo izbjegli pad dosega jest da korisnici objave naše stranice označe kao  »See First« (mogućnost koja se nalazi pod »News Feed Preferences«), odnosno da smo dovoljno kreativni da svojim objavama potičemo interakcije među ljudima.  

Organski doseg se prošlih godina znatno smanjio, što je uzrokovalo velik pad engagementa, čak i ako je sadržaj kvalitetan. Promjene Facebook algoritma koje vrijede za mobilnu aplikaciju i desktop verziju, pružaju prednost onima koji plaćaju oglase.  To možda nije toliko kritično za velike tvrtke koje imaju velike budžete za oglase, ali sigurno je problematično za manje tvrtke i startup-e koji zbog spomenutih proračuna za oglašavanje već sada teško dosežu svoju ciljnu skupinu i pobjeđuju konkurenciju.

Nadolazeće promjene Facebook news feed-a predviđaju promjenu algoritma koji će isticati one sadržaje koji potiču društvenu interakciju s prijateljima i obitelji. U sljedećem videozapisu možete pogledati kako Facebook objašnjava sadržaj najavljenih promjena:

Zanima vas više?

Pročitajte i: