[REPORTAŽA] 10 digitalnih kanala za dobivanje posjetitelja na online stranici tj. u online trgovini

10-digitalnih-kanala

19. listopada smo posjetili događaj  koji nas je uveo u svijet digitalizacije i druge aktualne IT tematike. Donosimo reportažu predavanja na kojem su bile predstavljene najvažnije činjenice o digitalnim kanalima za dobivanje posjetitelja na vašu online stranicu ili u online trgovinu.

Online prodaja počinje s posjetiteljima – gdje ih sve možete pozvati u svoju online trgovinu?

Lansirali ste online trgovinu, napisali odlične opise i dodali profesionalne fotografije proizvoda. Kontaktni podaci su dostupni na vidljivom mjestu i oduševljeno čekaju prvi susret s kupcima. S velikim očekivanjem gledate u inbox i tražite online narudžbe, te nakon tjedan dana razočarano otkrijete da je prazan. Sigurno je problem već na samom početku: kod posjetitelja online stranice ili trgovine.

ako online stranica nema posjetitelja, ne može imati kupce!

Samo lansiranje online trgovine nije dovoljno da kupci počnu stavljati stvari u košaricu. Prvo se morate pobrinuti da vaša stranica ima posjetitelje, koje ćete nato pretvoriti u kupce. 

Izvor: Comtron

Upoznajte različite digitalne kanale i njihove posebnosti

Internet nudi brojne kanale za dobivanje posjetitelja online stranica. Svaki od njih ima svoje posebnosti, a razlikuju se i po tome koliko su korisnici spremni na kupovinu. Ljudi koji preko pretraživača traže određen proizvod skloniji su kupovini od korisnika Facebooka koji tako samo krate vrijeme.  

Vaš zadatak je prikazati online trgovinu na što više kanala na kojima se nalaze potencijalni kupci, te obuhvatiti sve faze procesa kupovine od pretraživanja do završne odluke.

U online analitici (alat Google Analytics) redovito pratite posjetitelje u dijelu Acquisition tj. Akvizicija da biste otkrili od kuda dolaze vaši posjetitelji i kupci. U nastavku upoznajte 10 ključnih online kanala.

1. Organski rezultati pretraživača Google

Najviše posjetitelja ćete zasigurno dobiti preko pretraživača. Kada netko upiše ključnu riječ u Google, vaša online trgovina će se pojaviti među organskim rezultatima. S aktivnostima optimizacije online stranice možete osigurati da se vaša online stranica pojavi na prvim mjestima, ali to obično traje neko vrijeme, pa budite spremni iskoristiti prečac – plaćene oglase.

2. Plaćeni oglasi pretraživača Google

Plaćenim oglasima možete osigurati da se vaša online stranica pojavi ispred ostalih. S alatom Google AdWords sami možete postaviti sve potrebno za relevantne ključne riječi (npr. ženske tenisice za trčanje), nakon što ih korisnici upišu u pretraživač, prvo će vidjeti vaš oglas.

3. Display oglasi

Oglasi sa slikama su izvor posjetitelja u obliku banner-a koji linkom vode na vašu online stranicu. Njima možete dobiti korisnike koji još nisu spremni na kupovinu. To je odličan način za dobivanje potencijalnih kupaca od kojih ćete tražiti e-mail adresu, pripremit ćete za njih koristan sadržaj i s čvrstim pozivom na akciju pozvati na svoj blog, webinar i slično.

4. Content marketing

To je marketing s objavama na vašem blogu, webinarima, infografikama, istraživanjima, e-priručnicima i sličnim sadržajima koji su korisni potencijalnim kupcima. Morate osigurati odgovarajući landing page na kojem ćete istaknuti prodajni sadržaj kojim ćete dobiti podatke o posjetiteljima.

Izvor: Comtron

5. Online PR, refferal

Izvor potencijalnih kupaca su i druge online stranice s većim brojem posjetitelja. Često se radi o plaćenom obliku oglašavanja člancima (portali s vijestima) i forumima na kojima ste aktivni i možete postaviti link na svoju online stranicu.

6. Društvene mreže 

Facebook je postao odlična platforma za oglašavanje, jer nudi brojne različite oglase i mogućnosti ciljanja korisnika. Njima možete dobivati nove e-mail adrese, pozivati ljude na događaje, ubrzavati prijenos mobilnih aplikacija ili prodaju proizvoda, … Sve popularnija mreža je i Instagram koji će u bližoj budućnosti postati važan izvor potencijalnih kupaca.

7. Affiliate marketing

To je oblik marketinga u kojem sklopite ugovor s partnerima koji oglašavaju vaše usluge i na taj način dobivate posjetitelje s njihovih online stranica. U zadnje vrijeme sve popularniji postaje influencer marketing u kojem se dogovarate s blogerima s određenim dosegom kod njihovih pratitelja.

8. Email marketing

Marketing s e-mailovima smatran je najučinkovitijim, jer je puno puta ROI prodaje s tog kanala najviši. Pobrinite se da zahvatite e-mail adrese što više posjetitelja koji još nisu spremni kupiti, te iskoristite marketing iz 4. točke.

9. Retargeting

Ovaj oblik online dobivanja posjetitelja kojeg nazivamo remarketing, najlakše možemo objasniti na primjeru. Sigurno vam se već dogodilo da ste posjetili određenu web trgovinu u kojoj niste ništa kupili, a tijekom sljedećih dana su vas pratili oglasi u slikama (pročitajte točku 3) koji su vas ponovno pozivali u online trgovinu da završite kupovinu. To se naziva retargeting: s oglasima ponovno privučete posjetitelje online stranice/trgovine koji nisu napravili konverziju, tj. kupovinu. Vrlo učinkovita metoda koju nikako ne smijete zanemariti!

10. Platforme za uspoređivanje ponuda i proizvoda

Najveći hrvatski portal za uspoređivanje ponuda i proizvoda Jeftinije.hr odličan je izvor posjetitelja koji su u zadnjoj fazi prije same kupovine. Osim što vam platforma omogućuje da na uređen način prikažete svoje proizvode i ponude, jamči vam i odlične informacije i znanje za poboljšanje online poslovanja.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: