Kako mjeriti rezultate digitalnog marketinga i ROI?

882

Kako donose na portalu Marketo email, društvene mreže i web stranice tri su glavna kanala za komunikaciju sa strankama. Bez obzira na to koriste li mobilne telefone ili stolna računala, većina stranki koristi jedan od tih kanala da sazna što ih zanima i uspoređuje proizvode, te usluge. Također, to su najbolje metode komunikacije sa strankama prije i nakon kupovine. Ako ih pravilno koristite, možete osigurati kupcima vrlo pozitivno iskustvo. Nakon svog uloženog truda morate izmjeriti podatke i povrat ulaganja (ROI) svojih kampanja. Mjerenje ROI-a digitalnih kampanja može biti vrlo teško, ako ne znate što tražite. Kako znati na što se fokusirati u svoj toj gomili brojeva?

Email kampanje

Kada počnete mjeriti uspjehe svojih email kampanja, posebice ako radite A/B testiranje, budite pozorni na:

  • Bounce rate – Neki emailovi nisu poslani? Očistite liste primatelja i nemojte plaćati slanje na neaktivne adrese. Osim toga, bounce rate se negativno odražava na kampanje, te zbog njega čak možete završiti na popisu neželjene pošte.
  • Open rate – Vaša pošta se ne otvara? Probajte nešto promijeniti, više o tome pročitajte u članku 11 načina kako da povećate open rate.
  • Postotak odjavljivanja – Ako primijetite da se mnogo ljudi odjavljuje od vaše pošte, nešto nije u redu, svakako istražite što i promijenite pristup.
  • Klik i CTR (Click-Through-Rate) – Koliko ljudi otvara poveznice u vašim e-mailovima? Često se može dogoditi da imate velik open rate, ali nakon toga se više ništa ne dogodi.
  • LeadoviPratite kolika je konverzija i na koliko ste e-mailova dobili odgovor.

Društvene mreže

Prije nego što odlučite potrošiti još novaca na kampanje na društvenim mrežama, pogledajte ove parametre:

  • Uključenost (Engagement rate i engagement ratio) – Reagiraju li ljudi na plaćene objave, komentiraju ih i dijele? Prva prepreka do komunikacije s korisnikom je nebitan sadržaj, pa provjerite što zanima vaše stranke.
  • Klik i CTR (Click-Through-Rate) – Odaziv i uključenost stranaka u objave je odlična, ali ne otvaraju poveznice? Izaberite način koji će što više ljudi dovesti na vašu stranicu.

knowlidge bite

Landing stranice

Budite pozorni na to da pratite iduće parametre:

  • Promet – pratite koliko je posjetitelja bilo na vašoj landing stranici.
  • Jednokratni posjetitelji ili oni koji se vraćaju – provjerite koliko se posjetitelja vraća na vašu stranicu.
  • Ukupni broj pregleda – pratite koliko ostalih stranica stranka pregleda nakon dolaska na landing stranicu.
  • Vrijeme provedeno na stranici – možete pratiti kako dugo su stranke na stranici, te pogledaju li nešto ili ju odmah zatvore.
  • Konverzije – koliko posjetitelja kupi proizvod ili se prijavi na određeni događaj (ovisno o tome što želite od njih).

To su prvi parametri koje morate gledati kada ocjenjujete kvalitetu svoje kampanje. Nakon što ste privukli stranke preko email kampanje ili društvenih mreža, vrijeme je da ih zadržite.

Važno je da pazite na svaki detalj da biste kupcima pružili besprijekorno iskustvo koje će podijeliti s drugima i preporučiti vas. Sami napravite izvješća za svaku kampanju da odmah vidite jesu li određena financijska investicija uopće isplativa. Osim što vidite isplativost i povrat ulaganja, moći ćete značajno poboljšati svoje kampanje.

Zanima vas više?

Pročitajte i: