[MARKETINŠKA ODLIČNOST] 5 tajni koje su nas odvele u sam vrh marketinga u Sloveniji

186

S ponosom javljamo da je tvrtka Ceneje, pod čijim okriljem djeluje i Shopper’s Mind, jedan od finalista za nagradu marketinška odličnost godine 2018. Podjela se održala na 23. Slovenskoj marketinškoj konferenciji. Ovom prilikom preko 5 pitanja i odgovora otkrivamo što radimo tako dobro da smo u marketinškoj struci prepoznati kao jedna od vodećih tvrtki u Sloveniji na području marketinga. Jedna od ključnih tajni se odnosi na usredotočenost na modernog potrošača i njegov doživljaj. 

DMS nagrade su se dijelile već 4. godinu zaredom

Društvo za marketing Slovenije (DMS) je 29. svibnja, u okviru Slovenske marketinške konferencije u Portorožu, već četvrtu godinu zaredom podijelilo nagrade za marketinšku odličnost. Nagrada u kategoriji B2B tvrtki otišla je u ruke firmi Knauf Insulation, u kategoriji malih i srednjih B2C tvrtki u ruke ZKOTZ, a među velikim B2C tvrtkama slavila je Droga Kolinska koja je postala veliki pobjednik nagrade marketinška odličnost 2018.

U DMS su objasnili da su nagrade »namijenjene cijeloj tvrtki koja je svojim marketinškim usmjerenjem, mislenošću i pristupom uzor cijeloj marketinškoj, odnosno poslovnoj zajednici.«

Ekipa Ceneje i Shopper’s Mind

Tko su bili finalisti?

Drugostupanjska komisija koju su sastavljali predsjednik komisije dr. Mitja Pirc (DMS, Indigo Consulting / Datafund), Marko Lukić (Lumar IG), Maja Lapajn (Staklarna Hrastnik), Aleksandra Brank (Abena), Petra Čadež (Droga Kolinska), Peter Frankl (Finance), Ana Putrih (Savjetnica za marketing), Viktorija Radojević (Mercator) i Matevž Šmalc (A1) izabrala je 9 finalista u 3 kategorije:

B2B tvrtke:

  • CENEJE d.o.o.
  • DEWESoft d.o.o.
  • KNAUF INSULATION d.o.o.

Male i srednje B2C tvrtke:

  • DOBA Fakulteta
  • ZKOTZ d.o.o.

Velike B2C tvrtke:

  • A1 SLOVENIJA, d.d.
  • DROGA KOLINSKA d.d.
  • PETROL d.d.
  • ZAVAROVALNICA TRIGLAV, d.d.

Više o samom postupku izbora možete pročitati ovdje.

DMS: Tvrtka Ceneje brine za razvoj struke u poslovnom svijetu i zajednici

DMS je objasnio zašto su nas uvrstili među finaliste:

“Tvrtka Ceneje ne pokazuje samo internu marketinšku mislenost, nego razmišlja šire i brine za razvoj struke u poslovnom svijetu i zajednici. Komisija otkriva da tvrtka gradi cijelu kategoriju online trgovina. Malim lokalnim prodavačima pružaju mogućnost da se pojave na globalnom tržištu. Tvrtka je pomoću marketinga postala izuzetno važan igrač na tržištu online trgovina.”

Mag. Darko Dujić: “stručnjaci su nas prepoznali kao jednu od ključnih tvrtki u sloveniji koja svojim B2B2C poslovnim modelom vodi razvoj važne industrijske djelatnosti – online kupovine.”

.

Direktor tvrtke Ceneje mag. Darko Dujić je pritom objasnio što za njega znači uvrštenje među finaliste:

“Ponosni smo što smo postavljeni u sam vrh tvrtki u Sloveniji. O veličini postignuća dovoljno govore i tvrtke koje su bile s nama u finalu. Tijekom prošle tri godine napravili smo važne razvojne korake i našim transformativnim poslovnim modelom uspjeli učiniti  ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rsidealno.ba te smind.si i smind.hr ključnim online platformama za potrošače i online trgovce u regiji, koji rade prema novim digitalnim pravilima poslovanja. Svaki mjesec gotovo dva milijuna potrošača informiramo o najboljim kupovinama, a lokalnim specijaliziranim trgovcima omogućavamo uspješan nastup na internetu i brzo pokretanje prodaje. 

Uvrštenje među finaliste za nagradu marketinška odličnost 2018 znači da su nas stručnjaci prepoznali kao jednu od ključnih tvrtki u Sloveniji, koja svojim B2B2C poslovnim modelom vodi razvoj važne industrijske djelatnosti – online kupovine – i istovremeno uspješno transformira kupovno ponašanje potrošača u regiji.”

[EKSKLUZIVNO] 5 pitanja i odgovora koji su nas odveli u finale 

U upitniku Društva za marketing Slovenije detaljno smo opisali naše marketinško usmjerenje i pristupe koje provodimo u poslovanju. U nastavku ekskluzivno pročitajte 5 ključnih pitanja i odgovora koji su uvjerili stručnu komisiju:

1. Opišite po čemu ste drugačiji od ostalih na tržištu i što vam pomaže pobijediti.

Drugačiji smo od drugih na tržištu po tome što imamo više od dva milijuna proizvoda i ponudu u više od 1.000 kategorija, te smo za marketplace u cijelosti iskoristili internet kao vodič novih poslovnih pristupa i već je sama naša djelatnost inovativna na tržištu. S vodećim platformama za usporedbu proizvoda i ponuda potpuno mijenjamo kupovinu – modernom potrošaču omogućavamo da usporedbom proizvoda, ponuda i trgovaca na jednom mjestu na internetu uštedi vrijeme i dobije sve informacije za najbolju kupovinu.

Razlikujemo se i po tome što jedini na tržištu jedinstvenim b2b rješenjima aktivno brinemo za povećanje razvoja online trgovine u regiji i pomažemo web trgovcima kako bi uspješno i učinkovito konkurirali u novom digitalnom poslovnom okruženju.

“Marketing sudjeluje u svim strateškim odlukama i prati ključne pokazatelje učinkovitosti postavljene na razini tvrtke. time direktno doprinosi ciljevima na razini tvrtke.”

2. Kako biste opisali ulogu marketinga u tvrtki? Kako sudjeluje u strateškim odlukama tvrtke?

Marketing je samostalni odjeljak koji ima važnu ulogu u tvrtki, jer je odgovoran za razvoj proizvoda, interakciju s potrošačima i rast poslovanja. Sudjeluje u svim strateškim odlukama, s fleksibilnim proračunima i prati ključne pokazatelje učinkovitosti koji su postavljeni na razini tvrtke. Time direktno doprinosi ciljevima na razini tvrtke.

Konkretno, marketing je odgovoran za razvoj novih proizvoda, kao primjer možemo spomenuti razvoj nacionalne oznake povjerenja CERTIFIED SHOP, čija je svrha povećanje povjerenja potrošača u online kupovinu, te razvoj modula za online pretraživače kao novog promocijskog kanala za pristup novim ciljanim skupinama. Time su povezane aktivnosti pretraživanja tržišta, sadržajni dizajn novih proizvoda, dizajn landing stranica za prodaju, aktivnosti na području dizajna te druga direktna potpora prodaji.

Odjeljak marketinga je odgovoran i za pripremu analiza s područja UX-a i user feedback-a, koji su ključni za oblikovanje strateških usmjerenja vezanih na razvoj kvalitete podataka na našim platformama. Dodatno brine za razvoj novih platformi i interakcija sa strankama, te sudjeluje u razvoju analitičkih alata na području data science i strojnog učenja koji se apliciraju u aktivnosti za poboljšanje korisničkog doživljaja.

3. Kako širite marketinško razmišljanje unutar tvrtke?

Svi zaposleni su svjesni važnosti dobivanja novih znanja. Uvjet za svakog novog člana naše ekipe jest da prije nego što počne raditi dobije certifikat Digitalna garaža i tako usvoji ključna znanja na području digitalnog marketinga. Svi zaposleni redovito odlaze na marketinške i druge relevantne događaje. Na sastancima cijele ekipe svaki petak međusobno dijelimo usvojena nova znanja i primjere dobrih praksi, te se zajedno educiramo o novim marketinškim, podatkovnim, programerskim i poslovnim pristupima.

“marketing brine za razvoj novih platformi i interakciju sa strankama, te sudjeluje u razvoju analitičkih alata na PODRUČJU data science i strojnog učenja koji se apliciraju u aktivnosti za poboljšanje korisničkog doživljaja.”

4. Kako radite digitalizaciju marketinga?

Digitalizacija je bit našeg poslovnog modela, jer smo od samog početka potpuno digitalna tvrtka. Tako gledamo i na marketing, jer se bavimo aktivnostima usmjerenim na učinak i obično su izvedene na različitim digitalnim platformama. U tu svrhu koristimo napredne digitalne kanale, alate i rješenja za mobilnu platformu. Možemo spomenuti i alate za optimizaciju kupovine, kontinuirana A-B testiranja, razvoj podatkovnih algoritama za razumijevanje kupovnog ponašanja potrošača, sustave preporuke i slično.

5. Kako marketing pristupa inovativnom rješavanju potreba kupaca?

Naša inovativna rješenja kontinuirano nadgrađujemo i bavimo se dubljim analizama podataka, te prijevremeno pratimo promjene na području pristupa do interneta. Našim uslugama doslovno potpuno mijenjamo kupovno iskustvo u smjeru anytime & everywhere, pri čemu je posebno važna naša usredotočenost na mobile-first pristup.

“Našim uslugama doslovno potpuno mijenjamo kupovno iskustvo u smjeru anytime & everywhere, pri čemu je posebno važna naša usredotočenost na mobile-first pristup.”

Planiramo i dodatne inovacije iz vidika razvoja novih pristupa na području strojnog učenja i jačanja umjetne inteligencije za obradu podataka koji će potrošačima omogućiti lakše odlučivanje o kupovini, te s druge strane trgovcima zajamčiti bolje upravljanje s kategorijama i proizvodima u asortimanu.

Foto dojmovi s podjele nagrada za marketinšku odličnost