Ima li vaš web shop sve što je kupcima važno? Ako želite doseći svoju ciljnu skupinu, prvi korak je dobivanje predodžbe o tome tko u Hrvatskoj najviše kupuje. U tome vam mogu pomoći rezultati najvećeg istraživanja online kupovine – Shopper’s Mind 2017 u izvedbi tvrtke sMind i Valicona, koje je zahvatilo 4125 hrvatskih korisnika interneta.
.
Muškarci vs. žene
Učestalost online kupovine u Hrvatskoj konstantno raste. Čak četvrtina ispitanika zadnji put je kupovala online u prošlom tjednu, a 36 % u prošlom mjesecu.
Iako je uvriježeno mišljenje da žene češće i više kupuju, istraživanje Shopper’s Mind 2017 dokazalo je da tome baš i nije tako. Rezultati su vrlo izjednačeni, 49 % je muških kupaca i 51 % ženskih.
Koja regija najviše kupuje?
Iz Zagreba je više od četvrtine kupaca, slijede Slavonija i Dalmacija s po 19 %. Prate ih Središnja, Sjeverna Hrvatska i Istra s 12 % kupaca.
Okvirni iznos kupovine se povećava, a ove godine je skoro 40 % kupovina skupljih od 350 HRK. Najviše stvari u iznosu od 1401-3500 kn kupuju u Dalmaciji, a najmanje u Istri.
Ima li vaš web shop sve što je kupcima važno?
Prema Shopper’s Mind 2017 istraživanju kupcima je najvažniji odnos između cijene i kvalitete – to je potvrdilo 57 % korisnika interneta. Druga najvažnija stvar koju gleda 53 % korisnika su načini plaćanja, a čak 52 % važnim smatra cijenu dostave. Slijede ponuda trgovine, brzina slanja proizvoda, opis proizvoda, mogućnosti dostave i osobnog preuzimanja. Korisnicima interneta koji su sudjelovali u istraživanju manje su važni vizualni izgled trgovine, prepoznatljivost web shopa, paket u kojem su proizvodi poslani, te organiziranost proizvoda u trgovini, ali na te elemente svejedno ne smijete zaboraviti.
Izvršni direktor tvrtke sMind koja je provela istraživanje, mag. Darko Dujić komentirao je: Važno je naglasiti da cijena nije nužno ta koja prevagne u posljednjoj fazi kupovine, a to govore i podaci. Iznimno je važno povjerenje koje kupac ima prema brandu ili trgovcu. Odnos cijene i povjerenja u trgovca je ključan.
5 stvari na koje ne smijete zaboraviti u online trgovini:
- Marketing: Važan je za približavanje kupcima i oblikovanje prepoznatljivosti. Iskoristite sve kanale koji će vas dovesti do ciljnih skupina kupaca.
- Izgradite povjerenje: U potpunosti prilagodite trgovinu kupcu. Vrlo je važno da su opisi artikala točni i jasni, te da su uvjeti poslovanja transparentni i vidljivo istaknuti. Komunicirajte sa strankama, te svakako koristite oznake povjerenja kao što je CERTIFIED SHOP® za povećanje sigurnosti.
- Što više mogućnosti plaćanja: Kao što je istraživanje Shopper’s Mind 2017 pokazalo, različiti načini plaćanja su korisnicima interneta vrlo važni.
- Kupovina mora biti jednostavna: Olakšajte kupcima kupovinu jednostavnim sadržajem i uvijek dostupnim pretraživačem. Brzina, jednostavnost i zabavan sadržaj privlače i zadržavaju vaše kupce.
- Dostava: Ako je moguće kupcima ponudite brzu i besplatnu dostavu te opciju osobnog preuzimanja.
Zanima vas više?
Pročitajte i: